The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد یک ماهه و نحوه مراقبت صحیح از نوزاد یک ماهه

امروزه والدین بسیار آگاهانه تر از گذشته عمل می کنند، پیش از رسیدن نوزادشان به مراحل مختلف تکاملی، به کمک اطلاعات موجود در اینترنت و یا سوال کردن از افراد متخصص، خود را برای مشکلات احتمالی آماده می سازند و با کسب اطلاعات کافی می دانند که نحوه مراقبت صحیح از نوزاد در هر سن چگونه است. در ادامه این متن نکاتی را درمورد مراقبت از نوزاد یک ماهه برای شما شرح می دهیم.

نحوه مراقبت از نوزاد یک ماهه، غذا دادن

ممکن است به این فکر کنید که چه مقدار شیر برای رشد کودک یک ماهه لازم است. هر زمان که کودک گرسنه به نظر می‌رسد به او غذا دهید. در این سن کودک در هر ۲۴ ساعت ۸ مرتبه تغذیه می‌شود. یا تقریبا هر ۳ تا ۴ ساعت یک‌بار کودک از شیر کمکی تغذیه می‌شود. اگر کودک در میانه رشد ناگهانی باشد ممکن است شیر بیشتری بخورد.

مراقبت از کودک یک ماهه، بادگلو کردن نوزاد یا آروغ گرفتن

ممکن است کودک هنگام شیر ‌خوردن مقدار زیادی هوا داخل معده خود کرده باشد، که اغلب هنگام تغذیه با شیشه این اتفاق رخ می‌دهد. این هوایی که داخل معده می‌شود باعث ناراحتی و بهانه‌گیری او می‌شود. بنابراین هنگام شیر دادن با شیشه یا وقتی‌که او را از یک سینه به سینه دیگر منتقل می‌کنید، باد گلوی او را بگیرید. مراقب باشید یک تکه پارچه روی لباس خود بیاندازید تا در صورتی که کودک بالا آورد لباستان کثیف نشود.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، تعویض پوشک

به پوشک‌های مرطوب کودک دقت کنید. در این مرحله کودک ممکن است ۴ تا ۶ بار پوشک خود را خیس کند. مدفوع و آنچه «طبیعی» محسوب می‌شود طیف گسترده‌ای دارد. اغلب کودکان حداقل یک بار در روز مدفوع می‌کنند. اما برخی ممکن است روزها و حتی یک هفته طول بکشد و مدفوع نکنند. در صورتی که مدفوع از انسجام طبیعی برخوردار باشد (به بیانی دیگر نرم و کمی شل باشد) و کودک یک ماهه به خوبی شیر می‌خورد و وزن می‌گیرد،‌ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر به اندازه کافی پوشک خیس نمی‌بینید با پزشک اطفال مشورت کنید.از پوشک‌های نرم و راحت برای کودک استفاده کنید.

نگهداری از نوزاد یک ماهه، خواب

در این سن نوزاد معمولا بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت در روز می‌خوابد. که این شامل ۵ چرت در میان روز می‌شود. خوشبختانه کودک از هفته ۶ به خواب طولانی‌تری در شب می‌رود. ممکن است در این دوره بسیار خسته شوید اما پایان شب سیه سپید است. به مرور زمان، الگوی خواب کودک به شما نزدیک می‌شود. با گذشت زمان کودک به یک برنامه روتین خواب می‌رسد و ریتم خواب او منظم خواهد شد. اما هم‌اکنون باید به کودک اجازه دهید هر زمان که نیاز داشت بخوابد. در این زمان او به بهترین کیفیت خواب می‌رسد. همیشه کودک را به پشت بخوابانید.

اگر هنگامی‌که کودک را در تخت می‌گذارید شروع به گریه می‌کند، با تکان دادن گهواره،‌ گذاشتن موسیقی آرام یا حرف زدن او را ساکت کنید. آزاد هستید او را در آغوش بکشید و هنگامی‌که آرام شد دوباره در گهواره قرار دهید. درمورد این که چرا کودک در شب بیدار می‌شود بیشتر مطالعه کنید.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، گریه کولیک

همه کودکان گاهی گریه می‌کنند اما گریه‌ای ناشی از کولیک است که :

• کودک تمام بعداز ظهر را گریه کند.

• صدای گریه بلند است.

• به نظر می‌رسد دلیل خاصی برای گریه نیست.

• هنگامی‌که گریه می‌کند، آرام کردن او دشوار است.

اگر کودک حداقل در سه هفته اخیر سه روز و به مدت سه ساعت گریه کرده است، پزشک تشخیص کولیک می‌دهد.

معمولا کولیک بین هفته ۲ تا ۴ شروع می‌شود و تا حدود ۳ تا ۴ ماهگی ادامه دارد.

متخصصان دلیل اصلی کولیک را نمی‌دانند اما برخی دلایل آن شامل موارد زیر است:

• گاز معده: ممکن است کودک به دلیل گازی که داخل معده‌اش جمع شده ناراحت باشد و گریه کند. اگر متوجه شده‌اید شکم نوزاد ورم کرده و هنگام گریه از معده او باد خارج می‌شود بدانید که گریه او به دلیل گاز معده است.

به کودک بیش از حد شیر ندهید: اگر احساس کردید شکم کودک متورم شده، او را روی زانوهای خود به حالت دمر قرار دهید. فشاری که به شکم او وارد می‌شود احساس خوبی به او خواهد داد.

• حساسیت به محرک‌ها: ممکن است کودک کلافه شود و نتواند خود را آرام کند و به گریه بیفتد. می‌توانید با بغل کردن و راه رفتن او را آرام کنید، روی صندلی گهواره‌‌ای بنشینید و او را تکان دهید، او را روی صندلی لغزان بگذارید یا او را سوار ماشین کنید و بگردانید.

• حساسیت غذایی: برخی کودکان شیرخوار ممکن است نسبت به برخی غذاهایی که مادر می‌خورد حساسیت داشته باشند و احساس ناراحتی کرده و شروع به گریه کنند. به ندرت ممکن است ناراحتی کودک از پروتئین داخل شیرخشک باشد. متخصص اطفال قادر به تشخیص هرنوع حساسیت یا عدم تحمل کودک نسبت به ماده غذایی خواهد بود.

• مشکلات پزشکی: در برخی موارد ممکن است مشکل کودک به دلیل بیماری یا مشکلاتی مانند فتق باشد که توسط متخصص معاینه و برای درمان آن اقدام می‌شود.

 هرچند معمولا کولیک چند ماهی بیشتر طول نمی‌کشد. اما هنگامی‌که کودک طولانی گریه می‌کند برای شما مانند یک عمر می‌گذرد. گاهی به نظر می‌رسد هیچ‌چیزی نمی‌تواند او را آرام کند. او را در گهواره قرار دهید و در اتاقی دیگر استراحت کنید. می‌توانید از شخصی دوست‌داشتنی بخواهید چند ساعتی مراقب کودک باشد زیرا شما هم به استراحت نیاز دارید. در مورد کولیک نوری در انتهای این تونل وجود دارد. به زودی گریه‌های طولانی کولیک به پایان می‌رسد.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، بیماری پوستی کلاه گهواره

در این شرایط پوست سر نوزاد پوسته‌پوسته می‌شود. شستن آرام سر او و شانه ملایم می‌تواند کمک کند. پزشک ممکن است شامپوی مخصوص برای درمان این عارضه تجویز کند.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، اسهال

اگر کودک به مدت چند روز مدفوع شل و آبکی دارد و بیشتر از تعداد دفعات شیر خوردن او است، با متخصص اطفال مشورت کنید.

مراقبت های نوزاد یک ماهه، یبوست

اگر چند روزی است که کودک مدفوع نکرده و برای کودک غیرمعمول است و اگر فکر می‌کنید کودک به یبوست دچار شده با پزشک متخصص مشورت کنید.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، استفراغ

اگر کودک باشدت استفراغ می‌کند (استفراغ جهشی دارد)، بیش از ۸ ساعت یا پس از شیر خوردن استفراغ می‌کند و اگر این حالت با تب یا اسهال همراه است با پزشک مشورت کنید.

مراقبت نوزاد یک ماهه، بالا آوردن

بالا آوردن مقدار کمی شیر پس از شیر خوردن اتفاقی طبیعی است. مخصوصا اگر این اتفاق در مدت یک ساعت پس از شیر خوردن رخ دهد. اگر کودک هنگام شیر خوردن آزرده است یا علائم دیگری دارد که به نظر می‌رسد حال خوشی ندارد، برای اطمینان خاطر با متخصص اطفال مشورت کنید.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، آکنه نوزاد

در روزهای اول این ماه ممکن است جوش‌های ریزی روی صورت نوزاد دیده شود. به نظر می‌رسد این جوش‌ها به دلیل ترشح هورمون‌هایی باشد که از طریق جفت به کودک منتقل و باعث تحریک غدد چربی شده است. هنگامی‌که کودک بیدار است، زیر سر او حوله‌ای قرار دهید و یک بار در روز صورت او را با صابونی ملایم بشویید.

مراقبت از نوزاد یک ماهه، مراجعه به پزشک و واکسیناسیون

معاینات منظم کودک در یک ماهگی و دوباره در دو ماهگی انجام می‌شود. البته هر زمان که نگران سلامتی کودک باشید حتی در فاصله بین معاینات می‌توانید با پزشک متخصص اطفال در تماس باشید. پزشک اطفال در معاینات پزشکی کارهای زیر را انجام خواهد داد:

• بررسی رشد و نمو کودک

• انجام معاینات بدنی

• آزمایش‌های غربالگری در صورتی که انجام نشده باشد.

• پزشک در مورد روش مراقبت شما از کودک سوال می‌کند و در صورت نیاز پیشنهاداتی می‌دهد.

• پاسخ دادن به تمام پرسش‌های شما

• در مورد اینکه در روزها و ماه‌های آینده منتظر چه چیزی خواهید بود صحبت خواهد کرد.

• برنامه واکسیناسیون مورد نیاز را یادآوری خواهد کرد.

آیا می توانم به نوزاد یک ماهه پستانک بدهم؟

اگر کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، حداقل یک ماه صبرکنید سپس پستانک را در اختیار کودک بگذارید. به‌خاطر داشته باشید برای جلوگیری از اختلال هنگام شیرخوردن، بهتر است پستانک را بین وعده‌های غذایی یا پس از آن به کودک بدهید. استفاده از پستانک در هنگام خواب، خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را کاهش می‌دهد. ممکن است کودک عاشق پستانک باشد زیرا مکیدن آن به او آرامش می‌دهد. اما اگر علاقه‌ای به آن ندارد، اصرار نکنید. اگر همچنان سوالی درمورد مراقبت از نوزاد یک ماهه داشتید، می توانید آن را با کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس درمیان بگذارید.

مطالعه بیشتر:

1- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

2- مراقبت از نوزاد تازه متولد شده تا سه ماهه

3- رشد نوزاد در ماه اول بعد تولد چگونه است؟

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد یک ماهه

آیا شیر بالا آوردن نوزاد یک ماهه طبیعی است؟

بالا آوردن مقدار کمی شیر پس از شیر خوردن اتفاقی طبیعی است. مخصوصا اگر این اتفاق در مدت یک ساعت پس از شیر خوردن رخ دهد. اگر کودک هنگام شیر خوردن آزرده است یا علائم دیگری دارد که به نظر می‌رسد حال خوشی ندارد، برای اطمینان خاطر با متخصص اطفال مشورت کنید.

کولیک نوزاد یک ماهه تا کی ادامه دارد؟

هرچند معمولا کولیک چند ماهی بیشتر طول نمی‌کشد. اما هنگامی‌که کودک طولانی گریه می‌کند برای شما مانند یک عمر می‌گذرد. معمولا کولیک بین هفته ۲ تا ۴ شروع می‌شود و تا حدود ۳ تا ۴ ماهگی ادامه دارد.

نوزاد یک ماهه چقدر باید شیر بخورد؟

ممکن است به این فکر کنید که چه مقدار شیر برای رشد کودک یک ماهه لازم است. هر زمان که کودک گرسنه به نظر می‌رسد به او غذا دهید. در این سن کودک در هر ۲۴ ساعت ۸ مرتبه تغذیه می‌شود. یا تقریبا هر ۳ تا ۴ ساعت یک‌بار کودک از شیر کمکی تغذیه می‌شود. اگر کودک در میانه رشد ناگهانی باشد ممکن است شیر بیشتری بخورد.

نوزاد یک ماهه چند پوشک در روز باید کثیف کند؟

در این مرحله کودک ممکن است ۴ تا ۶ بار پوشک خود را خیس کند. مدفوع و آنچه «طبیعی» محسوب می‌شود طیف گسترده‌ای دارد. اغلب کودکان حداقل یک بار در روز مدفوع می‌کنند. اما برخی ممکن است روزها و حتی یک هفته طول بکشد و مدفوع نکنند. در صورتی که مدفوع نرم و کمی شل باشد و کودک یک ماهه به خوبی شیر می‌خورد و وزن می‌گیرد،‌ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

منبع: pampers