The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نداشتن شیر بعد از زایمان وعلت نداشتن شیر بعد از زایمان چیست؟

مادران در انتظار لحظه ای هستند که نوزاد خود را در آغوش بگیرند و از طریق شیر پستان خود نیاز اولیه او را تأمین کنند. اگر شیر مادر بلافاصله بعد از زایمان جریان نیابد، ممکن است برخی از مادران نگران نداشتن شیر بعد از زایمان شوند. قبل از آنکه به مسئله نداشتن شیر بعد از زایمان فکر کنید، ابتدا یک نفس عمیق بکشید و آرام باشید. شیر شما در زمان خود به جریان خواهد افتاد و فرزندتان به خوبی تغذیه می شود. آنچه که در حال حاضر باید به نوزاد خود بدهید چند قطره آغوز همراه با شیر خشک یا شیر خشک به تنهایی است که نوزاد شما به خوبی تغذیه شود. اگر به نظر می رسد حجم شیر شما 3 تا 5 روز پس از زایمان افزایش نمی یابد، ممکن است وسوسه شوید که از شیردهی خودداری کنید زیرا نگران این هستید که فرزند شما به غذای کافی دسترسی نداشته باشد. اما قبل از اینکه ناامید شوید یا احساس شکست کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

علت اصلی نداشتن شیر بعد از زایمان چیست؟

اگر متوجه شدید که شیر شما مدت کوتاهی پس از تولد هنوز تولید و جاری نشده است، ممکن است ناامید شوید و احساس کنید که کار اشتباهی کرده اید. اما خودتان را سرزنش نکنید، شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده اید. مطمئناً شما تنها نیستید و به احتمال زیاد در یکی دو هفته آینده شیر بیشتری در راه است.

دلایل زیادی برای نداشتن شیر بعد از زایمان وجود دارد. ممکن است در صورت وجود عوامل زیر تولید یا افزایش شیر شما کمی بیشتر طول بکشد:

زایمان شما زودرس بوده، به ویژه اگر نوزاد شما بلافاصله پس از زایمان از شما جدا شده باشد.

• شما دارای یک بیماری مانند دیابت یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستید.

• مبتلا به چاقی هستید.

• عفونت یا یک نوع بیماری داشته یا دارید که دچار تب می شوید.

• زایمان تان با سزارین انجام شده است.

• بارداری شما شامل استراحت طولانی مدت در بستر بوده است.

• شما مبتلا به بیماری تیروئید هستید.

• زایمان تروماتیک یا خونریزی پس از زایمان داشته اید.

• شما در چند ساعت اول پس از زایمان قادر به شیردهی نبودید.

اولین قدم برای درمان نداشتن شیر بعد از زایمان چیست؟

از آنجا که تولید شیر مادر با تقاضا (یعنی گرفتن شیر از سینه شما) مرتبط است، مهم است که مطمئن شوید که سینه های خود را به طور مکرر تحریک می کنید و تا آنجا که ممکن است شیر و آغوز آن را خارج می کنید. حتی اگر سینه های خود را به طور مکرر تخلیه می کنید، باز هم متغیرهای منحصر به فرد بسیاری وجود دارد که می توانند بر افزایش میزان شیر شما تأثیر بگذارند. برای حل مسئله نداشتن شیر بعد از زایمان، بسیار مهم است که دست به کار شوید و اقدامات لازم را برای تحریک تولید شیر، هنگامی که از آغوز به شیر بالغ تبدیل می شود، انجام دهید.

چرا نداشتن شیر بعد از زایمان لزوماً نگران کننده نیست؟

اگرچه انتظار برای افزایش شیر مادر بسیار ناامیدکننده است، اما بهتر است بدانید که هنوز زمان لازم برای تولید آن وجود دارد. با تحریک مداوم سینه ها چه با استفاده از پمپ سینه و چه به صورت دستی و ارائه فرصت به نوزاد برای تغذیه با شیر مادر، از میزان شیر خود محافظت کرده و افزایش حجم شیر خود را تحریک کنید. اگر شیر شما دیر به جریان بیفتد، برای اطمینان از تأمین شیر سالم کمک گرفتن از متخصصان ضروری است.

چه اقداماتی میتوان برای حل مسئله نداشتن شیر بعد از زایمان انجام داد؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تحریک جریان شیر بیشتر چه در بیمارستان و چه زمانی که در خانه هستید انجام دهید:

ناحیه سینه را ماساژ دهید و همچنین با پمپ یا با دست شیرتان را بدوشید: تحریک سینه می تواند به ایجاد سایت های مهم گیرنده شیر و افزایش میزان تولید شیر کمک کند. مهم است که زمان خود را برای تحریک کردن و ماساژ دادن سینه ها اختصاص دهید.

از پمپ های مخصوص بیمارستان استفاده کنید: این نوع پمپ ها مکش اضافی دارند که می تواند تفاوت بزرگی نه تنها در میزان شیری که می توانید از سینه خود بیرون بیاورید، بلکه در میزان تحریکی که در سینه ها احساس می کنید، ایجاد کند. این می تواند به مقدار قابل توجهی در افزایش میزان تولید شیر مادر در آینده تاثیر بگذارد.

مرتباً شیر خود را بدوشید حتی اگر مقدار آن کم باشد!: در ابتدا باید هر 2 تا 3 ساعت یکبار به کودک شیر دهید، یا پمپ کنید و یا با دست بدوشید. به یاد داشته باشید که میزان تولید شیر شما بر اساس عرضه و تقاضا است. بسیار مهم است که سعی کنید شیر را به طور مکرر از سینه خود تخلیه کنید تا بدن شما بداند که باید شیر بیشتری برای نوزاد شما تولید کند. به خصوص اگر نوزاد کوچک شما به هر دلیلی از شما جدا شده است، مهم است که از یک پمپ درجه یک خوب برای تحریک و تخلیه شیر یا آغوز از سینه خود استفاده کنید. کارکنان بیمارستان و مشاوران شیردهی می توانند با شما همکاری کنند تا یک برنامه پمپاژ و تغذیه انتخاب کنید که باعث افزایش حجم شیر شما می شود.

قبل از شیر دادن از یک پد گرمکن یا دوش آب گرم استفاده کنید: گرما و ماساژ روش های فوق العاده ای برای تشویق پستان به ترشح بیشتر شیر است.

به موسیقی آرامش بخش گوش دهید: شنیدن آهنگ های آرامش بخش به شما آرامش می بخشد و هورمون هایی را که برای تولید شیر نیاز دارید، ترشح می کنند. نگاه کردن به عکس های نوزادتان، در حال پمپ کردن پستان ممکن است مفید باشد.

مقدار زیادی آب بنوشید و تا آنجا که ممکن است بخوابید: شیر مادر حاوی مقدار زیادی آب است، بنابراین فقط با افزایش مصرف آب می توانید میزان تولید شیر را افزایش دهید.

بسیاری از مادران متوجه می شوند که بعد از خواب شیر بیشتری تولید می کنند، زیرا خوابیدن به بدن آنها فرصتی می دهد تا آرام شوند و هورمون های تولید کننده شیر مناسب را به جریان بیاندازند. خوردن غذای سالم مزایای بسیاری دارد، زیرا در صورت بیماری شیر کمتری تولید می کنید.

چرا نباید نگران نداشتن شیر بعد از زایمان باشید؟

ممکن است به نظر برسد که تمام دنیا روی شانه های شما سنگینی می کند وقتی منتظر افزایش حجم شیر خود هستید، اما راه های زیادی برای اطمینان از سالم ماندن و تغذیه نوزاد وجود دارد. اگر نوزاد نارس شما پس از زایمان وزن اضافه نمی کند یا به هر دلیلی به شیر نیاز دارد، نگران نباشید. کادر پزشکی با همان مقدار شیری که می توانید بدوشید فرزند شما را تغذیه کرده و در صورت نیاز در کنار آن از شیر خشک نیز استفاده می کنند.

اگرچه ممکن است از مقدار کم شیر مادر یا آغوز که احساس می کنید باید بعد از یک جلسه پمپاژ به نوزاد خود بدهید ناراضی باشید، اما مطمئنا نوزاد شما با همان مقدار تغذیه خواهد شد! هیچ میزان شیری برای فرزند کوچولوی شما کم نیست و هر شیری که از سینه شما بیرون می آید از طرف طبیعت به طور خاص برای نوزاد آماده شده است.

استفاده از شیر خشک برای یک دوره کوتاه تا زمانی که شیر شما افزایش یابد به این معنی نیست که در آینده نمی توانید به نوزاد خود شیر دهید. اگر از تغذیه نوزاد خود با شیر خشک ناراحت هستید، می توانید در مورد استفاده از شیر اهدایی با پزشک خود مشورت کنید. این شیر از افرادی است که بیش از نیاز نوزادان خود شیر تولید کرده اند. این شیرها غربال شده و در بانک های شیر ذخیره می شود. در صورت نیاز به شیر اهدایی، پزشک یا مشاور شیردهی می تواند شما را به بانک شیر محلی هدایت کند.

چه زمانی باید برای مشکل نداشتن شیر بعد از زایمان به پزشک مراجعه کنید؟

علایم زیر نشان می دهد که نوزاد شما ممکن است به اندازه کافی غذا نخورد:

• بدن او دچار کم آبی می شود (نقطه نرم سر یا چشم های فرو رفته است، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد).

• پوشک مرطوب و کثیف کمتری دارند. نوزاد شما باید پس از پنجمین روز زندگی خود، حداقل 6 تا 8 پوشک مرطوب در روز داشته باشد.

• در طول و بعد از تغذیه گریه می کند (به عنوان مثال، هیچ علامتی از خوشحالی نوزاد در حال نوشیدن شیر وجود ندارد).

• تا 14 روز زندگی به وزن اولیه خود بر نمی گردند. پس از کاهش اولیه وزن بلافاصله پس از تولد، نوزاد باید به طور پیوسته در حال افزایش وزن باشد.

• بی حال می شوند یا واکنش نشان نمی دهند.

در صورت مشاهده علائمی مبنی بر عدم دریافت شیر کافی در نوزاد، در اسرع وقت با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید. آنها می توانند تشخیص دهند که آیا مشکلات دیگری وجود دارد یا خیر و به شما کمک می کنند تا از سلامت فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه نهایی

این تصور که شیر مادر تنها چیزی است که نوزاد برای تغذیه نیاز دارد، می تواند هم قدرت بخش و هم ترسناک باشد. اگر در چند روز اول پس از زایمان در سینه های خود احساس پری نکنید و حجم شیر شما افزایش پیدا نکند، ممکن است نگران باشید که هرگز نتوانید نوزاد خود را سیر نگه دارید و به نوعی به عنوان یک مادر احساس ناکافی بودن خواهید داشت.

این نگرانی بجا نیست! به یاد داشته باشید که دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شیر شما کمی تأخیر داشته باشد. با یک مشاور شیردهی یا پزشکان و پرستاران خود همکاری کنید تا میزان تولید شیر را به حداکثر برسانید و از پتانسیل خوب و طولانی تولید شیر مادر اطمینان حاصل کنید. شروع ناهموار به معنای پایان انتظارات شما از شیردهی نیست.

و در صورتی که به دلیل شرایط پزشکی با مشکل نداشتن شیر بعد از زایمان مواجه هستید، خود را سرزنش نکنید. نوزاد شما با روش های دیگر تغذیه خواهد شد و شما به عنوان یک مادر کار بزرگی انجام داده اید.

مطالعه بیشتر:

راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

راه های آمدن شیر مادر بعد از سزارین کدام است؟

کم بودن شیر مادر ،10 دلیل اصلی کم بودن شیر مادر چیست؟

نیامدن شیر بعد از زایمان به چه علت است وبا این مشکل چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های نداشتن شیر بعد از زایمان

علت اصلی نداشتن شیر بعد از زایمان چیست؟

• زایمان شما زودرس بوده، به ویژه اگر نوزاد شما بلافاصله پس از زایمان از شما جدا شده باشد. • شما دارای یک بیماری مانند دیابت یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستید. • مبتلا به چاقی هستید. • عفونت یا یک نوع بیماری داشته یا دارید که دچار تب می شوید. • زایمان تان با سزارین انجام شده است. • بارداری شما شامل استراحت طولانی مدت در بستر بوده است. • شما مبتلا به بیماری تیروئید هستید.

اولین قدم برای درمان نداشتن شیر بعد از زایمان چیست؟

از آنجا که تولید شیر مادر با تقاضا (یعنی گرفتن شیر از سینه شما) مرتبط است، مهم است که مطمئن شوید که سینه های خود را به طور مکرر تحریک می کنید و تا آنجا که ممکن است شیر و آغوز آن را خارج می کنید.

چه اقداماتی میتوان برای حل مسئله نداشتن شیر بعد از زایمان انجام داد؟

مرتباً شیر خود را بدوشید - حتی اگر مقدار آن کم باشد! در ابتدا باید هر 2 تا 3 ساعت یکبار به کودک شیر دهید، یا پمپ کنید و یا با دست بدوشید. به یاد داشته باشید که میزان تولید شیر شما بر اساس عرضه و تقاضا است. بسیار مهم است که سعی کنید شیر را به طور مکرر از سینه خود تخلیه کنید تا بدن شما بداند که باید شیر بیشتری برای نوزاد شما تولید کند. به خصوص اگر نوزاد کوچک شما به هر دلیلی از شما جدا شده است، مهم است که از یک پمپ درجه یک خوب برای تحریک و تخلیه شیر یا آغوز از سینه خود استفاده کنید.

چه زمانی باید برای مشکل نداشتن شیر بعد از زایمان به پزشک مراجعه کنید؟

علایم زیر نشان می دهد که نوزاد شما ممکن است به اندازه کافی غذا نخورد: • بدن او دچار کم آبی می شود (نقطه نرم سر یا چشم های فرو رفته است) • پوشک مرطوب و کثیف کمی دارند. • در طول و بعد از تغذیه گریه می کند • تا 14 روز زندگی به وزن اولیه خود بر نمی گردند

منبع: healthline