The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد بعد از نزدیکی، علل و راهکارهای درد بعد از نزدیکی چیست؟

بیشتر اوقات مردم در مورد لذت جنسی صحبت می کنند. اما اگر این رابطه با درد همراه باشد، دیگر لذت بخش نیست. یکی از دردهایی که افراد بعد از نزدیکی تجربه می کنند، گرفتگی عضلانی است. اگر شما نیز بعد از نزدیکی احساس درد یا گرفتگی عضلانی دارید، با ما همراه باشید تا درباره علل و راهکارهای درد بعد از نزدیکی با هم گفتگو کنیم.

علت درد بعد از نزدیکی چیست؟

تجربه درد بعد از نزدیکی بسیار ناخوشایند است و علل گوناگونی می تواند داشته باشد ازجمله: آی یو دی.

آی یو دی دستگاهی کوچک از جنس پلاستیک به شکل حرف تی انگلیسی است که برای کنترل بارداری در داخل رحم کار گذاشته می شود. این دستگاه با جلوگیری از رسیدن سلول های اسپرم به تخمک، از بارداری ناخواسته جلوگیری می کند. انواعی از دستگاه های آی یو دی حاوی هورمون هستند.

خانمهایی که از این دستگاه استفاده می کنند، تا چند هفته بعد از قرار دادن، صرف نظر از اینکه نزدیکی داشته اند یا نه، گرفتگی عضلات دارند. بعد از برقراری رابطه، گرفتگی ها شدیدتر می شود و البته جای نگرانی ندارد، شود. نزدیکی مشکلی برای آی یو دی ایجاد نمی کند بنابراین اگر تا چند هفته پس از قرار دادن دستگاه، دچار گرفتگی شدید، جای نگرانی نیست. اما اگر این ناراحتی ها بیش از چند هفته طول کشید، موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

نزدیکی در بارداری

اگر بارداری پر خطری ندارید، نزدیکی هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند، مگر در مواردی که ممکن است باعث پارگی کیسه آب شود. نزدیکی یا نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی رساند. اما اگر علائم زیر را دارید، حتما با پزشک مشورت کنید:

مادران باردار اغلب بعد از رابطه جنسی دچار گرفتگی عضلانی می شوند. زیرا ارگاسم باعث انقباضات رحمی و در نتیجه گرفتگی عضلات می گردد. این امر به ویژه در سه ماهه سوم بارداری بیشتر است. یک استراحت چند دقیقه ای به کاهش گرفتگی کمک می کند.

نزدیکی در حوالی پریود و تخمک گذاری

بسیاری از زنان در طول قاعدگی، دیسمنوره یا درد قاعدگی را تحمل می کنند که معمولاً به صورت گرفتگی در ناحیه شکم رخ می دهد. این درد معمولاً یک تا دو روز پس از قاعدگی شروع شده و از 12 تا 72 ساعت طول می کشد. گرفتگی در طول تخمک‌گذاری نیز شایع است و اغلب زمانی رخ می دهد که تخمک از لوله فالوپ به داخل رحم می‌افتد. درد در چرخه قاعدگی ناشی از انقباضات رحمی است.

در طول رابطه جنسی، درد پریود تا حدودی کاهش می یابد. اما فشاری که نزدیکی به دهانه رحم وارد می کند، با درد همراه است. زنان در حال تخمک گذاری و قاعدگی بیشتر پس از رابطه جنسی دچار گرفتگی عضلات می شوند. ارگاسم نیز موجب انقباض و گرفتگی شکم خواهد شد.

درمان گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی به دلایل زیادی رخ می دهد که خوشبختانه نگران کننده نیستند. اما درد به طور کلی خوشایند نیست و فرد را وا می دارد تا به دنبال راهی برای تسکین یا درمان آن باشد. به این منظور برای گرفتگی های بعد از نزدیکی، راهکارهای زیر توصیه می شود:

مصرف مسکن

مسکن های بدون نسخه، یکی از موثرترین درمان های گرفتگی عضلات پس از رابطه جنسی، هستند. مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم و استامینوفن با شل کردن عضلات شکم، گرفتگی را کاهش می دهند.

کمپرس گرم

کمپرس گرم با استفاده از دوش آب گرم، کیسه آب گرم و پد برقی روی شکم به کاهش گرفتگی شکم و درد بعد از نزدیکی کمک می کند. گرما با افزایش جریان خون و رسیدن خون بیشتر به ناحیه منقبض شده، درد بعد از نزدیکی را تسکین می دهد.

از مکمل های مناسب استفاده کنید

ویتامین ای، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ب 1 یا تیامین، ویتامین ب 6 و منیزیم مکلمهای موثری هستند. با استفاده از این مکمل ها تنش عضلانی و در نتیجه گرفتگی و درد کاهش می یابد.

تکنیک های تن آرامی را تمرین کنید

رابطه جنسی یک تجربه لذت بخش است، اما ارگاسم می تواند باعث تنش در بدن شود. اگر بعد از رابطه جنسی دچار گرفتگی می شوید، تکنیک‌های تن آرامی می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. حرکات کششی، یوگا، تنفس عمیق و مدیتیشن روشهای خوب و اثرگذاری هستند.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر بعد از رابطه جنسی دچار گرفتگی عضلات می شوید و مشروبات الکلی مصرف می کنید و سیگار می کشید، باید در عادتهای خود تجدید نظر کنید چرا که نوشیدن الکل و سیگار کشیدن عامل تشدید کننده دردهای عضلانی است.

چه زمانی باید برای درد بعد از نزدیکی به پزشک مراجعه کرد؟

درد بعد از نزدیکی در برخی مواقع نیاز به رسیدگی دارد از جمله:

در دوران بارداری

گاهی اوقات، رابطه جنسی مکرر در دوران بارداری، به خصوص در افراد مستعد، منجر به عفونت های دستگاه ادراری خواهد شد. عفونت‌های ادراری در دوران بارداری اگر به موقع درمان نشود، عوارض بارداری به همراه دارد. مراقب باشید، علائم زیر می توان نشانه عفونت دستگاه ادراری باشد:

  •  گرفتگی شکم
  •  تکرر ادرار کردن
  •  احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  •  ادرار کدر
  •  ادرار مایل به قرمز
  •  ادرار با بوی تند

در صورت ابتلا به عفونت ادراری، پیگیری پزشکی را فراموش نکنید. همچنین می توانید با تخلیه مثانه بعد از رابطه جنسی، از عفونت ادراری پیشگیری کنید.

عفونت های منتقله جنسی

کلامیدیا، بیماری التهابی لگن و هپاتیت از جمله بیماری های نزدیکیی هستند که می توانند باعث ایجاد درد و گرفتگی شوند. البته این دردها، بعد از رابطه جنسی شدیدتر می شوند. بیماری های نزدیکی اغلب علائم دیگری نیز دارند و آشنایی با این علائم به شما کمک کند تا بدانید آیا مبتلا به بیماری هستید یا خیر.

آیا درد بعد از نزدیکی خطرناک است؟

معمولاً گرفتگی پس از رابطه جنسی، جای نگرانی ندارد. اما در برخی موارد، درد پریود می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی باشد. اگر درد قاعدگی شما زودتر از سیکل شروع می شود و بیشتر طول می کشد، می تواند نشانه بیماری در دستگاه تولید مثل مانند اندومتریوز، آدنومیوز یا فیبروئید رحم باشد. در صورت بروز دردهای شدید یا طولانی مدت قاعدگی یا بعد از نزدیکی، موضوع را با پزشک در میان بگذارید تا از نظر مسائل مختلف پزشکی مورد بررسی قرار بگیرید.

کلام آخر

به طور معمول، گرفتگی عضلات پس از رابطه جنسی جای نگرانی ندارد و اغلب با کمی توجه، استفاده از مسکن یا تکنیک های تن آرامی، بهتر می شود. با این حال، اگر درد بعد از نزدیکی، زندگی عاشقانه یا حتی روزمره شما را کاملاً مختل ساخته است، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید تا مشکل ریشه یابی و درمان شود. در صورت بروز درد یا گرفتگی، بعد از رابطه جنسی، دفترچه ای به همراه داشته باشید و مواردی از این دست را یادداشت کنید:

  •  شدت درد بعد از نزدیکی از ابتدای شروع
  •  تاریخ دو قاعدگی آخر
  •  مدت زمان بارداری، اگر باردار هستید
  •  سابقه بیماری یا مشکل در دستگاه تولید مثل
  •  سابقه مصرف دارو یا مکمل های غذایی

می توانید در مراجعه بعدی، گزارش خود را برای بررسی دقیق تر در اختیار پزشک قرار دهید.

مطالعه بیشتر:

درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری به چه علت است؟

درد دخول تا کی ادامه دارد و علت اصلی درد دخول چیست؟

سوزش واژن بعد از نزدیکی، سوزش بعد از رابطه به چه علت است؟

علت درد واژن بعد از رابطه جنسی چیست وآیا درمان آن ضروری است؟

?پرسش و پاسخ های درد بعد از نزدیکی

آیا درد بعد از نزدیکی در افرادی که IUD دارند طبیعی است؟

خانمهایی که از این دستگاه استفاده می کنند، تا چند هفته بعد از قرار دادن، صرف نظر از اینکه نزدیکی داشته اند یا نه، گرفتگی عضلات دارند. بعد از برقراری رابطه، گرفتگی ها شدیدتر می شود و البته جای نگرانی ندارد.

برای درمان درد بعد از نزدیکی چه ویتامینی بخوریم؟

ویتامین ای، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ب 1 یا تیامین، ویتامین ب 6 و منیزیم مکلمهای موثری هستند. با استفاده از این مکمل ها تنش عضلانی و در نتیجه گرفتگی و درد کاهش می یابد.

آیا درد بعد از نزدیکی خطرناک است؟

معمولاً گرفتگی پس از رابطه جنسی، جای نگرانی ندارد. اما در برخی موارد، درد پریود می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی باشد. اگر درد قاعدگی شما زودتر از سیکل شروع می شود و بیشتر طول می کشد، می تواند نشانه بیماری در دستگاه تولید مثل مانند اندومتریوز، آدنومیوز یا فیبروئید رحم باشد.

باردارم و بعد از نزدیکی درد دارم، طبیعیه؟

اگر بارداری پر خطری ندارید، نزدیکی هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند، مگر در مواردی که ممکن است باعث پارگی کیسه آب شود. نزدیکی یا نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی رساند. اما اگر علائم زیر را دارید، حتما با پزشک مشورت کنید: • خون ریزی • درد یا گرفتگی شکم • کیسه آب پاره • سابقه ضعف دهانه رحم • تبخال ناحیه تناسلی • پائین بودن جفت

منبع: healthline