The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری،در ماه 7حاملگی چی بخوریم؟

در سه‌ماهه سوم بارداری خود هستید که آخرین بخش از این سفر محسوب می‌شود و کم‌کم به روز موعود نزدیک می‌شوید. بدن شما و جنین‌تان دچار تغییرات زیادی می‌شود. برای اطمینان از این‌که بارداری شما خوب پیش می‌رود، باید رژیم غذایی سالمی را پیش بگیرید. باید بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تمام نیازهای شما به مواد غذایی در این مرحله را پوشش دهد و همچنین می‌بایست وزن خود را به‌دقت تحت نظر داشته باشید. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند برای تضمین دریافت نیازهای جنین، روزانه حداقل ۴۵۰ کالری بیشتر مصرف کنید. بنابراین سؤال بزرگ این است که برای برقراری این توازن بین مواد مغذی و کنترل وزن، چه چیزهایی باید بخورید؟ بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری کدام است؟ گزینه‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری (هفته ۲۵ تا ۲۸)، در ماه هفتم بارداری چه غذاهایی را باید در رژیم خود بگنجانید؟

رژیم سالم در سه‌ماهه سوم اجزای زیادی دارد. رژیم بارداری می‌تواند متشکل از تمام مواد غذایی ضروری باشد که می‌بایست به اعتدال از آن‌ها مصرف کنید. از خوردن بیش از حد خودداری کنید زیرا در این دوران احساس گرسنگی زیادی خواهید کرد. درباره چیزهایی که باید در ماه هفتم بارداری مصرف کنید بیشتر بدانید:

1. غذاهای سرشار از آهن و پروتئین:

بدن شما در سه‌ماهه سوم بارداری برای جلوگیری از کم‌خونی یا خونریزی در زمان زایمان یا حتی زایمان زودرس، به مقدار بیشتری آهن نیازمند است. روزانه حدود ۲۷ میلی‌گرم آهن نیاز دارید. سبزیجات با برگ‌های سبز تیره مانند اسفناچ، برگ‌ شلغم، میوه‌های خشک مانند کشمش و برگه زردآلو، کدو و روغن کنجد، دانه سویا، گوشت قرمز و ماکیان همگی سرشار از آهن هستند و می‌توانید از آن‌ها در رژیم غذایی خود مصرف کنید. پروتئین نیز برای رشد سالم جنین لازم است. اسیدهای آمینه حاضر در غذاهایی پرپروتئین مانند تخم‌مرغ، گوشت، عدس، نخود، حبوبات و محصولات لبنی میزان ۷۵ تا ۱۰۰ ‌گرم پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

2. غذاهای سرشار از کلسیم:

مصرف کلسیم در سه‌ماهه سوم بارداری بسیار مهم است، چراکه غذاهای سرشار از کلسیم به رشد سالم استخوان‌بندی جنین و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. باید روزانه ۱۰۰۰ گرم کلسیم مورد نیاز بدن خود را از رژیم غذایی کسب کنید. می‌توانید محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3. غذاهای سرشار از منیزیم:

برای جذب کلسیم به مقدار کافی از منیزیم نیز نیاز دارید. منیزیم از گرفتگی پاها جلوگیری می‌کند، عضلات را آرام می‌کند و همچنین مانع از زایمان زودرس می‌شود. در دوران بارداری روزانه به ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم نیاز دارید. برای این منظور می‌توانید لوبیا، سبوس جوی دوسر، جو، آرتیشو، بادام و تخم کدو را در رژیم خود بگنجانید.

4. غذاهای سرشار از DHA:

یک اسید چرب به‌نام DHA برای مغز و عضلات جنین لازم است. مصرف روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم برای رشد مغذی جنین توصیه می‌شود. روغن ماهی، ماهی‌های چرب مانند ماهی تن، گردو و بذر کتان از غذاهای سرشار از DHA هستند. بنابراین آن‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید.

5. غذاهای سرشار از اسید فولیک:

اسید فولیک خطر نقص لوله عصبی را کاهش می‌دهد و به رشد دستگاه عصبی سالم جنین یاری می‌رساند. حتما در دوران بارداری روزانه حداقل ۴۰۰ میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کنید. می‌توانید سبزیجات با برگ سبز تیره، مرکبات، جوی دوسر، نان غلات کامل و غلات غنی‌شده را برای دریافت اسید فولیک به رژیم غذایی خود بیفزایید.

6. غذاهای سرشار از فیبر:

رژیم غذایی سرشار از فیبر به جلوگیری از یبوست و پاکسازی کیسه صفرا کمک می‌کند. آب در مجرای گوارش توسط فیبر جذب می‌شود، بنابراین حتما آب زیادی بنوشید. یبوست در سه‌ماهه سوم شایع است، بنابراین میوه و سبزیجات تازه، بنشن و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

7. غذاهای سرشار از ویتامین C:

افزایش مصرف ویتامین C به جذب کافی آهن در دوران بارداری کمک می‌کند. مرکبات مانند لیمو، پرتقال و صیفی‌جات، فلفل سبز و بروکلی سرشار از ویتامین C است.

بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری، غذاهایی که در ماه هفتم بارداری باید از آن‌ها پرهیز کنید

حالا می‌دانید باید چه چیزهایی بخورید، اما به‌یاد داشته باشید که پرهیز از برخی مواد غذایی در دوران بارداری به‌همان اندازه مهم است. سوزش معده، ورم پاها و دست‌ها، خستگی و یبوست برخی از مشکلات شایع در این دوره از بارداری است. مصرف برخی غذاها مطمئنا به تشدید این مسائل کمک می‌کند و بهتر است از مصرف آن‌ها پرهیز کنید.

1. غذاهای پرادویه و چرب: غذاهای پرادویه و چرب، خصوصا غذاهای سرخ‌شده سوزش معده را افزایش می‌دهد. هضم آن‌ها سخت است و ممکن است شما را دچار اختلال خواب کند. از خوردن غذاهای سرخ‌شده هنگام شب خودداری کنید.

2. غذاهای پرسدیم: مهم است که مصرف سدیم در این مرحله از بارداری را کنترل کنید. مصرف زیاد سدیم باعث تورم و پف کردن می‌شود. از خوردن چیپس، ترشی‌جات، سس‌ها، غذاهای کنسروی و کچاپ خودداری کنید. مقدار زیادی مایعات و آب بنوشید تا میزان سدیم بدن شما تنظیم شود.

3. کافئین و نوشیدنی‌های گازدار: باید از مصرف قهوه و چای در دوران بارداری خودداری کرد. اما اگر می‌خواهید بنوشید، مصرف آن‌را به تنها یک فنجان در روز محدود کنید، چراکه می‌تواند منجر به یبوست شود. نوشیدنی‌ها گازدار سرشار از شکر مصنوعی است و هیچ ارزش غذایی ندارد، بنابراین از نوشیدن آن‌ها خودداری کنید.

4. الکل: الکل قطعا در هیچ دوره از بارداری توصیه نمی‌شود. در این دوره بسیار مهم است که حتی فکر نوشیدن آن را از سر بیرون کنید، زیرا در روند زایمان اخلال ایجاد می‌کند.

5. فست‌فودها: ممکن است هوس مرغ سوخاری یا برگر کنید، اما بهتر است در دوران بارداری از مصرف این غذاها خودداری کنید. این غذاها را با میان‌وعده‌های خانگی جایگزین کنید.

بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری، توصیه‌هایی برای ماه هفتم بارداری

در زیر به برخی توصیه‌ها در مورد بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری اشاره شده است.

- صبحانه باید شامل میوه‌های تازه و یک لیوان شیر باشد. مقداری غلات را برای دریافت آهن به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید مقداری بنشن و لوبیای پخته را برای تامین نیاز به پروتئین به غذای خود بیفزایید. تخم‌مرغ، میوه‌های خشک و شیر باید به‌صورت روزانه مصرف شود. صبحانه زیادی بخورید چراکه بدن شما کل روز را برای هضم آن فرصت دارد.

- ناهار باید شامل مقدار متوازنی از سبزیجات پخته، سالاد، نان و برنج باشد. به‌جای غذاهای قندی غذاهای نشاسته‌دار مصرف کنید. همچنین پروتئین را به وعده خود بیفزایید.

- میان‌وعده بعدازظهر نباید خیلی سنگین باشد. اگر احساس گرسنگی می‌کنید چیزی مثل میوه خشک یا میوه تازه بخورید.

- شام را سبک برگزار کنید تا مانع از سوزش معده و یبوست شوید. برای خواب خوب سالاد و میوه بخورید.

توجه به بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری نه تنها به‌نفع شماست بلکه به جنین نیز سود می‌رساند. از آن‌جا که حالا چاق‌تر شده‌اید، خوب است برای مصرف مقداری کالری کمی ورزش کنید و وزن خود را در حالت متعادل نگه دارید. یوگای بارداری، شنا و راه رفتن گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای کنترل افزایش وزن و قوی نگه‌داشتن شما برای بارداری طبیعی است.

مطالعه بیشتر:

تغذیه مناسب در دوران بارداری چگونه است؟

در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم،نکات تغذیه ای این سه ماهه

در سه ماهه سوم بارداری چی بخوریم و چقدر اضافه وزن طبیعیست؟

چگونه در بارداری وزن اضافه کنیم وراههای اضافه کردن وزن چیست؟

?پرسش و پاسخ های بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری

مادران بادار روزانه چقدر کلسیم باید بخورند؟

صرف کلسیم در سه‌ماهه سوم بارداری بسیار مهم است، چراکه غذاهای سرشار از کلسیم به رشد سالم استخوان‌بندی جنین و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. باید روزانه ۱۰۰۰ گرم کلسیم مورد نیاز بدن خود را از رژیم غذایی کسب کنید. می‌توانید محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای رفع گرفتگی پاها در بارداری چی بخوریم؟

برای جذب کلسیم به مقدار کافی از منیزیم نیز نیاز دارید. منیزیم از گرفتگی پاها جلوگیری می‌کند، عضلات را آرام می‌کند و همچنین مانع از زایمان زودرس می‌شود. در دوران بارداری روزانه به ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم نیاز دارید. برای انی منظور می‌تواند لوبیا، سبوس جوی دوسر، جو، آرتیشو، بادام و تخم کدو را در رژیم خود بگنجانید.

برای رشد مغز جنین در بارداری چی بخوریم؟

یک اسید چرب به‌نام DHA برای مغز و عضلات جنین لازم است. مصرف روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم برای رشد مغذی جنین توصیه می‌شود. روغن ماهی، ماهی‌های چرب مانند ماهی تن، گردو و بذر کتان از غذاهای سرشار از DHA هستند. بنابراین آن‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای دریافت آهن در حاملگی چی بخوریم؟

بدن شما در سه‌ماهه سوم بارداری برای جلوگیری از کم‌خونی یا خونریزی در زمان زایمان یا حتی زایمان زودرس، به مقدار بیشتری آهن نیازمند است. روزانه حدود ۲۷ میلی‌گرم آهن نیاز دارید. سبزیجات با برگ‌های سبز تیره مانند اسفناچ، برگ‌ شلغم، میوه‌های خشک مانند کشمش و برگه زردآلو، کدو و روغن کنجد، دانه سویا، گوشت قرمز و ماکیان همگی سرشار از آهن هستند

منبع: parenting.firstcry