The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گل ساعتی در بارداری و آیا استفاده از گل ساعتی مجاز است؟

در میان گیاهان دارویی، گل ساعتی با اینکه کمتر شناخته شده است، اما به دلیل فواید و خواص بی شماری که برای سلامتی به دنبال دارد، جایگاه ویژه ای را در طب سنتی فرهنگ ها و کشورهای مختلف به خود اختصاص داده است. اگر دوست دارید تا با فواید و عوارض احتمالی مصرف گل ساعتی آشنا شوید و بدانید که آیا استفاده از گل ساعتی در بارداری نیز مجاز است یا خیر، با ما در این مقاله همراه شوید تا به پاسخ سوالات خود در این زمینه برسید.

گل ساعتی چیست؟

گل ساعتی (Passion flower)، گیاهی گلدار است که با نام علمی "Passiflora incarnate" شناخته شده و به تیره و خانواده گل های ساعتی (Passifloraceae) تعلق دارد. از نظر خواستگاه ابتدایی، به نظر می رسد که گل ساعتی بومی قاره آمریکا و به ویژه نواحی شرقی آن باشد، اگرچه در حال حاضر انواع مختلفی از آن در بخش های مختلف جهان از اقیانوسیه گرفته تا اروپا و آسیا و ... گسترش یافته اند.

از نظر مشخصات ظاهری، گیاه گل ساعتی، بوته ای چند ساله با رشد سریع است که اغلب به صورت بالارونده رشد کرده و ساقه های آن می توانند چوبی یا علفی باشند. بسته به گونه و نوع گل ساعتی، ارتفاع بوته آن می تواند از 1 تا 10 متر متغیر باشد و در حضور یک تکیه گاه، به راحتی قد کشیده و بلند شود. برگ های سبز رنگ و بدون پرز این گیاه، دارای بریدگی هایی بوده که آن را به سه لوب تقسیم می کنند، گل های آن که در فصل تابستان شکوفا می شوند، درشت (با عرض 4 تا 7 سانتی متر)، پنج وجهی، با کاسبرگ های سبز رنگ و گلبرگ های به رنگ های سفید، بنفش، آبی، صورتی و قرمز بوده و در مرکز آن ها رشته هایی به رنگ سفید و بنفش تا صورتی کمرنگ به چشم می خورد که زیبایی این گل را چندین برابر می کنند. در نهایت، میوه های خوراکی گوشتی، سبز رنگ و تخم مرغی شکل گل ساعتی ظاهر می شوند که در پاییز هنگامی که به رنگ زرد مایل به طلایی، نارنجی و یا ارغوانی در می آیند، آماده مصرف خواهند بود.

هر کدام از بخش های مختلف گل ساعتی، دارای کاربرد و فایده بوده و از آنجا که غنی از انواع فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، خواص دارویی آن ها نیز قابل توجه و چشمگیر است.

خواص گل ساعتی در طب سنتی

شاید باور نکنید اما استفاده از گل ساعتی به عنوان یک داروی سنتی، قدمتی طولانی داشته و برای اولین بار احتمالا این بومیان آمریکایی بوده که به خواص درمانی این گیاه پی بردند. از مهم ترین و رایج ترین خواص گل ساعتی در طب سنتی می توان به این موارد اشاره کرد:

- آرامش بخش،

- تسکین اضطراب و استرس،

- دارای خواص ضد درد،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- دارای خواص ضد التهابی،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان از جمله سرطان های سینه، کبد، معده و پروستات،

- جلوگیری از بروز آلزایمر،

- درمان اختلالات خواب و به ویژه بی خوابی،

- کمک به ترک مصرف هروئین، مورفین و سایر مواد مخدر و همچنین کاهش علائم ناشی از وابستگی در طی روند ترک مواد مخدر،

- رفع غم و اندوه،

- کمک به مدیریت و کاهش علائم اختلال نقص توجه یا همان بیش فعالی (ADHD)،

- برطرف کردن اسپاسم ماهیچه ها (انقباضات دردناک عضلات)،

- تسکین علائم آسم و تنگی نفس ناشی از آن،

- مقابله با زخم معده،

- درمان اسهال،

- کاهش علائم ناشی از سوءهاضمه،

- درمان ضربان قلب نامنظم (آریتمی)،

- گشاد کننده عروق،

- جلوگیری از تصلب شرائین (تجمع پلاک در عروق خونی)،

- کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون،

- کاهش سطح کلسترول،

- تنظیم سطح قند خون و کمک به مدیریت بیماری دیابت نوع 2،

- کاهش دردهای دوران قاعدگی (دیسمنوره)،

- تسکین علائم ناشی از سندروم پیش از قاعدگی (PMS)،

- کاهش علائم ناشی از یائسگی در زنان،

به یاد داشته باشید که همچنان شواهد بیشتری برای تایید این کاربردها و خواص گل ساعتی در طب سنتی لازم است.

خواص گل ساعتی در بارداری

اگر بخواهیم از خواص گل ساعتی در طب سنتی که برای تمامی مصرف کنندگان آن ایجاد می شوند، چشم پوشی کنیم، در رابطه با خواص ویژه و منحصر به فرد گل ساعتی در بارداری، اطلاعات خاصی در دست نیست که یکی از مهم ترین دلایل آن کمبود مطالعات انجام شده در این زمینه هستند.

آیا مصرف گل ساعتی در بارداری بی خطر است؟

به طور قطع خیر! مصرف گل ساعتی در بارداری ممنوع و خطرناک است، زیرا می تواند سبب تحریک انقباضات رحمی شده و بدین ترتیب خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد.

عوارض گل ساعتی در بارداری

اگر از گل ساعتی تنها به عنوان یک طعم دهنده و در حد متعادل استفاده کنید، احتمالا هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. اما در برخی موارد و به ویژه در صورت مصرف افراطی و بیش از حد، امکان وقوع برخی عوارض جانبی وجود دارد، از جمله:

- خواب آلودگی،

- گیجی و کاهش سطح هوشیاری،

- از دست رفتن تعادل و هماهنگی میان حرکات بدنی،

- سرگیجه،

- سمیت کبدی،

- حالت تهوع و استفراغ،

- اسهال،

- سریع شدن ضربان قلب،

- افت شدید فشار خون،

- افزایش اثرات داروهای بیهوشی در حین جراحی (بهتر است از 2 هفته قبل از جراحی از گل ساعتی و فرآورده های مشتق از آن استفاده نکنید)،

- تداخل با داروهای آرام بخش، ضد افسردگی، داروهای روانپزشکی، داروهای ضد دیابت و ...،

با در نظر گرفتن این عوارض و همچنین این نکته مهم که گل ساعتی می تواند باعث تحریک و القای انقباض عضلات رحمی شده و بدین ترتیب احتمال وقوع درد، خونریزی، سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد، بنابراین می توان گفت که شما باید به صورت جدی از مصرف هر نوع فرآورده گل ساعتی در بارداری و یا دمنوش و چای آن خودداری کنید تا سلامت دلبندتان حفظ شده و در معرض خطر قرار نگیرد.

مطالعه بیشتر:

بارهنگ در بارداری و خواص بارهنگ در طب سنتی چیست؟

کلپوره در بارداری و فواید و عوارض کلپوره در بارداری چیست؟

اسپند در بارداری، فواید و عوارض خوردن اسپند در بارداری چیست؟

نحوه مصرف کندر در بارداری وعوارض خوردن کندر در بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های گل ساعتی در بارداری

گل ساعتی چه خواصی دارد؟

هر کدام از بخش های مختلف گل ساعتی، دارای کاربرد و فایده بوده و از آنجا که غنی از انواع فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، خواص دارویی آن ها نیز قابل توجه و چشمگیر است.

فواید گل ساعتی در طب سنتی چیست؟

درمان اسهال، کاهش علائم ناشی از سوءهاضمه، درمان ضربان قلب نامنظم (آریتمی)، گشاد کننده عروق، جلوگیری از تصلب شرائین (تجمع پلاک در عروق خونی)، کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون،

عوارض گل ساعتی در بارداری چیست؟

در صورت مصرف افراطی و بیش از حد، امکان وقوع برخی عوارض جانبی وجود دارد، از جمله: خواب آلودگی، گیجی و کاهش سطح هوشیاری، از دست رفتن تعادل و هماهنگی میان حرکات بدنی، سرگیجه، سمیت کبدی، حالت تهوع و استفراغ، اسهال،

آیا مصرف گل ساعتی در بارداری بی خطر است؟

به طور قطع خیر! مصرف گل ساعتی در بارداری ممنوع و خطرناک است، زیرا می تواند سبب تحریک انقباضات رحمی شده و بدین ترتیب خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد.