The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت تیره شدن نوک سینه ها چیست؟

نوک سینه بانوان اشکال، اندازه و رنگ های مختلف دارند. شما در طول زندگی خود تغییرات متعددی را تجربه خواهید کرد که مخصوص شما و بدن شماست. از زمان رشد پستان ها در دوران بلوغ تا دوران بارداری، شیردهی و موارد دیگر، نوک سینه ها ممکن است به طرق مختلف تیره شود یا تغییر کنند. حتی شرایط مختلف پزشکی، مانند دیابت، ممکن است سبب تیره شدن نوک سینه شود. اگرچه ما برای روشن شدن مطلب به کلمه نوک سینه ها اشاره می کنیم، اما ناحیه ای از پستان که تیره می شود در واقع آرئول نامیده می شود. این اصطلاح به پوست اطراف نوک سینه اشاره دارد. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزی ممکن است در پشت این تغییر رنگ باشد و علائم دیگری که ممکن است متوجه آنها شوید و چه زمانی باید برای تیره شدن نوک سینه به پزشک خود مراجعه کنید.

علت تیره شدن نوک سینه ها چیست؟

تیره شدن نوک سینه ها علل زیادی می تواند داشته باشد که بیشتر آنها جای هیچگونه نگرانی ندارند. مهمترین علل تیره شدن نوک سینه عبارتند از:

1. بلوغ

ممکن است ابتدا در دوران بلوغ متوجه تیرگی نوک سینه ها شوید. در این زمان، تخمدان شما شروع به تولید هورمون استروژن کرده است. این تغییر هورمونی منجر به تجمع چربی در بافت سینه شما می شود. با بزرگ شدن سینه ها، نوک سینه ها بلندتر شده و ناحیه سینه ها تیره تر می شود. در بزرگسالی، سینه های شما باید به طور کامل رشد کنند.

2. قاعدگی

با بلوغ قاعدگی می آید. هنگامی که شروع به تخمک گذاری منظم می کنید، سینه های شما همچنان تغییر می کنند. آنها بالغ شده و در انتهای مجاری شیر غدد تشکیل می دهند. هورمون های استروژن و پروژسترون ممکن است سینه های شما را قبل و در طول قاعدگی متورم یا حساس کنند، که به طور متوسط هر 21 تا 35 روز می آید. برخی از زنان همچنین متوجه می شوند که نوک سینه های آنها قبل از قاعدگی یا هنگام تخمک گذاری زمانی که هورمون ها تغییر می کنند تیره می شود.

سایر علائم قاعدگی

علاوه بر دوره قاعدگی، برخی از زنان یک تا دو هفته قبل از خونریزی علائم را تجربه می کنند. این وضعیت را سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می نامند.علاوه بر نوک سینه های تیره، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

• آکنه

• خستگی

• نفخ، یبوست یا اسهال

• سردرد یا کمردرد

• هوس یا تغییر اشتها

• درد در مفاصل و ماهیچه ها

• مشکلات حافظه یا تمرکز

• تحریک پذیری یا نوسانات خلقی

• احساس اضطراب یا افسردگی

پزشکان دقیقاً نمی دانند علت این همه علائم چیست، اما به احتمال زیاد ناشی از ترکیبی از تغییرات هورمونی و تغییرات شیمیایی در مغز است. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا تخمین می زند که حدود 85 درصد از زنان حداقل یکی از این علائم را قبل از قاعدگی تجربه می کنند. و برخی از زنان علائم شدیدتر یا اختلال نقص پیش از قاعدگی (PMDD) را نشان می دهند.

3. پیشگیری از بارداری به وسیله قرص

مصرف قرص های ضد بارداری نیز ممکن است بر سینه ها و ناحیه سینه شما تأثیر بگذارد. چرا؟ قرص ها حاوی ترکیبات مختلف استروژن و پروژسترون هستند. این هورمون ها به طور طبیعی در بدن وجود دارند. وقتی از مکمل ها استفاده می کنید، ممکن است نوک سینه ها و نواحی سینه را شبیه بلوغ، قاعدگی و سایر تغییرات هورمونی تحت تأثیر قرار دهند.

تغییر رنگدانه های پوستی که هنگام استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی بروز می کند، به عنوان ملاسما شناخته می شود. به طور کلی، تیره شدن شما تا زمانی که مصرف دارو را قطع نکنید، از بین نمی رود. اگرچه تحقیقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، برخی از بانوان گزارش می دهند که مصرف قرص های فقط پروژسترون می تواند مفید باشد.

علائم دیگر داروهای ضد بارداری خوراکی

در کنار تغییرات سینه، زنان ممکن است طیف وسیعی از عوارض جانبی را هنگام مصرف قرص های ضد بارداری تجربه کنند. وقتی بدن شما با دارو سازگار شود، ممکن است محو شوند. علائم شایع عبارتند از:

• خونریزی ی شدید یا لکه بینی

• افزایش فشار خون

سردرد

• حالت تهوع

در صورت مشاهده عوارض زیر به پزشک خود مراجعه کنید:

• درد شکم یا قفسه سینه

• توده هایی در سینه های شما

• سردردهای شدید

تاری دید

• غش کردن

4. بارداری

هنگامی که شما باردار می شوید، سینه های شما برای آماده سازی شیر برای نوزاد شروع به کار می کنند. استروژن و پروژسترون به توسعه سیستم مجرای شیر کمک می کنند. آرئول ها تیره می شوند و سینه های شما ممکن است دردناک، متورم یا حساس شوند. در حدود ماه ششم بارداری، ممکن است پستان شروع به تولید آغوز کند.

همچنین ممکن است در صورت، ساعد یا گردن شما ملاسما ایجاد شود. پس از زایمان و بدون درمان، تیرگی باید به مرور زمان محو شود.

سایر علائم اولیه بارداری

در کنار تغییرات سینه، از دست دادن قاعدگی یکی از اولین و قابل اطمینان ترین نشانه هایی است که زنان هنگام بارداری تجربه می کنند. علائم دیگر ممکن است از یک زن به زن دیگر یا یک بارداری به بارداری دیگر متفاوت باشد. علائم احتمالی عبارتند از:

• تهوع با یا بدون استفراغ

• تکرر ادرار

• خستگی

• تغییرات خلق و خوی

• نفخ

• یبوست

• خونریزی یا گرفتگی لانه گزینی

در صورت مشکوک بودن به بارداری، به پزشک مراجعه کنید یا آزمایش بارداری خانگی انجام دهید. اگر آزمایش نتیجه بارداری مثبت را نشان داد، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند گزینه های مناسب شما را در اختیارتان قرار دهند و در مورد هر نگرانی که ممکن است داشته باشید صحبت کنند.

5. شیردهی

مهمترین علت تیره شدن نوک سینه شیردهی است. شما چه شیر دادن به نوزاد خود را انتخاب کنید یا خیر، احتمالاً بعد از زایمان، آرئولای شما تیره می شود. برخی دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده اند که نوزادان تازه متولد شده نمی توانند خوب ببینند، اما بیشتر آنها می توانند تفاوت بین تاریکی و روشنایی را تشخیص دهند. در نتیجه، آرئولای تیره ممکن است آنها را به منبع غذایی خود نوک سینه ها برای شیر مادر راهنمایی کند. درست مانند سایر مشکلات رنگدانه ای در دوران بارداری، نوک سینه های شما باید به مرور زمان به حالت عادی بازگردند.

علائم دیگر شیردهی

با تغذیه با شیر مادر ممکن است انواع مختلفی از تغییرات سینه را تجربه کنید، به خصوص که شیر شما در همان روزها و هفته های اول جریان می یابد. این احساسات معمولاً در عرض سه تا پنج روز اول پس از زایمان ایجاد می شود. این تغییرات عبارتند از:

• تورم و پر شدن پستان

• نشتی

• حساسیت نوک پستان

بسیاری از این تغییرات طبیعی هستند و باید با گذشت زمان برطرف شوند. اما اگر قرمزی، گرما، درد یا وجود یک توده را تجربه کردید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

این ممکن است به این معنی باشد که شما دچار انسداد مجرای شیر یا بیماری به نام ورم پستان یا ماستیتیس شده اید که برای درمان نیاز به آنتی بیوتیک دارد. در موارد شدیدتر، ممکن است برای تخلیه مجرا یا آبسه سینه به پزشک مراجعه کنید.

اگر در دوران شیردهی با درد یا مشکل روبرو هستید، برای مشاوره در مورد شیردهی از مشاوره با یک متخصص بهره بگیرید. از راهنمایی هایی برای تسکین علائم تا دستورالعمل های مربوط به چفت شدن بهتر نوزاد.

6. دیابت

افزایش رنگدانه پوست از علائم احتمالی دیابت است که در پاسخ به مقاومت به انسولین ایجاد می شود. این بیماری به طور خاص "آکانتوسیس نیگریکن" نامیده می شود و اغلب بر چین های پوست اطراف زیر بغل، کشاله ران، گردن و اندام ها تأثیر می گذارد. آرئول ها ممکن است تیره شده و ضایعات متقارن یا پلاک های مخملی ایجاد کنند.

هیچ درمان خاصی برای این علامت وجود ندارد. در عوض، مدیریت دیابت ممکن است به پوست شما کمک کند تا به رنگ و بافت طبیعی خود بازگردد.

سایر علائم اولیه دیابت

افزایش تشنگی و تکرر ادرار ممکن است یکی از اولین نشانه های ابتلا به دیابت باشد. حتی ممکن است متوجه شوید که بهبود زخم ها بیشتر طول می کشد یا عفونت های مکرر دارید. علائم دیگر عبارتند از:

• افزایش گرسنگی

• کاهش وزن

• خستگی

• تحریک پذیری

• تاری دید

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، برای تشخیص به پزشک خود مراجعه کنید.

چه زمانی باید برای تیره شدن نوک سینه به پزشک خود مراجعه کنید؟

تیره شدن نوک سینه لزوماً دلیلی برای نگرانی نیستند. تغییرات در سینه ها و ناحیه سینه شما در طول زندگی و شرایط مختلف مانند بلوغ یا شیردهی شایع است. با این وجود، خوب است که هر گونه تفاوت را با پزشک خود به اشتراک بگذارید، به خصوص اگر تیره شدن نوک سینه با علائم دیگری همراه باشد. نوک سینه های تیره ممکن است نشانه بیماری هایی مانند دیابت باشد یا ممکن است به معنی باردار بودن شما باشد. همچنین در صورت مشاهده علائم عفونت، از جمله تب، درد، قرمزی یا گرما، باید به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

سیاه شدن نوک سینه در بارداری به چه علت است؟

سوزش نوک سینه در شیردهی به چه علت و درمان دارویی آن چیست؟

علت جوش روي نوک سينه زنان چیست و چگونه قابل پیشگیری است؟

درد نوک سینه در شیردهی علت چیست وبرای برطرف شدن درد چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های تیره شدن نوک سینه

آیا تیره شدن نوک سینه دختران در بلوغ طبیعی است؟

بله. ممکن است ابتدا در دوران بلوغ متوجه تیرگی نوک سینه ها شوید. در این زمان، تخمدان شما شروع به تولید هورمون استروژن کرده است. این تغییر هورمونی منجر به تجمع چربی در بافت سینه شما می شود. با بزرگ شدن سینه ها، نوک سینه ها بلندتر شده و ناحیه سینه ها تیره تر می شود. در بزرگسالی، سینه های شما باید به طور کامل رشد کنند.

آیا قرص های ضد بارداری می توانند سبب تیره شدن نوک سینه شوند؟

مصرف قرص های ضد بارداری نیز ممکن است بر سینه ها و ناحیه سینه شما تأثیر بگذارد. چرا؟ قرص ها حاوی ترکیبات مختلف استروژن و پروژسترون هستند. این هورمون ها به طور طبیعی در بدن وجود دارند. وقتی از مکمل ها استفاده می کنید، ممکن است نوک سینه ها و نواحی سینه را شبیه بلوغ، قاعدگی و سایر تغییرات هورمونی تحت تأثیر قرار دهند.

آیا دیابت می تواند سبب تیره شدن نوک سینه شود؟

بله. افزایش رنگدانه پوست از علائم احتمالی دیابت است که در پاسخ به مقاومت به انسولین ایجاد می شود. این بیماری به طور خاص آکانتوسیس نیگریکن نامیده می شود و اغلب بر چین های پوست اطراف زیر بغل، کشاله ران، گردن و اندام ها تأثیر می گذارد. آرئول ها ممکن است تیره شده و ضایعات متقارن یا پلاک های مخملی ایجاد کنند.

چه زمانی باید برای تیره شدن نوک سینه به پزشک خود مراجعه کنید؟

هرگونه تفاوت را با پزشک خود به اشتراک بگذارید، به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد. نوک سینه های تیره ممکن است نشانه بیماری هایی مانند دیابت باشد یا ممکن است به معنی باردار بودن شما باشد. همچنین در صورت مشاهده علائم عفونت، از جمله تب، درد، قرمزی یا گرما، باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: healthline