The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان طبیعی در آب، فواید، خطرات و هرآنچه که باید بدانید

اگر قصد انجام زایمان طبیعی دارید و به دنبال روش های بی خطر برای کاهش درد ناشی از آن می گردید، ما زایمان طبیعی در آب را به شما پیشنهاد می کنیم. فشار و آرامش ناشی از آب ولرم سبب می شود که زایمان طبیعی زن در آب سبب کاهش درد او شده و تجربه بهتری از زایمان را در خاطرات فرد ایجاد کند.

آیا باردار هستید و به برنامه‌ریزی برای زایمان فکر می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید زایمان در آب به نظر روش جالبی برای بدنیا آوردن نوزادتان می‌رسد؟

وقتی موضوع زایمان است، برنامه‌ریزی آن یک تصمیم کاملا شخصی است. چون تجربه‌ایست که همیشه به یاد خواهید داشت، خوب است تمام گزینه های در دسترس را مدنظر داشته باشید. برای همین این راهنمای زایمان در آب را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. این نوع زایمان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی یافته است.

اگر به دنبال زایمان طبیعی بدون دارو هستید، زایمان در آب می‌تواند برایتان گزینه خوبی باشد. در این مقاله درباره واقعیات، فواید و معایب زایمان در آب صحبت خواهیم کرد و اطلاعات زیادی که می‌تواند در این تصمیم بزرگ به شما کمک کند ارائه می‌دهیم. بیایید شروع کنیم.

 زایمان طبیعی در آب چگونه است؟

زایمان در آب می‌تواند در بیمارستان، در مرکز زایمان یا حتی در خانه اتفاق بیفتد. در خانه ممکن است یک وان بادی داشته باشید که بتوانید در آن فرو بروید. در بیمارستان یا مرکز زایمان نیز می‌تواند وان بادی یا استاندارد وجود داشته باشد.

چند روش برای زایمان در آب وجود دارد. بعضی مادران مراحل زایمان و بدنیا آوردن نوزاد را در آب انجام می‌دهد و برخی دیگر تصمیم می‌گیرند مراحل زایمان را در آب باشند و نوزاد را در جای خشک بدنیا آورند. همه بیمارستان‌ها اجازه زایمان در آب را نمی‌دهند. بنابراین اگر واقعا می‌خواهید این کار را انجام بدهید باید بیمارستان و پزشک مناسب را پیدا کنید.

 فواید زایمان طبیعی در آب

در چند دهه اخیر زایمان در آب محبوبیت پیدا کرده است. طبق گفته کالج زنان و زایمان آمریکا فرو رفتن در آب در اولین مرحله از زایمان می‌تواند برای مادر مفید باشد. با این‌که این کالج فواید آب را طی مرحله اول زایمان مفید می‌داند، پس از آن را پشتیبانی نمی‌کنند و توصیه‌شان این است که برای مراحل بعدی از وان خارج شوید. با این‌ حال برخی تحقیقات به افزایش میل برای زایمان در آب تا مرحله آخر اشاره دارند.

تحقیقات اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد زایمان در آب احتمال دارد نرخ نیاز به عمل سزارین را کاهش بدهد. با این حال نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. فواید دیگری که برای زایمان در آب ذکر می‌شود شامل موارد زیر است:

  • زایمان در آب می‌تواند آرامش‌بخش باشد.
  • غوطه‌وری در آب می‌تواند مادر را سبک کند و حس راحت تر بودن را به او منتقل کند.
  • وقتی در آب فرو می‌روید احساس تشویش کمتری می‌کنید و فشار خون شما پایین می‌آید.
  • آب گرم پرینه را شل می‌کند و نیاز به بریدن این قسمت را کاهش می‌دهد.
  • مادران اغلب وقتی در آب فرو می‌روند خویشتن‌داری می‌کنند و فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهند و حین روند زایمان رفتار طبیعی‌تری از خود به نمایش می‌گذارند.

آیا زایمان طبیعی داخل آب خطراتی به همراه دارد؟

برای مادرانی که می‌خواهد نوزاد خود را در آب بدنیا آورند، کالج زنان و زایمان آمریکا دستورالعمل زیر را ارائه داده است:

  • مادر بین هفته ۳۷ و ۴۱ قرار دارد.
  • بارداری کم‌خطر تلقی می‌شود.
  • مایع آمنیوتیک شفاف است.
  • سر جنین در حالت پایین قرار دارد.

اگر مادر دچار زایمان زودرس شده است، زایمان در آب توصیه نمی‌شود. همچنین اگر مادر قبلا دو بار یا بیشتر سزارین کرده است باید این تصمیم را فراموش کند. هر عمل سزارین ممکن است خطر ایجاد مشکل برای جفت را بالا ببرد و زایمان شما را پیچیده‌تر سازد.

در شرایط زیر نیز زایمان در آب کمتر توصیه می‌شود:

  • عفونت فعال پوستی
  • تب ۳۸ درجه یا بالاتر
  • خونریزی شدید واژینال
  • سابقه گیرکردن شانه نوزاد به استخوان شرمگاهی
  • مصرف آرامبخش
  • ابتلا به تبخال
  • ابتلا به پره‌اکلامپسی یا دیابت
  • وزن چهار کیلو یا بیشتر نوزاد
  • سن شما بالاتر از ۳۵ یا کمتر از ۱۷ باشد

همچنین اگر به سختی می‌توانید ضربان قلب جنین را پیدا کنید زایمان در آب ممکن است بهترین روش ممکن نباشد.

خطراتی برای جنین و شما وجود دارد که باید پیش از انتخاب روش زایمان به آن توجه کنید. این خطرات عمومیت ندارند اما ممکن است پیش بیاید:

  • دشواری در تنظیم دمای بدن نوزاد پس از تولد
  • احتمال پرولاپس بند ناف
  • خفگی و حمله

یکی از بزرگترین خطرات بیماری لژیونر است که توسط باکتری لژیونلا ایجاد می‌شود. این یک عارضه بسیار نادر است اما می‌تواند رخ بدهد و گاهی مرگبار است.

مکش قطرات زیر آب که حاوی این باکتری باشد موجب پدید آمدن این بیماری سخت خواهد شد. نشانه‌ها معمولا شامل تب، سرفه و سینه‌پهلو است.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند به محض این‌که به مرحله دوم زایمان رسیدید از آب بیرون بیایید. همچنین اگر مشکلی پیش بیاید و نیاز به سزارین پیدا کنید، سریع‌تر می‌شود اقدامات لازم را انجام داد.

زایمان در آب را باید برای مادرانی با بارداری کم‌خطر، سالم و دوره کامل در نظر بگیریم. کالج مامایی پرستاری آمریکا موضع متفاوتی دارد و می‌گوید متخصصان زنان و زایمان باید به انتخاب مادر احترام بگذارند. مادرانی که زایمان در آب را تجربه کرده‌اند احساس رضایت بالاتری دارند. محققان افزایش نرخ مرگ‌ومیر یا خطر ویژه‌ برای مادران یا نوزادان را در این روش نیافته‌اند. اگر به حرف مادران گوش می‌دهیم و مادر نسبت به خطرات آن آگاهی دارد چرا نباید به انتخاب او احترام بگذاریم؟

هزینه زایمان طبیعی در آب

زایمان در آب در بیمارستان نباید گران‌تر از زایمان طبیعی معمولی باشد.

اگر می‌خواهید در خانه زایمان کنید، باید یک وان بخرید یا کرایه کنید. هزینه این اقلام متفاوت است. بهترین راه این است که به توصیه ماما توجه کنید.

برای کسانی که زایمان در مرکز را انتخاب می‌کنند هزینه وان به هزینه‌های مرکز اضافه می‌شود. بیمه سلامت شما ممکن است بسیاری از هزینه‌های زایمان در آب را پوشش بدهد.  

انتخاب با شماست

برنامه زایمان متعلق به شماست. هیچ کس نمی‌تواند بگویید چه چیزی برای شما احساس بهتری خواهد داشت. تنها کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که اطلاعات جامعی را در اختیار شما بگذاریم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر انتظار زایمان غیرپیچیده‌ای را می‌کشید، زایمان طبیعی در آب می‌تواند گزینه خوبی باشد. تمام گزینه‌های زایمان ـ بیمارستان، مرکز زایمان یا خانه – را بررسی کنید و سپس تصمیم خود را بگیرید.

 

مطالعه بیشتر:

1- مامانی، منو در آب به دنیا بیار!

2- همه چیز درباره زایمان در آب!

3- زایمان، این بار در آب!

4- با مشاهیر زایمان در آب آشنا شوید!