The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

باردار نمیشم چیکار کنم بعد از چه مدت به متخصص مراجعه کنم؟

نگرفتن نتیجه مثبت علی رغم این که مدت زیادی تلاش کرده اید می تواند دلخراش و ناراحت کننده باشد. به همین سبب خیلی از بانوان می پرسند که باردار نمیشم چیکار کنم؟ خوشبختانه مراحلی وجود دارد که به راحتی می توانید انجام دهید. گاهی اوقات علت ناباروری به راحتی قابل تشخیص بوده و قابل درمان است. اگر شما هم می گویید باردار نمیشم چیکار کنم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بدانید راه حل گام به گام آن چیست؟

بعد از چه مدت تلاش برای باردار شدن باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر زیر 30 سال هستید و یک سال است که قصد بارداری دارید و نتیجه مثبت نمی گیرید یا اگر بیش از 30 تا 35 سال دارید و شش ماه است که تلاش می کنید اما نتیجه نمی گیرید، وقت آن است که از متخصصان کمک بگیرید.

اگر قبلا سقط داشته باشیم، قبل از اقدام به بارداری باید به متخصص مراجعه کنیم؟

 اگر دو یا چند سقط پشت سر هم داشته اید، باید قبل از اقدام به حاملگی به یک متخصص مراجعه کنید. اگر علائم نگران کننده یا فاکتورهای خطر ناباروری داشته باشید، حتی اگر یک سال نشده که برای باردار شدن نزدیکی می کنید، بهتر است یک متخصص شما را ویزیت کند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم اول: از متخصص زنان مجرب وقت بگیرید.

اولین معاینه شما باید توسط متخصص زنان و زایمان انجام شود، نیازی به مراجعه مستقیم به کلینیک باروری نیست. در واقع، بیشتر کلینیک های ناباروری ترجیح می دهند که شما یک نسخه جهت توضیح علت مراجعه از متخصص زنان یا پزشک اصلی خود داشته باشید. ممکن است بخواهید همسرتان همراهتان باشد گرچه لزوماً در این مرحله اجباری نیست. جهت آماده شدن برای قرار ملاقات خود، اطلاعات زیر را جمع آوری کنید:

  • تاریخ های شروع و پایان شش دوره قاعدگی آخر خود، حتی اگر پریودتان منظم است این تاریخ ها را به همراه داشته باشید. اگر نمودار دمای پایه بدن را نگه داشته اید یا اطلاعاتی از کیت تخمک گذاری دارید، اطلاعات شش ماه گذشته را بیاورید.
  • لیستی از داروهایی که شما و همسرتان به طور منظم مصرف می کنید. برخی از داروها می توانند با باروری تداخل داشته باشند، از جمله داروهای ضدافسردگی و حتی داروهای ضدحساسیت بدون نسخه.
  • لیستی از علائم ناباروری یا عوامل خطرساز که دارید.
  • هر سوالی دارید. اگر فکر می کنید یادتان می رود آنها را یادداشت کنید.

هنگامی که درباره علائم خود بحث می کنید، حتما مواردی مانند نزدیکی دردناک، رشد زیاد موهای زائد و میل جنسی کم را ذکر کنید زیرا که همه اینها می تواند علائم یک مشکل باروری باشد. علائمی را که همسرتان غیرطبیعی تلقی می کند را نیز ذکر کنید. 40٪ زوجین با ناباروری مردان روبرو هستند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم دوم: انجام آزمایش اولیه باروری را شروع کنید.

آزمایش باروری شامل آزمایش خون برای زن و تجزیه و تحلیل اسپرم برای مرد است. بسته به علائم شما، آزمایشات ممکن است شامل هیستروسالپلینوگرام (HSG) ، سونوگرافی واژن یا لاپاراسکوپی تشخیصی نیز باشد. پزشک شما همچنین احتمالاً یک معاینه لگن و تست پاپ اسمیر و برخی آزمایشات را برای بررسی برخی از عفونت ها یا بیماری های مقاربتی انجام می دهد.

آیا آزمایش نشون میده چرا باردار نمی شم؟

آزمایشات اولیه باروری ممکن است منجر به تشخیص شود یا نه. در نظر داشته باشید که 30٪ از زوجین هرگز نمی توانند دلیل باردار نشدنشان را تشخیص دهند که به آن ناباروری غیرقابل توجیه می گوییم.

احساس اضطراب و نگرانی هنگام انجام آزمایش باروری طبیعی است. از دوستان، خانواده و یا یک درمانگر کمک بگیرید. یک گروه پشتیبانی حضوری یا یک انجمن آنلاین باروری نیز می تواند از نظر عاطفی شما را پشتیبانی کند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم سوم: مرحله 3: شاید نیاز باشد درمان اولیه باروری را شروع کنید.

بر اساس نتایج آزمایشات باروری، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که نوعی از درمان باروری را شروع کنید. برای مثال می توانید با مصرف دارویی مانند کلومید (کلومیفن)، فمارا (لتروزول) یا متفورمین و ... که برای درمان ناباروری استفاده می شود شروع کنید. تعداد زیادی از زوجین با مصرف همین داروها و در همین مرحله باردار می شوند.

اگر آزمایش نشان داد که شما دارای ناهنجاری ساختاری رحم یا آندومتریوز هستید، پزشک ممکن است درمان جراحی را به شما پیشنهاد دهد. آنها ممکن است شما را مستقیماً به یک متخصص باروری یا جراح باروری ارجاع دهند.

برخی از تغییر در سبک زندگی ممکن است در حین گذراندن دوره درمان احتمال بارداری شما را بسیار افزایش دهد. این موارد شامل:

  • ترک سیگار
  • قطع مصرف الکل
  • کاهش وزن در صورت اضافه وزن یا چاقی (چاقی نیز می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد)
  • رفع مشکل کمبود وزن شدید

 باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم چهارم: به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

اگر درمان های ابتدایی باروری موفقیت آمیز نباشد، یا اگر نتایج آزمایش شما درمان هایی فراتر از توان متخصص زنان را نشان دهد، ممکن است شما را به یک متخصص ناباروری یا کلینیک ناباروری ارجاع دهند. از آنجا که احتمالاً درمان باروری شما تحت پوشش بیمه نخواهد بود، جستجوی پزشک یا کلینیک خود را بر پایه یافتن بهترین مراقبت های ممکن که می توانید پرداخت کنید متمرکز کنید.

هنگامی که درمان در کلینیک های ناباروری را شروع می کنید، اطمینان حاصل کنید که هزینه مشاوره اولیه به طور واضح مشخص است. اگر تصمیم دارید به درمان ادامه دهید، در مورد هزینه ها زودتر بحث کنید. به فاصله بین محل کار یا سکونت تا کلینیک توجه کنید. بسیاری از درمان ها نیاز به مراجعه مکرر دارند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم پنجم: ادامه آزمایشات باروری در کلینیک ناباروری.

اغلب (اما نه همیشه)، کلینیک باروری از شما می خواهد آزمایشات بیشتری انجام دهد یا حتی آزمایشاتی را که قبلاً انجام داده اید دوباره تکرار کنید. به عنوان مثال، ممکن است متخصص زنان میزان هورمون محرک فولیکول (FSH) شما را بررسی کرده باشد، در حالی که کلینیک باروری تصمیم می گیرد تعداد فولیکول های آنترال یا آزمایش ذخیره تخمدان را نیز انجام دهد.

اگر تا به حال سقط کرده اید، ممکن است متخصص زنان و زایمان بافت حاصل از سقط را برای تجزیه و تحلیل ارسال کرده باشد. کلینیک باروری ممکن است کاریوتایپ یا هیستروسکوپی را جهت بررسی بیشتر پیشنهاد کند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم ششم: یک برنامه اقدام ایجاد کنید.

بعد از اینکه نتیجه هر آزمایش دور دوم یا تکرار را گرفتید، پزشک شما یک طرح درمانی توصیه شده را برایتان تجویز می کند. شما همچنین می توانید با مشاور مالی کلینیک به گفتگو بنشینید تا در مورد هزینه ها و نحوه پرداخت بحث کنید. پزشک شما باید به شما و همسرتان فرصت دهد تا روش های درمانی پیشنهادی را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا استطاعت مالی پرداخت آن را دارید.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم هفتم: درمان باروری را شروع کنید.

درمان های ناباروری روش های نسبتاً ساده تا پیچیده را شامل می شوند. به عنوان مثال، اگر به آندومتریوز مبتلا هستید، ممکن است پزشک ابتدا جراحی برای از بین بردن ضایعات آندومتر انجام دهد. سپس، بعد از اینکه بهبود پیدا کردید، ممکن است درمان های لقاح آزمایشگاهی را شروع کنید یا حتی مدتی خودتان سعی کنید.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم هشتم: برنامه های درمانی را دوباره ارزیابی کنید.

درمان باروری تا حد زیادی آزمون و خطا است. ممکن است در اولین چرخه درمانی خود باردار شوید، اما به احتمال زیاد قبل از موفقیت به چند درمان نیاز خواهید داشت.

یک پزشک خوب به شما کمک می کند بفهمید چه موقع باید به برنامه درمانی فعلی پایبند باشید و چه وقت تغییرات بزرگ یا کوچکی باید در روند درمان ایجاد کنید.

تا چه مدت بعد از شروع درمان های ناباروری حامله می شویم؟

باردار نشدن بعد از یک دوره درمانی نشانه این نیست که هرگز مادر نخواهید شد. حتی زوج هایی که مشکل باروری ندارند سه تا شش ماه طول می کشد تا باردار شوند.

اگر از درمان و مراجعات پیاپی احساس خستگی شدید می کنید و سردرگم شده اید، در مورد استراحت با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است نگران باشید که به تأخیر انداختن درمان احتمال موفقیت شما را کاهش می دهد، اما این همیشه درست نیست. بعلاوه، گاهی اوقات سلامت روان شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

باردار نمیشم چیکار کنم؟ قدم نهم: برای یک بارداری سالم برنامه ریزی کنید.

اگر درمان موفقیت آمیز باشد و باردار شوید، کلینیک باروری احتمالاً شما را در چند هفته اول بارداری تحت نظر دارد و ممکن است لازم باشد برخی از روش های درمانی یا تزریق هورمونی را ادامه دهید.

بسته به علت ناباروری شما و اینکه آیا چندقلو باردار شده اید، ممکن است در دوران بارداری نیاز به نظارت دقیق داشته باشید. بارداری بعد از ناباروری چندان ساده نیست. حتی تصمیم گیری در مورد زمان گفتن به اطرافیان نیز می تواند استرس زا باشد.

اما متاسفانه همه زوجین نابارور با کمک درمان های موجود باردار نخواهند شد. اگر در نهایت نتوانید باردار شوید یا به دلایل مالی باید درمان را متوقف کنید، می تواند برایتان بسیار ناراحت کننده باشد. حتما به یک مشاور مراجعه کنید یا به یک گروه خودیاری ملحق شوید.

مطالعه بیشتر:

چیکار کنم این ماه باردار بشم ؟

10 روش برای افزایش شانس باروری

تاخیر پریود و آمادگی رحم برای بارداری با هم ارتباط دارند؟

علت دیر باردار شدن زنان چیست و چگونه قابل پیشگیری است؟

?پرسش و پاسخ های باردار نمیشم چیکار کنم؟

بعد از چه مدت تلاش برای باردار شدن باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر زیر 30 سال هستید و یک سال است که قصد بارداری دارید و نتیجه مثبت نمی گیرید یا اگر بیش از 30 تا 35 سال دارید و شش ماه است که تلاش می کنید اما تیجه نمی گیرید، وقت آن است که از متخصصان کمک بگیرید.

اگر قبلا سقط داشته باشیم، قبل از اقدام به بارداری باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر دو یا چند سقط پشت سر هم داشته اید، باید قبل از اقدام به حاملگی به یک متخصص مراجعه کنید. اگر علائم نگران کننده یا فاکتورهای خطر ناباروری داشته باشید، حتی اگر یک سال نشده که برای باردار شدن نزدیکی می کنید، بهتر است یک متخصص شما را ویزیت کند.

باردار نمیشم چیکار کنم؟

انجام آزمایش اولیه باروری را شروع کنید. آزمایش باروری شامل آزمایش خون برای زن و تجزیه و تحلیل اسپرم برای مرد است. بسته به علائم شما، آزمایشات ممکن است شامل هیستروسالپلینوگرام (HSG) ، سونوگرافی واژن یا لاپاراسکوپی تشخیصی نیز باشد. پزشک شما همچنین احتمالاً یک معاینه لگن و تست پاپ اسمیر و برخی آزمایشات را برای بررسی برخی از عفونت ها یا بیماری های مقاربتی انجام می دهد.

چه تغییراتی در سبک زندگی احتمال بارداری شدن را بیشتر می کند؟

برخی از تغییر در سبک زندگی ممکن است در حین گذراندن دوره درمان حتمال بارداری شما را بسیار افزایش دهد. این موارد شامل: ترک سیگار، قطع مصرف الکل، کاهش وزن در صورت اضافه وزن یا چاقی (چاقی نیز می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد)، رفع مشکل کمبود وزن شدید

منبع: verywellfamily

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید