The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری به چه علت است؟

در طی سال های اخیر علاقه به پیاده روی و ورزش در طی بارداری رو به گسترش است، زیرا در حال حاضر ما به خوبی می دانیم که ورزش هایی همچون پیاده روی در طی بارداری می تواند فواید زیادی برای مادران و حتی جنین درون رحم آن ها به دنبال داشته باشد. در این مقاله شما می توانید هر آنچه که لازم است در رابطه با پیاده روی و مشکلات احتمالی در حین آن همچون درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری بخوانید.

آیا پیاده روی در بارداری بی خطر است؟

بر اساس گزارش های موجود از منابع معتبر، در صورتی که بارداری شما سالم و بدون خطر باشد، به عنوان یک مادر باردار می بایست در هر هفته به مدت 150 دقیقه ورزش کنید. و بهتر است این زمان، به 30 دقیقه در هر روز تقسیم شود.

در میان ورزش های پیشنهاد شده برای دوران بارداری، پیاده روی یکی از بهترین گزینه ها است، زیرا این ورزش بسیار ایمن و کم خطر بوده و احتمال آسیب دیدن ماهیچه ها و مفاصل در حین پیاده روی بسیار اندک است، در عین حال پیاده روی ورزشی بسیار راحت بوده و در هر جایی و هر شرایطی قابل انجام است. شما برای پیاده روی در بارداری، نیازی به وسایل مخصوص ندارید، لازم نیست هزینه ای برای انجام این ورزش بپردازید، و بدون نیاز به مربی یا آموزش خاصی می توانید این کار را انجام دهید. نکته قابل توجه دیگر این است که پیاده روی در بارداری خطر بروز عوارضی همچون عوارض وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس یا سقط جنین را در شرایطی که بارداری بدون مشکل باشد، افزایش نمی دهد.

البته فراموش نکنید از آنجا که شرایط هر مادر و هر بارداری با دیگری متفاوت است، قبل از شروع پیاده روی در بارداری و یا هر نوع ورزش دیگری باید با پزشک خود صحبت کنید و از او اجازه بگیرید.

مزایای پیاده روی در دوران بارداری

طبیعی است که به دلیل تغییرات هورمونی و تجربه عوارضی همچون خستگی یا تهوع، دلتان بخواهد تا جایی که می توانید در جای خود بمانید و تحرک نداشته باشید. اما هنگامی که بدانید پیاده روی و فعال ماندن در طی بارداری چه فواید و مزایایی برای شما دارد، شاید احساس بهتری نسبت به انجام این کار داشته باشید. مهم ترین فواید پیاده روی در بارداری عبارت هستند از:

- کاهش خطر ابتلا به پیامدها و عوارض ناخوشایند بارداری همچون دیابت بارداری، پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی)، تشکیل لخته در عروق و ...،

- کاهش نیاز به انجام زایمان سزارین،

- حفظ وزن در محدوده مناسب،

- کمک به تناسب اندام،

- کاهش احتمال یبوست،

- بهبود عملکرد قلب، ریه ها و گردش خون،

- بهبود خلق و خو و کاهش خطر افسردگی دوران بارداری،

نکات مهم حین پیاده روی در بارداری

هیچ فرقی نمی کند در چه هفته ای از بارداری قرار داشته باشید، در هر حال در صورت تصمیم به پیاده روی در بارداری، باید این نکات را رعایت کنید تا احتمال وقوع هر گونه عارضه به حداقل برسد:

- برای پیاده روی از کفش های حمایتی مانند کفش های ورزشی مخصوص استفاده کنید. پیاده روی با کفش پاشنه بلند یا تخت، بزرگترین اشتباهی است که در حق خودتان مرتکب می شوید!

- قبل و بعد از پیاده روی، آب به حد کافی مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

- کوتاه و آهسته پیش بروید و به مرور پیشرفت کنید. بهترین راهکار این است که هر روز با 5 دقیقه پیاده روی شروع کنید و هر هفته 5 دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنید تا زمانی که به 30 دقیقه در هر روز برسید.

- تا حد خستگی ورزش نکنید و مراقب باشید به بدنتان بیش از حد فشار وارد نکنید.

- در مسیرهای هموار پیاده روی کنید تا خطر زمین خوردن به حداقل برسد.

آیا درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری طبیعی است؟

احساس درد در زیر شکم در طی بارداری، تجربه رایجی است که بسیاری از مادرها آن را در این دوران به دلایل مختلفی همچون کشیده شدن رباط های نگهدارنده رحم و یا تحت فشار قرار گرفتن مفاصل تجربه می کنند، اما درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری، تجربه ترسناکی است که می تواند باعث نگرانی مادران شود.

اگر دچار درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری شدید، قبل از هر کاری دست نگه داشته و اگر می توانید در جایی بنشینید تا آرام شوید. اگر دردتان آرام شد و هیچ علامت دیگری نداشتید، می توانید با ملایمت به پیاده روی ادامه دهید. اما اگر درد هر چند با شدت کم و به صورت ملایم ادامه داشت، باید ورزش کردن را متوقف کنید و به پزشک خود شرایط را اطلاع دهید. به علاوه اگر به جز درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری متوجه هر یک از علائم زیر شدید، باید به صورت اورژانسی به پزشک خود و یا نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. این علائم عبارت هستند از:

- لکه بینی یا خونریزی واژینال،

- خروج مایع از واژن،

- سرگیجه یا احساس ضعف،

- تنگی نفسی که قبل از شروع ورزش ایجاد شده و بعد از استراحت هم برطرف نمی شود،

- احساس سنگینی و درد در قفسه سینه،

- تورم در ساق پا،

- کاهش یا توقف حرکات جنین و یا بالعکس افزایش غیرطبیعی و دردناک حرکات جنین،

- انقباضات رحمی به خصوص اگر این انقباضات الگوی منظمی داشته و یا دردناک هستند،

فراموش نکنید که درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری، اگرچه در بسیاری از مواقع ممکن است با استراحت بهبود پیدا کند، اما در واقع علامت هشداری است که به شما می گوید باید بیشتر از قبل مراقب باشید و با احتیاط پیش بروید تا دلبند درون رحمتان دچار مشکل نشود و در معرض خطر زایمان زودرس یا سقط جنین قرار نگیرید.

مطالعه بیشتر:

تیر کشیدن زیر شکم در بارداری نشانه چیست؟

پیاده روی در بارداری از چند ماهگی شروع کنیم؟

آنچه در مورد دل درد در بارداری و روشهای تسکین آن باید بدانید

احساس درد زمان پیاده روی یا فعالیت در اواخر بارداری، آیا خطرا زایمان زودرس؟

?پرسش و پاسخ های درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری

مزایای پیاده روی در دوران بارداری چیست؟

کاهش خطر ابتلا به پیامدها و عوارض ناخوشایند بارداری همچون دیابت بارداری، پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی)، تشکیل لخته در عروق و ...، کاهش نیاز به انجام زایمان سزارین، حفظ وزن در محدوده مناسب، کمک به تناسب اندام، کاهش احتمال یبوست

آیا درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری طبیعی است؟

در جایی بنشینید تا آرام شوید. اگر دردتان آرام شد و هیچ علامت دیگری نداشتید، می توانید با ملایمت به پیاده روی ادامه دهید. اما اگر درد هر چند با شدت کم و به صورت ملایم ادامه داشت، باید ورزش کردن را متوقف کنید و به پزشک خود شرایط را اطلاع دهید.

چه زمانی درد زیر شکم در پیاده روی خطرناک است؟

اگر به جز درد زیر شکم هنگام پیاده روی در بارداری متوجه هر یک از علائم زیر شدید، باید به صورت اورژانسی به پزشک خود و یا نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. این علائم عبارت هستند از: لکه بینی یا خونریزی واژینال، خروج مایع از واژن، سرگیجه یا احساس ضعف، تنگی نفسی که قبل از شروع ورزش ایجاد شده و بعد از استراحت هم برطرف نمی شود، احساس سنگینی و درد در قفسه سینه، تورم در ساق پا،

چگونه پیاده روی در بارداری را شروع کنیم؟

کوتاه و آهسته پیش بروید و به مرور پیشرفت کنید. بهترین راهکار این است که هر روز با 5 دقیقه پیاده روی شروع کنید و هر هفته 5 دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنید تا زمانی که به 30 دقیقه در هر روز برسید.