The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کتاب روانشناسی کودک، معرفی کتاب های ارزشمند

درست از همان زمانی که احساس می کنید باید عضو کوچکی به خانواده شما اضافه شود، باید به فکر مسائل مهمی همچون تربیت و مراقبت از او، نحوه رفتارتان، و هر قدمی که برمی دارید، باشید. در حقیقت فرزندپروری یکی از بزرگترین چالش های زندگی هر پدر و مادری محسوب شده و برای اینکه بتوان از پس آن برآمد، باید روی این مهارت کار کرد و آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش داد که یکی از بهترین روش ها کمک گرفتن از انواع کتاب روانشناسی کودک و نوجوان است. در ادامه این متن بهترین کتاب روانشناسی کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد.

اهمیت کتاب روانشناسی کودک

یکی از راه های بالا بردن اطلاعات در رابطه با تربیت فرزندان و چگونگی رفتار صحیح و مناسب با آن ها، مطالعه کتاب های روانشناسی معتبر در این حوزه است. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، ما بر آن شدیم تا در این مقاله به چند مورد از این کتاب های ارزشمند و خلاصه ای از محتویات آن ها اشاره داشته باشیم تا شاید گامی مؤثر برداشته و به والدین خصوصا آن هایی که بسیار کم تجربه هستند، در زمینه شناخت و پرورش هر چه بهتر دلبندانشان کمک کنیم.

1. مادر خوب، مادر بد:

این کتاب روانشناسی کودک توسط روانشناس بالینی دکتر نهاله مشتاق و با هدف آگاه سازی والدین در زمینه فرزندپروری به نگارش درآمده است. در این کتاب مجموعه نکاتی گردآوری شده که حاصل سال ها پژوهش روانشناسان خبره حوزه کودکان هستند. حتی اگر هنوز هم مادر نشده اید، بهتر است این کتاب را بخوانید تا در هنگام مواجهه با دوراهی های مادرانه در زمینه تربیت و برخورد با بچه ها، بدانید که چه باید کرد.

2. من دیگر ما:

محسن عباسی ولدی، در مجموعه کتاب های "من دیگر ما"، تمامی پدران و مادران را مخاطب قرار داده و به آن ها اصول تربیتی را بر پایه دین و متناسب با تغییرات جامعه آموزش می دهد. مشکلات پیش روی تربیتی در دنیای امروز و نقش بازی های رایانه ای و تلویزیون در تربیت کودکان از جمله مباحث مهمی هستند که در این کتاب ها به آن ها پرداخته شده است. توصیه می کنیم خواندن این مجموعه 7 جلدی را از دست ندهید.

3. مادر کافی:

این کتاب روانشناسی کودک توسط جی.ا.فراست نوشته شده و یکی از ارزشمندترین کتاب هایی است که به رشد و تکامل کودکان در 5 سال ابتدایی عمر می پردازد. شما با مطالعه این کتاب، در خواهید یافت که چطور با کوچولوی خود رفتار کنید.

4. 1100 شیوه رشد و تربیت کودک:

آن باکیوس در این کتاب، گنجینه ارزشمندی از تجربیات فرزندپروری از نسل های گذشته تا کنون را برای شما گردآوری کرده است. ویژگی خاص این کتاب، ساده و کاربردی بودن راهکارهای آن است و به والدین در تربیت فرزند از بدو تولد تا 3 سالگی کمک خواهد کرد.

5. پدران توانا، دختران قوی:

امروزه ما می دانیم که دختران برای کسب موفقیت و مبدل شدن به زنانی که قوی و جسور هستند، بیش از هر چیز به حمایت و همراهی پدرشان نیاز دارند. دکتر مگ مکیر، با نگارش این کتاب ارزشمند، به پدران کمک کرده تا روابط خود را با دختران دلبندشان به بهترین نحو ممکن شکل داده و تقویت کنند. البته که خواندن این کتاب برای مادران هم خالی از لطف نیست. پس اگر شاهزاده خانمی در راه دارید، حتما به فکر خرید این کتاب باشید.

6. دختر خوب، پسر خوب:

نویسنده این کتاب خلیل هیبتی بوده و جامعه هدف آن والدینی است که کودکان دبستانی دارند. البته معلمینی که با این بچه ها سر و کار دارند هم بهتر است نگاهی به این کتاب انداخته و با راهکارهای کابردی آن برای آموزش قواعد اجتماعی به کودکان، همچون آداب معاشرت و رفتارهای مناسب و صحیح در مکان ها و شرایط مختلف آشنا شوند.

7. کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان:

با تغییرات روزافزون در جوامع، اهمیت آموزش در مورد مسائل جنسی، روز به روز بیشتر درک می شود. با وجود اهمیتی که این مسأله دارد، می توان گفت که آموزش های جنسی یکی از سخت ترین و نگران کننده ترین مباحث فرزندپروری برای والدین است و اغلب آنان نمی دانند که چطور باید به این موضوع بپردازند! خب! کریستال دفریتاس در این کتاب به این نیاز شما پاسخ داده و علاوه بر اشاره به روند رشد جنسی و بلوغ در بچه ها، به نکات مهمی همچون چگونگی آموزش مفاهیم جنسی، نحوه پاسخ به سوالات جنسیتی کودکان، چگونگی حل مشکلات احتمالی خانواده ها در این حوزه و غیره می پردازد.

8. لک لکی در کار نیست:

با توجه به اهمیت تربیت جنسی موفق کودکان، بهتر است تا نگاهی نیز به این کتاب مؤفق و پر تیراژ که توسط روبی هریس به نگارش آمده، داشته باشید.

9. چگونه به کودک خود نه بگوییم؟

ویلیام ویلکاف در این کتاب راهکارهای کاربردی را آموزش می دهد که از تجربیات هزاران پدر و مادر برگرفته شده و به شما کمک می کنند تا بتوانید با گفتن "نه" در مواقع لزوم، به تربیت فرزندتان بپردازید.

10. هیچ کودکی بد نیست:

در این کتاب روانشناسی کودک به نویسندگی ژانت لنسبری، به روش هایی پرداخته شده که با به کار بستن آن ها، می توان علت رفتارهای ناخوشایند بچه ها همچون لجبازی، سرکشی و ... را درک کرد و به بهترین شکل ممکن با آن ها برخورد نمود.

11. کودک مطلوب من:

همانطور که از عنوان کتاب برمی آید، قرار است با روش هایی آشنا شوید که به شما کمک می کنند تا هر چه بهتر دلبندتان را تربیت کنید. سرور ادیبی نویسنده این کتاب کارآمد و جذاب است.

12. کتاب تربیت بدون فریاد:

هال ادوارد رانکل، در این کتاب به راهکارهایی اشاره کرده که با به کار بستن آن ها می توانید آرامش خود را حفظ کرده و فرزندپروری را به جای یک چالش سخت و آزاردهنده، به لذتی تکرارنشدنی تبدیل کنید.

13. چگونه با کودکم رفتار کنم:

کتابی به نویسندگی استفن گاربر که به زبانی ساده به مشکلات چالش برانگیز کودکان همچون شب ادراری، لکنت زبان، جویدن ناخن و یا دروغگویی پرداخته و به شما می آموزد که چطور با این مشکلات مقابله کنید.

14. 101 بازی برای افزایش عزت نفس:

عزت نفس، یکی از گنجینه های ارزشمندی است که والدین باید آن را در فرزند خود پرورش داده و تقویت کنند. بازی ها و فعالیت هایی که توسط جنی موسلی و هلن سونت در این کتاب ارائه شده اند، به شما و فرزندتان برای دست یابی هرچه بهتر به عزت نفس کمک می کنند.

15. چگونه فرزندی خلاق داشته باشیم:

دکتر وین دایر در این کتاب با 7 روش کاربردی و آسان به شما یاد می دهد که فرزندانی با اعتماد به نفس و خلاق و جسور تربیت کنید.

با مطالعه انواع کتاب روانشناسی کودکان خود را به سلاح دانش تجهیز کنید تا بتوانید از پس هر مشکلی که در روند تربیتی با آن مواجه شدید، برآیید.

مطالعه بیشتر:

7 راهکار برای تربیت فرزندانی شاد و خوش بین

بهترین روش برای تربیت فرزند در شرایط امروزی چیست؟

روش های تربیتی در سنین مختلف از نوزادی تا نوجوانی چیست؟

چگونه فرزند موفقی تربیت کنیم وراه تربیت فرزند موفق کدام است؟

?پرسش و پاسخ های کتاب روانشناسی کودک

به دنبال کتابی برای حفظ آرامش در تربیت فرزندم می گردم، چه کتابی مناسب است؟

کتاب تربیت بدون فریاد. هال ادوارد رانکل، در این کتاب به راهکارهایی اشاره کرده که با به کار بستن آن ها می توانید آرامش خود را حفظ کرده و فرزندپروری را به جای یک چالش سخت و آزاردهنده، به لذتی تکرارنشدنی تبدیل کنید.

برای تقویت اعتماد به نفس بچم چه کتابی رو بخونم؟

101 بازی برای افزایش عزت نفس. عزت نفس، یکی از گنجینه های ارزشمندی است که والدین باید آن را در فرزند خود پرورش داده و تقویت کنند. بازی ها و فعالیت هایی که توسط جنی موسلی و هلن سونت در این کتاب ارائه شده اند، به شما و فرزندتان برای دست یابی هرچه بهتر به عزت نفس کمک می کنند.

بهترین کتاب برای کمک به تربیت کودک چیست؟

1100 شیوه رشد و تربیت کودک. آن باکیوس در این کتاب، گنجینه ارزشمندی از تجربیات فرزندپروری از نسل های گذشته تا کنون را برای شما گردآوری کرده است. ویژگی خاص این کتاب، ساده و کاربردی بودن راهکارهای آن است و به والدین در تربیت فرزند از بدو تولد تا 3 سالگی کمک خواهد کرد.

برای آموزش جنسی صحیح بچم چه کتابی رو بخونم؟

کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان. کریستال دفریتاس در این کتاب به این نیاز شما پاسخ داده و علاوه بر اشاره به روند رشد جنسی و بلوغ در بچه ها، به نکات مهمی همچون چگونگی آموزش مفاهیم جنسی، نحوه پاسخ به سوالات جنسیتی کودکان، چگونگی حل مشکلات احتمالی خانواده ها در این حوزه و غیره می پردازد.