The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم بعد از زایمان چیست و آیا این علائم طبیعی هستند؟

برخی از جنبه های بهبودی پس از زایمان وجود دارد که شما احتمالا به صورت مبهم آماده آن هستید، مانند: خونریزی، خستگی، درد. اما در واقع علائم بسیار عجیب پس از زایمان وجود دارد که ممکن است در تصورات شما نباشد. احتمالا یکی از چند مورد عجیب (مانند لرزهای پس از زایمان!) پس از به دنیا آوردن فرزندتان برای بدن شما اتفاق میافتد. در ادامه این مطلب چند مورد از علائم بعد از زایمان که چندان انتظار آنها را ندارید معرفی کرده و برایتان شرح می دهیم که آیا طبیعی هستند یا باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم بعد از زایمان

بیشتر اوقات، این موارد یا به خونریزی پس از زایمان یا تغییر هورمون ها مربوط می شود. اما، اگر قبلا تجربه ای نداشته اید، قطعا می توانند شما را غافلگیر کنند!بنابراین، این لیست علائم عجیب پس از زایمان را برای شما آماده کرده ایم تا در صورت مشاهده ناگهانی تعریق، خنک شدن یا هر چیز دیگری که در آن قرار دارید، مراقب آنها باشید علائم بعد از زایمان شامل:

1. لرزهای پس از زایمان

2. تعریق شبانه پس از زایمان

3. تپش قلب پس از زایمان

4. ریزش مو پس از زایمان

5. بوی خونریزی پس از زایمان

6. یبوست پس از زایمان

7. درد مقعدی پس از زایمان یا درد پرینه

8. نفخ پس از زایمان

9. خارش پس از زایمان

لرز بعد از زایمان

در روزهای اول زندگی پس از زایمان، ممکن است احساس لرز و سرمای بیش از حد کنید که یکی از علائم بعد از زایمان است. به عنوان مثال در فصل بهار همچنان لباس پشمی بپوشید. میزان از دست دادن خون شما پس از زایمان ممکن است مقصر این مورد باشد. خون موجود در رگ های شما گرم است، این یکی از راه های حفظ دمای بدن در حد طبیعی است.

هنگامی که قسمت قابل توجهی از آن خون را از دست می دهید، در کل گردش خون سیستمیک شما کاهش می یابد، که منجر به کاهش دمای بدن می شود که می تواند باعث لرز بدن شما شود، زیرا میزان گردش خون شما به اندازه قبل از زایمان نیست.

بدن شما با پیش بینی از دست دادن خونی که هنگام زایمان با آن روبرو خواهید شد، کار بزرگی انجام می دهد و در ایجاد ذخیره اضافی خون در دوران بارداری نقش بزرگی ایفا می کند.

در حقیقت، برخی از زنان در دوران بارداری تا 50 درصد افزایش حجم خون را تجربه می کنند. از دست دادن خون باز هم خوب نیست و حتی با وجود خون اضافی که بدن شما ذخیره کرده است، بسیاری از زنان علائمی را تجربه می کنند.

تعریق شبانه پس از زایمان

از طرف دیگر، ممکن است به جای احساس لرز، بسیار عرق کنید! از آنجا که در حین بارداری خون و مایعات بیشتری در بدن شما گردش می کند، پس از زایمان این مایعات اضافی باید از بدن خارج شوند.

مقداری از آنها، همانطور که گفته شد، هنگام زایمان از دست خواهید داد، اما بقیه از طریق ادرار یا عرق از بدن شما خارج می شوند.

افت ناگهانی هورمون استروژن در بدن شما نیز در ریختن عرق و گرگرفتگی مقصر است. همچنین هنگامی که برای زایمان به بیمارستان می روید، مایعات اضافی از طریق سرم نیز برای شما تجویز می شود، بنابراین این مسئله مشکل را بیشتر می کند.

در حقیقت، تعجب نکنید اگر هنگام ترک بیمارستان، پاهای شما کمی پف کرده نسبت به قبل از زایمان است این هم یکی از علائم بعد از زایمان است. جای نگرانی نیست، اکثر خانم ها متوجه می شوند که در طی یک هفته، تورم و تعریق آنها به طرز چشمگیری کاهش می یابد. اما تعریق شبانه پس از زایمان می تواند برای چند ماه ادامه داشته باشد و هنوز هم طبیعی تلقی شود.

تپش قلب پس از زایمان

تپش قلب یکی از علائم بعد از زایمان است که ممکن است در چند روز اول ترخیص از بیمارستان آنرا احساس کنید. همچنین به دلیل از دست دادن خون، تاکی کاردی (افزایش ضربان قلب شما) پس از زایمان شایع است. از آنجا که ظرفیت خون در سیستم گردش خون شما پایین است، قلب شما کمی سریعتر پمپ می کند تا کاهش حجم را جبران کند. بسیاری از زنان شکایت می کنند که هنگام تغییر موقعیت یا تغییر سریع دما (بیرون آمدن از حمام)، ضربان قلب آنها بیشتر احساس می شود. اگر احساس سبکی سر یا سرگیجه کردید، کمی استراحت کنید و بنشینید. گرچه این مورد شایع است، اما مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید.

ریزش مو پس از زایمان

در دوران بارداری، ممکن است متوجه شوید که موهای شما تغییر شکل می دهد، سریعتر رشد می کند یا کمتر ریزش می کند (و این فقط مختص شما نیست!). این علامت به دلیل افزایش چشمگیر پروژسترون است که باعث افزایش سرعت فاز رشد موهای شما می شود و باعث این تغییرات می شود. با این حال، هنگامی که زایمان می کنید، چرخه رشد موهای شما عقب می رود و بسیاری از این موها دچار ریزش می شوند. برای بیشتر خانم ها، این اتفاق معمولا 2-3 ماه پس از زایمان یا دیرتر برای مادران شیرده اتفاق می افتد.

متأسفانه، گاهی اوقات این ریزش مو  که از علائم بعد از زایمان است می تواند چشمگیر باشد، به صورت دسته ای در زیر دوش یا برس شما ظاهر می شود.

بوی خونریزی پس از زایمان

متأسفانه، این مورد باید مطرح شود! بعد از بچه دار شدن بوی دیگری خواهید داشت. این تقریبا برای هر خانمی اتفاق می افتد، صرف نظر از اینکه شما زایمان واژینال داشته باشید یا سزارین.

در یک چرخه قاعدگی طبیعی هر ماه در رحم شما یک پوشش داخلی رشد می کند و اگر کاشت تخمک بارور اتفاق نیفتد، ریزش می کند (این یک دوره قاعدگی شما است).

در دوره بارداری، شما خونریزی قاعدگی نداشته اید. شما یک جنین درون رحم بزرگ کردید. بنابراین، برخلاف یک قاعدگی منظم، خونریزی پس از زایمان کمی متفاوت است. زیرا این خون به مدت 9 ماه درون شما بوده است و وقتی این بوی وحشتناک احساس می شود، برای کمک به این مسئله، غیر از بهداشت مکرر ناحیه تناسلی، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. پد بهداشتی خود را زود به زود عوض کنید، سعی کنید تعداد دفعات حمام رفتن را بیشتر کنید و برای بدترین شرایط آماده شوید البته این اوضاع واقعاً خیلی بد نیست.

یبوست پس از زایمان

ممکن است بعد از بچه دار شدن داستان های ترسناکی درباره "اولین دفع مدفوع" شنیده باشید. بله، آنها درست هستند. استفاده از سرویس بهداشتی برای اولین بار بسیار دشوار و بسیار دردناک است، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای سهولت کار انجام دهید. یک روش امتحان شده اما واقعی این است که اطمینان حاصل کنید از روز اول پس از زایمان مقدار زیادی نرم کننده مدفوع و غذاهای ملین مصرف می کنید.

یک نکته مفید دیگر این است که به خودتان زمان کافی بدهید. عجله نکنید، و اصلا به خود فشار نیاورید! این اوضاع را صد برابر بدتر خواهد کرد. همچنین آب زیاد بنوشید، آب همه چیز را درست می کند!

اگر احساس می کنید که دچار یبوست شده اید و مدتی درون توالت نشسته اید، شیاف گلیسیرین تقریبا همیشه در دسترس و بسیار موثر است. استفاده از شیاف فوق العاده آسان است.

درد مقعدی پس از زایمان یا درد پرینه

همراه با مشکل در استفاده از سرویس بهداشتی، ممکن است در چند هفته اول پس از زایمان گاه گاهی دچار درد مقعدی شوید. این ممکن است به دلیل چند چیز متفاوت باشد. بواسیر در دوران بارداری به همان اندازه که در دوره پس از زایمان نیز دیده می شود، شایع است. بواسیر وریدی متورم و ملتهب در راست روده است که گاهی کمی از مقعد شما بیرون می زند. می تواند با درد، خارش و حتی کمی خونریزی همراه باشد. نرم کننده های مدفوع می توانند کمک کنند. نوع دیگری از درد مقعدی که ممکن است تجربه کنید می تواند به دلیل تغییر مکان احشای لگن باشد که با کوچک شدن رحم شما اتفاق می افتد. در این دوره احساس فشار شدید لگن را خواهید داشت. بهترین کار این است که از یبوست جلوگیری کنید، زیرا این مشکل می تواند این دردها را بدتر کند.

نفخ پس از زایمان

این علائم بعد از زایمان معمولا پس از زایمان سزارین بیشتر دیده می شود، اما بعد از زایمان ممکن است دچار نفخ شکمی که به صورت احتباس گاز درون روده ها است، شوید.اگر قبلا سابقه هر نوع جراحی شکم داشته اید، می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. این حباب های گاز می توانند تا قفسه سینه شما بالا بروند و در واقع چنان ناراحتی را در شما ایجاد می کنند که احساس می کنید دچار حمله قلبی شده اید. استفاده از داروهای ضد نفخ می تواند به تجزیه بخشی از گاز کمک کرده و ناراحتی را از بین ببرد.

 خارش پس از زایمان

بله، هیچ کس دوست ندارد که در ناحیه تناسلی احساس خارش کند. اگر پس از زایمان واژینال، پارگی واژن داشته باشید (که بسیار شایع است)، پزشک یا ماما در هنگام زایمان شما را با بخیه های قابل جذب بخیه می کنند. جذب شدن آنها مدتی طول می کشد، اما با جذب شدن ممکن است در آنجا احساس خارش کنید. گفتن این موضوع به پزشک مهم است، اما اگر پس از زایمان این مشکل را بدون ترشحات عجیب و غریب تجربه می کنید ( که ممکن است نشان دهنده عفونت قارچی باشد)، به احتمال زیاد علت خارش فقط بخیه های شما است.

مطالعه بیشتر:

علائم عفونت پس از زایمان چیست؟

نشانه های خطر بعد از زایمان چیست؟

ضعف بعد از زایمان و راهکارهای مقابله و درمان آن چیست؟

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست و چه علائمی دارد؟

?پرسش و پاسخ های علائم بعد از زایمان

برای یبوست شدید بعد از زایمان چه کنیم؟

اگر احساس می کنید که دچار یبوست شده اید و مدتی درون توالت نشسته اید، شیاف گلیسیرین تقریبا همیشه در دسترس و بسیار موثر است. استفاده از شیاف فوق العاده آسان است.

آیا درد مقعد بعد از زایمان طبیعی است؟

نوعی از درد مقعدی که ممکن است بعد از زایمان تجربه کنید می تواند به دلیل تغییر مکان احشای لگن باشد که با کوچک شدن رحم شما اتفاق می افتد. در این دوره احساس فشار شدید لگن را خواهید داشت. بهترین کار این است که از یبوست جلوگیری کنید، زیرا این مشکل می تواند این دردها را بدتر کند.

آیا نفخ پس از زایمان طبیعی است؟

این مشکل در صورت سزارین شدن بیشتر دیده می شود، اما بعد از زایمان ممکن است دچار نفخ شکمی که به صورت احتباس گاز درون روده ها است، معمولا طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی کند.

آیا خارش واژن بعد از زایمان طبیعی است؟

اگر پس از زایمان واژینال، پارگی واژن داشته باشید ماما در هنگام زایمان شما را با بخیه های قابل جذب بخیه می کنند. جذب شدن آنها مدتی طول می کشد و ممکن است در آنجا احساس خارش کنید. اگر پس از زایمان این مشکل را بدون ترشحات عجیب و غریب تجربه می کنید ( که ممکن است نشان دهنده عفونت قارچی باشد)، به احتمال زیاد علت خارش فقط بخیه های شما است.

منبع: tommys