The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احتمال بارداری با آمپول HMG چقدر است و آمپول HMG چیست؟

اگرچه در گذشته ناباروری، تهدید جدی برای زندگی زوجین به حساب می آمد اما امروزه به لطف درمان ها و داروهای کمک باروری، این مشکل کمرنگ شده و در بسیاری از موارد می توان به درمان آن امیدوار بود. در میان داروهای انتخابی پزشکان برای درمان ناباروری، آمپول HMG، یکی از شناخته شده ترین داروها بوده که شما با خواندن این مقاله می توانید در مورد کارکرد، فواید و عوارض آن بیشتر بدانید و به پاسخ سوالات پرتکراری مانند اینکه احتمال بارداری با آمپول HMG چقدر است، دست پیدا کنید. پس با ما همراه شوید.

آمپول HMG چیست؟

آمپول منوتروپین یا اچ ام جی (HMG) در واقع مخفف نام هورمون گنادوتروپین یائسگی (Human menopausal gonadotropins) بوده و ترکیبی از دو هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون لوتئینی (LH) به نسبت 1:1 است که از ادرار حاصل از زنان یائسه استخراج می شود. آمپول اچ ام جی، به خانواده دارویی گنادوتروپین ها تعلق داشته و در بازار دارویی با نام های تجاری مختلفی همچون پرگونال (Pergonal)، منوگان یا منوگون (Menogon)، منوپور (Menopur)، و ... به فروش می رسد.

این دارو که فقط با نسخه پزشک در دسترس است، با این اهداف درمانی تجویز می شود:

1. کمک به رشد، تحریک و القای تخمک گذاری و وقوع بارداری در زنان: برای باردار شدن یک خانم، فاکتورهای بسیار زیادی لازم هستند که یکی از مهم ترین آن ها، موفقیت در تخمک گذاری است. اگر خانمی به دلایلی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا همان تنبلی تخمدان، تخمک بالغ نداشته باشد و تخمک گذاری را تجربه نکند، شانسی برای وقوع لقاح تخمک با اسپرم و در نتیجه باردار شدن برای او وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی، آمپول HMG، یکی از گزینه های انتخابی پزشکان است که به دلیل ترکیب دو هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون لوتئینی (LH)، می تواند به رشد فولیکول ها و وقوع تخمک گذاری کمک کند.

2. کمک به پیشرفت و موفقیت روش های کمک باروری: اگر پزشک به هر دلیل تصمیم داشته باشد تا از روش های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و یا آی وی اف (IVF) یا همان لقاح آزمایشگاهی برای حل مشکل ناباروری کمک بگیرد، باید از رخ دادن تخمک گذاری در یک زمان معین و مشخص اطمینان داشته باشد تا شانس موفقیت این روش ها به حداکثر رسیده و فشار مالی کمتری به زوجین تحمیل شود. بنابراین، در چنین شرایطی به طور معمول آمپول HMG، برای کمک به تخمک گذاری تجویز خواهد شد. این مساله خصوصا در مورد آن دسته از زنانی صدق می کند که به درمان با کلومیفن (یکی از داروهای محرک تخمک گذاری)، پاسخ مناسبی نداده اند.

3. تحریک اسپرماتوژنز و درمان ناباروری مردانه: مردان مبتلا به اختلال عملکرد اولیه یا ثانویه هیپوفیز که از کمبود هورمون های گناودتروپین رنج می برند و به همین دلیل نیز روند تولید اسپرم در آن ها با اختلال مواجه شده است، در صورت دریافت آمپول اچ ام جی، افزایش سطح آندروژن ها و تستوسترون و در نتیجه بهبود روند تولید اسپرم (اسپرماتوژنز) را تجربه کرده و می توانند از توان باروری مناسبی بهره مند شوند. برای دست یابی به بهترین نتیجه و افزایش احتمال بارداری با آمپول HMG، توصیه بر این است که در ادامه روند درمانی، آمپول گنادوتروپین جفتی یا همان اچ سی جی (HCG) نیز با نظارت و صلاحدید پزشک تزریق گردد.

مقدار و نحوه مصرف آمپول HMG

آمپول اچ ام جی یا همان منوتروپین، به شکل ویال های حاوی پودر به فروش رسیده که قبل از استفاده، باید آن را با رقیق کننده مخلوط کرد تا محلول قابل تزریق به دست آید. این فرآورده دارویی به صورت زیرپوستی (زیرجلدی) و یا عضلانی (بسته به نوع تجاری دارو)، تزریق شده و میزان دوز مورد نیاز آن در هر نوبت تزریق و همچنین طول مدت درمان، بسته به اینکه علت تجویز دارو چه باشد و همچنین بسته به پاسخ بدن بیمار و نتایج ارزیابی های تکمیلی شامل سونوگرافی و سطح هورمون ها (استرادیول در زنان و تستوسترون در مردان)، تعیین می شود.

آنچه در مورد آمپول اچ ام جی، اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که در طول دوره درمان، شما باید تحت نظارت مستقیم پزشکی قرار گرفته و هر بررسی که برایتان درخواست می شود را انجام دهید تا احتمال عوارض ناشی از دارو به حداقل رسیده و احتمال بارداری با آمپول HMG به بیشترین میزان خود برسد.

ممنوعیت های مصرف آمپول HMG

پیش از شروع روند درمانی، لازم است تا تمامی بیماری ها و مشکلات خود را به اطلاع پزشکی که تحت نظر او هستید برسانید، زیرا در برخی موارد خاص استفاده از آمپول اچ ام جی ممنوع است، از جمله:

- وجود تومور در غده هیپوفیز و یا هیپوتالاموس،

- وجود حساسیت شدید و یا سابقه آن به آمپول اچ ام جی و داروهای مشابه،

- اختلال عملکرد کنترل نشده تیروئید یا غده فوق کلیه،

- خونریزی غیرطبیعی واژینال که علت آن مشخص نباشد،

- وجود فیبروم (میوم) در رحم،

- ابتلای خانم به سرطان تخمدان، رحم یا سینه،

- نارسایی اولیه تخمدان،

- کیست تخمدان (به جز کیست های ناشی از مشکل تخمدان پلی کیستیک)،

- بارداری،

- ناباروری که ناشی از مشکلاتی همچون فقدان رحم در زنان باشد،

- ابتلای آقا به سرطان پروستات،

- وجود تومور در بیضه ها،

- و نارسایی اولیه بیضه.

به علاوه در صورت وجود موارد زیر، بهتر است در مورد مصرف آمپول HMG کمی محتاطانه تر عمل کرد:

- سابقه جراحی معده،

- ابتلا به آسم و تنگی نفس،

- وجود سابقه ای از چرخش تخمدان و یا کیست های تخمدانی بزرگ،

- و حضور هر عاملی که خطر لخته شدن خون در عروق را افزایش می دهد، از ابتلا به بیماری های مزمنی همچون دیابت گرفته تا استعمال سیگار و دخانیات، اضافه وزن و ....

عوارض جانبی آمپول HMG

اگرچه آمپول اچ ام جی، هم برای زنان و هم برای مردان فواید زیادی داشته و به حل مشکل ناباروری کمک می کند، اما درست مانند هر داروی دیگری با برخی عوارض خاص نیز همراه است که باید از آن ها به خوبی آگاهی داشته باشید. رایج ترین و مهم ترین عوارض جانبی ناشی از آمپول HMG عبارت هستند از:

- سردرد،

- احساس ضعف،

- سرگیجه،

- افزایش درجه حرارت بدن و تب،

- گرگرفتگی،

- افزایش ضربان قلب،

- حالت تهوع،

- استفراغ، اسهال،

- گرفتگی شکم،

- نفخ و تجمع گاز در شکم،

- احساس درد، تورم یا گرما در محل تزریق دارو،

- بزرگ شدن تخمدان همراه با درد و اتساع شکم،

- سندروم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS): وضعیتی خطرناک و حتی در مواردی کشنده که با علائمی همچون درد شدید و ناگهانی شکم و لگن، حالت تهوع، استفراغ، کاهش خروجی ادرار یا متوقف شدن آن، افزایش وزن و تنگی نفس همراه است.

- دردهای اسکلتی و عضلانی،

- دردهای مفصلی،

- سندرم شبه آنفلوآنزا،

- حساس شدن پستان ها به لمس و احساس درد، تورم و سنگینی در آن ها،

- بزرگ شدن سینه ها (ژنیکوماستی) در مردان،

- درد در قفسه سینه در هنگام نفس کشیدن و احساس تنگی نفس (به خصوص هنگام خوابیدن)،

- سکته مغزی،

- بارداری خارج رحمی و بارداری های دو یا چندقلویی،

- و تشکیل لخته در رگ های خونی.

تداخلات دارویی آمپول HMG

بر اساس راهنمای شرکت سازنده، آمپول اچ ام جی، تداخل دارویی قابل توجهی با سایر داروها ندارد، اما جهت اطمینان لیست تمام داروهای مصرفی خود و حتی داروهای گیاهی و بدون نسخه را در اختیار پزشکتان قرار دهید.

موارد مهم هنگام استفاده از آمپول HMG

اگر می خواهید تا احتمال بارداری با آمپول HMG، برایتان به حداکثر رسیده و خطر وقوع عوارض تا حد امکان کم شود، بهتر است در حین درمان این نکات را رعایت کنید:

1. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، لازم است بعد از تزریق اچ ام جی، آمپول گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان اچ سی جی (HCG) نیز تحت نظر پزشک دریافت شود تا شانس وقوع تخمک گذاری در زنان و تولید اسپرم در مردان به حداکثر میزان خود برسد.

2. از مصرف خودسرانه آمپول اچ ام جی به صورت جدی اجتناب کرده و حتما با پزشک خود در مورد این دارو و نحوه صحیح مصرف آن مشورت کنید.

3. پیش از مصرف خود به دارو نگاه کرده و در صورت وجود هر گونه تغییر رنگ و یا رسوب و ذرات معلق در محلول تهیه شده، آن را تزریق نکنید.

4. شما نمی توانید این محلول را به مدت طولانی نگهداری و ذخیره کنید، بنابراین بهترین کار این است که آن را زمانی آماده کنید که واقعا نوبت تزریق فرا رسیده و سپس بعد از تزریق، باقی مانده محلول را دور بریزید.

5. ویال پودری آمپول اچ ام جی را در دمای 3 تا 30 درجه سانتی گراد و به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری کنید. البته بهتر است در این مورد حتما به بروشور راهنمای دارو نیز توجه کرده و بر اساس آن عمل کنید.

6. در صورت بروز علائمی که به نفع سکته مغزی هستند، مانند از دست رفتن یکطرفه احساس در بدن، ضعف و عدم تعادل شدید، سردرد، اختلال در گفتار و رفتار و بینایی، بلافاصله به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

7. علائم و نشانه هایی مانند تنگی نفس، تند شدن تنفس، سرفه همراه با خون، درد در قفسه سینه، تورم در پاها و خصوصا به صورت یک طرفه همراه با احساس درد، گرما و قرمزی در پای درگیر، نشانگر تشکیل لخته در عروق و آمبولی ریوی بوده و باید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

8. در صورت بروز علائم مشکوک به سندروم تحریک بیش از حد تخمدان، از تزریق دوز بعدی آمپول HMG خودداری کرده و مساله را به پزشکتان اطلاع دهید.

9. هرگز بعد از تزریق، محل آن را مالش ندهید و در صورت وقوع خونریزی، تنها کافی است یک پد را بر روی آن بگذارید.

احتمال بارداری با آمپول HMG چقدر است؟

احتمالا این سوالی است که در حین درمان با این دارو ذهنتان را مشغول می کند! این کاملا طبیعی است و در پاسخ باید بگوییم که نمیتوان درصد مشخصی برای احتمال بارداری با آمپول HMG ذکر کرد، چون همه چیز تا حد بسیار زیادی به پاسخ بدن شما به دارو بستگی دارد. اما به صورت کلی، کمک گرفتن از این داروها، شانس وقوع بارداری را تا حد قابل قبولی بالا برده و به شما در رسیدن به خواسته شیرینتان یعنی بچه دار شدن کمک می کند.

مطالعه بیشتر:

نحوه تزریق آمپول hcg برای بارداری چگونه است؟

آمپول Ovitrelle و مقدار و نحوه مصرف آن چگونه است؟

آمپول فولیگنان برای زنان و مقدار و نحوه مصرف آن چگونه است؟

آمپول پی دی پرگ PD PREG و مقدار و نحوه مصرف آمپول پی دی پرگ

?پرسش و پاسخ های آمپول HMG

آمپول HMG چیست؟

آمپول منوتروپین یا اچ ام جی (HMG) در واقع مخفف نام هورمون گنادوتروپین یائسگی (Human menopausal gonadotropins) بوده و ترکیبی از دو هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون لوتئینی (LH) به نسبت 1: 1 است

نحوه مصرف آمپول HMG چگونه است؟

این فرآورده دارویی به صورت زیر پوستی (زیرجلدی) و یا عضلانی (بسته به نوع تجاری دارو)، تزریق شده و میزان دوز مورد نیاز آن در هر نوبت تزریق و همچنین طول مدت درمان، بسته به اینکه علت تجویز دارو چه باشد و همچنین بسته به پاسخ بدن بیمار و نتایج ارزیابی های تکمیلی شامل سونوگرافی و سطح هورمون ها (استرادیول در زنان و تستوسترون در مردان)، تعیین می شود.

در چه شرایطی مصرف آمپول HMG ممنوع است؟

- وجود تومور در غده هیپوفیز و یا هیپوتالاموس، - وجود حساسیت شدید و یا سابقه آن به آمپول اچ ام جی و داروهای مشابه، - اختلال عملکرد کنترل نشده تیروئید یا غده فوق کلیه، - خونریزی غیرطبیعی واژینال که علت آن مشخص نباشد، - وجود فیبروم (میوم) در رحم، - ابتلای خانم به سرطان تخمدان، رحم یا سینه،

عوارض جانبی آمپول HMG چیست؟

- سردرد، - احساس ضعف، - سرگیجه، - افزایش درجه حرارت بدن و تب، - گرگرفتگی، - افزایش ضربان قلب، - حالت تهوع، - استفراغ، اسهال، - گرفتگی شکم، - نفخ و تجمع گاز در شکم، - احساس درد، تورم یا گرما در محل تزریق دارو،