The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قاعدگی طولانی و آیا قاعدگی طولانی خطرناک است؟

به طور کلی، یک دوره قاعدگی بین سه تا هفت روز طول می کشد. اگر یک دوره قاعدگی بیش از هفت روز طول بکشد، قاعدگی طولانی محسوب می شود. پزشک ممکن است دوره ای را که بیش از یک هفته طول بکشد، به عنوان منوراژی نام ببرد. همچنین اگر خونریزی شدید غیرمعمول که کمتر از یک هفته طول بکشد را تجربه کنید، این نیز ممکن است منوراژی تشخیص داده شود. پنج درصد زنان دچار منوراژی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قاعدگی طولانی و علل احتمالی و آنچه می توانید برای مدیریت این علایم انجام دهید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آیا قاعدگی طولانی خطرناک است؟

قاعدگی طولانی الزاما خطرناک نیست اما دوره قاعدگی طولانی ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی زمینه ای مانند موارد زیر باشد:

• بی نظمی هورمونی

ناهنجاری های رحمی

• سرطان

اگر دوره طولانی یا سنگینی را تجربه می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید تا بتواند علت اصلی را شناسایی کرده یا علل احتمالی مشکلات جدی تر را تشخیص دهد.

منوراژی می تواند باعث ناراحتی شما در طول قاعدگی شده و همچنین زندگی شما را مختل کند. ممکن است خونریزی بر فعالیت ها یا خواب شما تأثیر می گذارد. اگر قاعدگی های طولانی مدت را به طور مرتب تجربه کنید، احتمالا دچار کم خونی ناشی از فقر آهن می شوید، به ویژه اگر دوره های قاعدگی طولانی باشد.

چه چیزی باعث قاعدگی طولانی مدت می شود؟

دوره های طولانی مدت می تواند ناشی از طیف گسترده ای از شرایط زمینه ای باشد.

تغییرات هورمونی و تخمک گذاری

تغییرات در هورمون ها یا تخمک گذاری ممکن است منجر به قاعدگی طولانی شود. هنگامی که برای اولین بار در دوران بلوغ یا در دوران پیش یائسگی قاعده می شوید، ممکن است متوجه تغییرات هورمونی شوید. شما همچنین ممکن است عدم تعادل هورمونی را در شرایط مختلف سلامتی مانند اختلالات تیروئید یا سندرم تخمدان پلی کیستیک تجربه کنید.

اگر هورمون های بدن شما در سطح نرمال نباشند یا اگر بدن شما در طول چرخه قاعدگی خود تخمک گذاری نداشته باشد، مخاط رحم می تواند بسیار ضخیم شود. هنگامی که بدن شما بالاخره لایه داخلی را از بین می برد، ممکن است دوره ای طولانی تر از حالت عادی را تجربه کنید.

داروها

ممکن است به دلیل داروهای مصرفی دوره های طولانی را تجربه کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

• اقدامات ضد بارداری، مانند دستگاه های داخل رحمی و مصرف قرص های ضد بارداری به مدت طولانی

• آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون

• ضد التهاب

بارداری

خونریزی واژینال طولانی مدت در حالی که در واقع یک قاعدگی نیست ممکن است نشانه یک بارداری ناایمن یا غیرقابل رشد، مانند حاملگی خارج رحمی یا سقط جنین باشد. در صورت داشتن مشکلاتی مانند جفت سرراهی، ممکن است خونریزی طولانی تری در بارداری داشته باشید. اگر تست بارداری شما مثبت است ولی خونریزی واژینال دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

فیبروم یا پولیپ رحم

فیبروم و پولیپ رحم می تواند منجر به خونریزی طولانی و گاهی شدید شود. فیبروئیدها زمانی رخ می دهند که بافت ماهیچه ای در دیواره رحم شروع به رشد می کند. پولیپ ها نیز نتیجه رشد نامنظم بافت در رحم هستند و باعث رشد تومورهای کوچک می شوند. به طور کلی، فیبروم یا پولیپ ها سرطانی نیستند.

آدنومیوز

آدنومیوز نوع دیگری از تجمع بافت است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که آندومتر یا پوشش داخلی رحم، در عضلات رحم قرار می گیرد. این می تواند منجر به یک دوره طولانی یا سنگین قاعدگی شود.

مشکلات تیروئیدی

اگر تیروئید شما کم کار کند ممکن است یک دوره طولانی مدت داشته باشید. این بیماری به کم کاری تیروئید معروف است.

بیماری های خونریزی دهنده

ممکن است شما به نوعی بیماری مبتلا باشید که بر توانایی بدن تان بر لخته شدن خون تأثیر می گذارد و باعث دوره های طولانی مدت می شود. دو مورد از این بیماری ها هموفیلی و بیماری فون ویلبراند است. امکان دارد یک دوره قاعدگی طولانی تنها یکی از نشانه این بیماری ها باشد، یا ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشید.

چاقی

اضافه وزن ممکن است باعث دوره های طولانی شود. این به آن دلیل است که بافت چربی می تواند باعث تولید استروژن بیشتر در بدن شما شود. این استروژن اضافی می تواند منجر به تغییر قاعدگی شما شود.

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) زمانی رخ می دهد که باکتری ها اندام های تناسلی شما را آلوده می کنند. التهاب لگن علاوه بر تغییرات در چرخه قاعدگی، می تواند علاوه بر سایر علائم به ترشحات غیرطبیعی واژن نیز منجر شود.

سرطان

یک دوره طولانی مدت ممکن است نشانه سرطان در رحم یا دهانه رحم شما باشد. برای برخی از زنان، این ممکن است یکی از اولین علائم هریک از این سرطان ها باشد.

چه موقع باید برای قاعدگی طولانی کمک گرفت؟

یک دوره طولانی قاعدگی را نباید نادیده بگیرید. بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا در مورد علت بروز این علامت صحبت کنید. تاخیر در تشخیص و درمان می تواند منجر به بدتر شدن وضعیت زمینه ای شود که مسئول خونریزی طولانی مدت است.

اگر تب دارید یا در حال از دست دادن مقدار غیرطبیعی خون یا لخته شدن شدید خون هستید، ممکن است به دنبال مراقبت فوری باشید. علامتی که نشان دهنده خونریزی شدید است، اینست که نیاز به تغییر نوار بهداشتی یا تامپون یک تا دو بار در ساعت به مدت چندین ساعت دارید. همچنین اگر خون زیادی از دست بدهید، ممکن است احساس گیجی داشته باشید.

چگونه پزشک علت اصلی قاعدگی طولانی را تشخیص می دهد؟

دلایل زیادی برای یک دوره طولانی وجود دارد، بنابراین احتمالاً پزشک با پرسیدن برخی سوالات، درمان شما را آغاز می کند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• پریود شما کی شروع شد.

• چه تعداد پد و تامپون در روز استفاده کرده اید.

• فعالیت جنسی شما.

• علائم دیگری که تجربه می کنید.

• سابقه پزشکی و خانواده مربوطه.

آنها همچنین ممکن است یک معاینه فیزیکی شامل معاینه لگن و اندازه گیری علائم حیاتی شما انجام دهند.

همچنین ممکن است پزشک هر یک از آزمایش های زیر را برای تشخیص به شما توصیه کند:

• آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون ها و همچنین برای یافتن علائم کمبود آهن

• نمونه برداری از سلول های دهانه رحم(پاپ اسمیر)

• بیوپسی

سونوگرافی شکمی یا ترانس واژینال

هیسترسکوپی

اتساع و کورتاژ

نحوه درمان قاعدگی طولانی

روش های درمانی برای قاعدگی طولانی می تواند متفاوت باشد. پزشک علت اصلی را درمان می کند. همچنین ممکن است درمانی را برای کاهش خونریزی فعلی، تنظیم قاعدگی یا تسکین ناراحتی توصیه کنند.

پیشگیری از بارداری هورمونی ممکن است قاعدگی شما را تنظیم کرده و در آینده دوره آن را کوتاه کند. این درمان را می توان به صورت زیر تجویز کرد:

• قرص

• یک دستگاه داخل رحمی

• آمپول

• حلقه واژن

پزشک شما همچنین ممکن است به شما توصیه کند که از داروهایی استفاده کنید که درد یا ناراحتی شما را از یک دوره طولانی مدت کاهش می دهد. این داروها ممکن است شامل داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی بدون نسخه مانند ادویل یا موترین باشند. در برخی موارد، پزشک ممکن است یک روش جراحی را برای تسکین دوره های طولانی توصیه کند. اتساع و کورتاژ می تواند لایه رحم شما را نازک کرده و میزان خونریزی شما در دوران قاعدگی را کاهش دهد.

اگر دیگر قصد بچه دار شدن ندارید، ممکن است تحت عمل برداشتن رحم، برش یا هیسترکتومی قرار بگیرید. این روش ها می توانند دوره های طولانی مدت را تسکین دهند، اما ممکن است احتمال باردار شدن را نیز از بین ببرند.

عوارض احتمالی قاعدگی طولانی چیست؟

تاخیر در تشخیص می تواند منجر به یک روش تهاجمی تر یا درمان طولانی تر علت اصلی شود. علاوه بر این، اگر دوره طولانی مدت شما باعث از دست دادن خون زیاد شود، ممکن است در معرض ابتلا به کم خونی باشید. این ممکن است به احساس خستگی و ضعف بیانجامد.

پزشک می تواند از نتایج آزمایش خون برای تشخیص کم خونی استفاده کند. اگر سطح آهن شما پایین است، پزشک ممکن است رژیم غذایی شما را با غذاهای غنی از آهن و مکمل احتمالی آهن برای افزایش سطح طبیعی بدن توصیه کند.

دوره های طولانی مدت نیز ممکن است دردناک بوده و رفاه و کیفیت زندگی شما را مختل کند. ممکن است بر روی مدرسه یا کار شما تاثیر بگذارد، یا به دلیل دوره طولانی مدت، از فعالیت هایی که از آنها لذت می برید محروم شوید.

چشم انداز عارضه قاعدگی طولانی

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است پریودی طولانی تر از حالت عادی داشته باشید. قاعدگی طولانی مدت می تواند مانع زندگی عادی شما شود و همچنین ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به درمان دارد.

به پزشک خود مراجعه کنید تا علت پریود طولانی مدت خود را دریابید تا بتوانید درمان آن را آغاز کنید. تاخیر در درمان ممکن است عوارضی ایجاد کند و در آینده منجر به درمان های تهاجمی تری شود.

مطالعه بیشتر:

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟

مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است ونشانه لانه گزینی چیست؟

درمان خونریزی شدید قاعدگی و راهکارهایی برای درمان خونریزی

?پرسش و پاسخ های قاعدگی طولانی

آیا قاعدگی طولانی خطرناک است؟

قاعدگی طولانی الزاما خطرناک نیست اما دوره قاعدگی طولانی ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی زمینه ای باشد.

چه موقع باید برای قاعدگی طولانی کمک گرفت؟

یک دوره طولانی قاعدگی را نباید نادیده بگیرید. بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا در مورد علت بروز این علامت صحبت کنید. تاخیر در تشخیص و درمان می تواند منجر به بدتر شدن وضعیت زمینه ای شود شود که مسئول خونریزی طولانی مدت است.

نحوه درمان قاعدگی طولانی چگونه است؟

روش های درمانی برای قاعدگی طولانی می تواند متفاوت باشد. پزشک علت اصلی را درمان می کند. همچنین ممکن است درمانی را برای کاهش خونریزی فعلی، تنظیم قاعدگی یا تسکین ناراحتی توصیه کنند. پیشگیری از بارداری هورمونی ممکن است قاعدگی شما را تنظیم کرده و در آینده دوره آن را کوتاه کند.

عوارض احتمالی قاعدگی طولانی چیست؟

تاخیر در تشخیص می تواند منجر به یک روش تهاجمی تر یا درمان طولانی تر علت اصلی شود. علاوه بر این، اگر دوره طولانی مدت شما باعث از دست دادن خون زیاد شود، ممکن است در معرض ابتلا به کم خونی باشید. این ممکن است به احساس خستگی و ضعف بیانجامد.

منبع: healthline