The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عرق بادیان در بارداری آیا مفید و مجاز است؟

هنگامی که پای مشکلات گوارشی همچون نفخ و سوءهاضمه به میان می آید، بیشتر پزشکان طب سنتی و همچنینی قدیمی ها به سراغ یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی به نام بادیان رفته و با عرق آن را پیشنهاد می کنند. با توجه به اینکه مشکلات گوارشی، از رایج ترین عوازض دوره بارداری است، ممکن است این سوال برای بسیاری از مادران ایجاد شود که آیا مصرف عرق بادیان در بارداری نیز مفید و مجاز است؟ اگر شما هم می خواهید پاسخ این پرسش را بدانید، با ما در این مقاله همراه شوید.

بادیان چیست؟

بادیان رومی یا گیاه "انیسون" که به آن "Pimpinella anisum" نیز گفته می شود، گیاهی پرکاربرد است که سابقه و تاریخچه استفاده از آن برای مصارف دارویی به گذشته های بسیار دور و حتی اوایل سال 1500 قبل از میلاد مسیح برمی گردد. این گیاه، یکی از قدیمی ترین گونه های گیاهان دارویی مورد استفاده توسط مردم است که از هزاران سال پیش در مصر پرورش یافته و به مرور به یونان، روم و خاورمیانه رسید و امروزه در بسیاری از نقاط جهان به ویژه مناطقی که آب و هوای گرم دارند همچون جنوب غرب آسیا و شرق مدیترانه کشت داده شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر ویژگی های ظاهری و ساختار گیاه شناسی، گیاه بادیان یا همان انیسون، گیاهی علفی، یک ساله و معطر بوده که می تواند تا حتی 1 متر هم بلند شده و رشد کند. این گیاه از تیره چتریان بوده و با گیاهانی همچون هویج، کرفس و جعفری هم خانواده است. برگ های بادیان، شبیه به شوید و مملو از پرزهای نرم و کرک مانند بوده و ساقه آن در انتها منشعب و چندشاخه می شوند. در فصل تابستان، گل های کوچک سفید یا زرد رنگی بر روی شاخه های منشعب شده روییده که رایحه ملایم و شیرینی دارند و سپس دانه های گیاه تولید شده که رنگ آن ها از سبز تا قهوه ای متغیر است، از دانه های رازیانه کوچک تر بوده و گلابی شکل هستند. این دانه ها، در واقع اصلی ترین بخش گیاه بادیان بوده که مسئول خواص دارویی آن هستند.

از آنجا که بادیان عطر و طعمی خاص و مطبوع (شبیه به شیرین بیان) دارد، احتمالاً جزو اولین ادویه جات شناخته شده توسط بشریت است و از آن معمولا برای طعم دادن به غذاها، نوشیدنی ها و آب نبات ها، خوشبو کننده های دهان استفاده شده و به علاوه در ساخت انواع لوازم آرایشی، صابون ها، کرم ها و عطرها نیز کاربرد دارد.

دانه های بادیان مملو از مواد ارزشمندی همچون پروتئین، فیبر، پتاسیم، آهن، مس، منگنز، کلسیم، فسفر، آنتی اکسیدان ها و ... بوده و عرق بادیان نیز درست همین خواص را دارد.

خواص عرق بادیان در بارداری

گیاه و عرق بادیان، به دلیل خواص منحصر به فردی که برای سلامتی افراد دارد، به عنوان یک داروی طبیعی برای بسیاری از بیماری ها شناخته شده و مصرف می شود. از جمله خواص دانه ها، چای و عرق بادیان می توان به این موارد اشاره نمود:

- سرشار از آهن و در نتیجه کمک به تولید سلول های خونی و رفع کم خونی،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی،

- کاهش علائم و درمان افسردگی،

- دارای خواص آرامش بخش،

- محافظت در برابر زخم معده،

- کمک به هضم غذا و همچنین رفع علائم و مشکلات ناشی از سوءهاضمه، همچون نفخ، ، ورم معده، حالت تهوع و سوزش سردل،

- کاهش تولید اسید معده،

- دارای خواص ضدمیکروبی قوی و جلوگیری از عفونت ها،

- جلوگیری از رشد قارچ ها و باکتری ها،

- کاهش درد و تورم مفاصل، خصوصا در افراد دارای روماتیسم و آرتروز،

- کاهش سطح قند خون، بهبود عملکرد سلول های تولید کننده انسولین و در نتیجه کنترل دیابت،

- کند کردن روند از دست دادن استخوان ها و محافظت در برابر پوکی استخوان،

- تسکین علائم یائسگی همچون گرگرفتگی، خستگی و خشکی پوست،

- اثرات مشابه استروژن،

- کمک به کاهش درد و گرفتگی های قاعدگی،

- کاهش علائم ناشی از سندرم پیش از قاعدگی (pms)،

- تنظیم چرخه قاعدگی،

- کمک به کاهش یبوست،

- کاهش چربی خون،

- بهبود عملکرد قلب و کاهش تپش قلب،

- کمک به کاهش و تنظیم سطح فشار خون،

- افزایش شیر مادران،

- تسکین علائم ناشی از آسم،

- دارای خاصیت خلط آور و درمان سرفه،

- کمک به درمان بیماری های تنفسی همچون سرماخوردگی، برونشیت ، آنفلوانزا، ذات الریه و سینوزیت،

- درمان بی خوابی،

- افزایش میل جنسی،

- درمان آب مروارید چشم،

- و جلوگیری از تشنج و ضد صرع.

البته باید در نظر داشت که تحقیقات در مورد اثرات بادیان بر روی سلامتی کاملاً محدود است و شواهد علمی کافی برای دانستن اینکه آیا واقعا مصرف گیاه و عرق بادیان می تواند چنین خواص و فوایدی را داشته باشد یا خیر وجود ندارند. به همین ترتیب در مورد فایده بخش بودن عرق بادیان در بارداری نیز تحقیق علمی معتبری در دست نیست.

آیا مصرف عرق بادیان در بارداری، بی خطر است؟

اگرچه به نظر می رسد که مصرف دانه ها، چای و عرق بادیان در بارداری به مقدار اندک و بسیار ناچیز می تواند بی خطر باشد، اما در عین حال برخی پژوهش ها بیان می کنند که استفاده از دانه ها، روغن و عرق بادیان در بارداری و خصوصا در بارداری های پرخطر، ممکن است خطر وقوع انقباضات رحمی و زایمان زودرس را افزایش دهد. بنابراین با در نظر گرفتن این نکته و همچنین اثرات شبه استروژنی بادیان و از همه مهم تر اینکه متاسفانه اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه استفاده از عرق بادیان در بارداری چه اثراتی بر روی جنین و بارداری دارد در دست نیستند، بهتر است به طور کلی از مصرف محصولاتی همچون عرق بادیان در بارداری اجتناب شود. همچنین لازم است بدانید که با وجود شبیه بودن اسامی، این گیاه با انیسون ستاره ای یکسان نیست و استفاده از انیسون ستاره ای در بارداری خطرات اضافی بیشتری را به همراه دارد.

عرق بادیان در بارداری چه عوارضی دارد؟

از جمله عوارض معمول در پی مصرف دانه ها و عرق بادیان می توان به این موارد اشاره نمود:

- واکنش های آلرژیک،

- بدتر ساختن شرایط وابسته به هورمون استروژن مانند سرطان سینه، سرطان رحم و تخمدان، فیبروم رحمی و آندومتریوز،

- و تداخل با داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری، داروهای ضد سرطان و کاهش اثر آن ها.

این عوارض برای عموم مصرف کنندگان صرف نظر از وضعیت باردار بودن یا نبودن، قابل انتظار هستند و جدای از این ها، مصرف عرق بادیان در بارداری، همانطور که اشاره شد می تواند خطر زایمان زودرس و عوارض ناشی از آن همچون مرگ نوزادی را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم از مصرف عرق بادیان در بارداری به صورت جدی اجتناب نمایید.

مطالعه بیشتر:

عرق زنیان در بارداری آیا مفید و بی خطر است؟

عرق بیدمشک در بارداری آیا مفید و بی ضرر است؟

عرق کسرک در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

عرق شاه اسپرم در بارداری و خواص عرق شاه اسپرم در بارداری

?پرسش و پاسخ های عرق بادیان در بارداری

آیا مصرف عرق بادیان در بارداری، بی خطر است؟

اگرچه به نظر می رسد که مصرف دانه ها، چای و عرق بادیان در بارداری به مقدار اندک و بسیار ناچیز می تواند بی خطر باشد، اما در عین حال برخی پژوهش ها بیان می کنند که استفاده از دانه ها، روغن و عرق بادیان در بارداری و خصوصا در بارداری های پرخطر، ممکن است خطر وقوع انقباضات رحمی و زایمان زودرس را افزایش دهد.

عرق بادیان در بارداری چه عوارضی دارد؟

از جمله عوارض معمول در پی مصرف دانه ها و عرق بادیان می توان به این موارد اشاره نمود: واکنش های آلرژیک، بدتر ساختن شرایط وابسته به هورمون استروژن مانند سرطان سینه، سرطان رحم و تخمدان، فیبروم رحمی و اندومتریوز، و تداخل با داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری، داروهای ضد سرطان و کاهش اثر آن ها.

خواص عرق بادیان در بارداری چیست؟

سرشار از آهن و در نتیجه کمک به تولید سلول های خونی و رفع کم خونی، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، کاهش علائم و درمان افسردگی، دارای خواص آرامش بخش، محافظت در برابر زخم معده،

دانه های بادیان چه مواد مغذی دارد؟

دانه های بادیان مملو از مواد ارزشمندی همچون پروتئین، فیبر، پتاسیم، آهن، مس، منگنز، کلسیم، فسفر، آنتی اکسیدان ها و ... بوده و عرق بادیان نیز درست همین خواص را دارد.