The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم لانه گزینی چیست واز کجا بفهمیم لانه گزینی رخ داده است؟

ما نمی دانیم که آیا باید هالیوود را سرزنش کنیم یا واقعیت نادرست رسانه های اجتماعی را، اما این برنامه ها، عبارت "باردار شدن" به گونه ای نشان می دهند که گویی یک فرآیند ساده یک مرحله ای است. اما در واقع تعداد زیادی اتفاقات کوچک و شگفت انگیز وجود دارند که باید در بدن شما رخ دهند تا منجر به بارداری شود. تشخیص باردار شدن قبل از عقب افتادن پریود از روی علائم لانه گزینی واقعا کار ساده ای نیست و شاید تعداد کمی از بانوان بتوانند علائم لانه گزینی را در خود تشخیص دهند. در ادامه این متن همه چیز را در مورد علائم لانه گزینی برای شما شرح می دهیم.

لانه گزینی چیست؟

پس از به هم پیوستن اسپرم و تخمک (لقاح)، سلول های ترکیبی به سرعت تکثیر شده و از طریق یکی از لوله های فالوپ (لوله رحمی) به رحم منتقل می شوند. این مجموعه از سلول های به سرعت در حال رشد، بلاستوسیست نامیده می شود.

هنگامی که بلاستوسیت به رحم وارد می شود، این دسته کوچک از سلول ها باید به دیواره رحمی شما متصل شده و یا در آن کاشته شوند. این مرحله که به عنوان لانه گزینی شناخته می شود، باعث افزایش سطح همه هورمون های جالب دوره بارداری (استروژن، پروژسترون و اچ سی جی (hCG) یا گنادوتروپین جفتی انسان) خواهد شد.

اگر لانه گزینی اتفاق نیفتد، مخاط دیواره رحم شما در دوره عادی ماهانه پایین ریخته و از بین می رود. اگر شما قصد باردار شدن داشته باشید، این اتفاق مایه ناامیدی است، اما در عین حال این حقیقت را یادآوری می کند که بدن شما به احتمال زیاد برای آمادگی مجدد در ماه بعدی در حال آماده شدن است.

اما اگر لانه گزینی اتفاق بیفتد، هورمون ها وظیفه خود را انجام داده و باعث می شوند که جفت و جنین (نوزاد آینده شما) رشد کرده و پوشش رحم نیز در جای خود باقی بماند و از بارداری شما حمایت کند.

لانه گزینی بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری انجام شده و در بیشتر مواقع در حوالی 8 تا 9 روز پس از لقاح رخ می دهد. بنابراین تاریخ دقیق لانه گزینی، می تواند به زمان تخمک گذاری شما بستگی داشته باشد. همچنین اینکه آیا لقاح در پنجره باروری به صورت زودهنگام یا دیرهنگام رخ داده است، نیز می تواند بر روی تاریخ لانه گزینی تاثیر داشته باشد.

وقتی در دوران اقدام به سر می برید و امیدوار هستید که باردار شوید، طبیعی است که از وضعیت بدن خود بسیار آگاه باشید و به هر تغییری هر چند کوچک توجه کنید.

اما آیا عدم وجود علائم به این معنی است که شما باردار نیستید؟ نه! به خاطر داشته باشید که اکثر بانوان هیچ نشانه ای از لقاح یا لانه گزینی را ندارند ولی باردار هستند! اگرچه برخی از بانوان نیز هستند که علائم لانه گزینی را تجربه می کنند.

بیایید برخی از علائم را که ممکن است در صورت لانه گزینی مشاهده کنید، بررسی کنیم. البته در نظر داشته باشید که داشتن علائم ذکر شده در ادامه مطلب، لزوما به این معنی نیست که شما باردار هستید و نداشتن علائم نیز لزوما به این معنی نیست که شما باردار نیستید.

علائم لانه گزینی

وقتی می خواهیم در مورد علائم لانه گزینی برای شما صحبت کنیم چند مورد را می توان نام برد ازجمله:

خون ریزی:

در واقع چندان مشخص نیست که خونریزی لانه گزینی تا چه حد در میان بانوان رایج است. برخی منابع ادعا می کنند که یک سوم از همه بانوانی که باردار می شوند، خونریزی لانه گزینی را تجربه می کنند، اما این امر در واقع در تحقیقات به دقت مورد بررسی قرار نگرفته است.

آنچه که ما می توانیم به شما بگوییم این است که تا 25 درصد بانوان در سه ماهه اول دچار خونریزی یا لکه بینی می شوند و لانه گزینی نیز یکی از علل خونریزی سه ماهه اول بارداری است. این خونریزی می تواند گیج کننده باشد، زیرا اگرچه معمولاً چند روز تا یک هفته قبل از شروع قاعدگی رخ می دهد، اما در مواردی نیز ممکن است که درست در زمان شروع قاعدگی منظم و همیشگی شما اتفاق بیفتد.

خونریزی لانه گزینی چگونه است؟

تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در تعیین اینکه آیا دچار خونریزی لانه گزینی شده اید یا پریود شما شروع شده است، کمک کند:

  • خونریزی لانه گزینی به احتمال زیاد صورتی روشن یا قهوه ای است، در حالی که خونریزی پریود به رنگ قرمز روشن یا تیره است.
  • خونریزی لانه گزینی بیشتر شبیه لکه بینی است تا جریان واقعی خون!

این لکه بینی ممکن است یک بار رخ دهد، یا چند ساعت طول بکشد و یا حتی تا سه روز هم زمان ببرد. ممکن است هنگام پاک کردن ناحیه تناسلی و یا پوشیدن لباس زیر متوجه ترشحات صورتی یا قهوه ای شوید، اما به طور معمول شدت آن به قدری کم است که هیچ نیازی به پد یا تامپون نخواهید داشت.

گرفتگی عضلات:

بر هیچ کس پوشیده نیست که در اوایل بارداری هورمون ها به سرعت تغییر می کنند. به طور خاص، لانه گزینی محرکی برای افزایش هورمون ها است و به همین دلیل است که شما تا بعد از لانه گزینی، نمی توانید خط دوم صورتی را در آزمایش بارداری خانگی یعنی بی بی چک مشاهده کنید.

تغییر در سطح هورمون ها همچنین می تواند باعث گرفتگی (کرامپ) شود. علاوه بر این، هنگامی که تخمک بارور شده در رحم لانه گزینی کرده و رشد خود را شروع می کند، اتفاقات زیادی در رحم شما اتفاق می افتد.

در حالی که هیچ تحقیقی نشان نمی دهد که خود فرآیند لانه گزینی به تنهایی باعث گرفتگی شود، برخی از بانوان در طول زمان لانه گزینی، احساس حساسیت در شکم، کمردرد یا گرفتگی می کنند. این نشانه ها ممکن است شبیه به نسخه خفیفی از احساس شما قبل از شروع قاعدگی به نظر برسند.

ترشحات واژینال:

بیایید در مورد آنچه در درون بدن می گذرد، صحبت کنیم. اگر مخاط واژن و دهانه رحم خود را زیر نظر داشته اید، به شما تبریک می گوییم، زیرا آگاه بودن نسبت به آنچه که در بدن شما می گذرد، می تواند هنگام تلاش برای باردار شدن به شما کمک زیادی کند.

ممکن است در زمان لانه گزینی متوجه تغییراتی در مخاط دهانه رحم شوید. در طول تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما شفاف، کشسان و لغزنده خواهد بود (مانند سفیده تخم مرغ) و نشان می دهد که زمان خوبی برای رابطه جنسی با هدف باردار شدن است.

پس از لانه گزینی، مخاط دهانه رحم ممکن است بافتی ضخیم تر و "چسبناک تر" داشته باشد و رنگ آن شفاف یا سفید باشد و در روزهای اولیه بارداری، افزایش هورمون های پروژسترون و استروژن ممکن است مخاط واژن و دهانه رحم شما را ضخیم تر و فراوان تر کرده و باعث شوند تا این مخاط به رنگ سفید یا زرد دربیاید.

 شما باید بدانید که مخاط دهانه رحم می تواند تحت تأثیر بسیاری از عوامل از جمله هورمون ها، استرس، رابطه جنسی، بارداری، خونریزی لانه گزینی یا پریود شما و غیره، تحت تاثیر قرار گیرد و بنابراین ممکن است شاخص قابل اعتمادی در مورد وقوع یا عدم وقوع لانه گزینی نباشد. در مواقعی که باردار نیستید، مخاط دهانه رحم خود را ردیابی کنید، تفاوت در این ترشحات در هر مرحله از چرخه شما، یک شاخص مفید است که می تواند به شما در ارزیابی وضعیت کمک کند.

نفخ:

افزایش هورمون پروژسترون (که در اوایل بارداری اتفاق می افتد)، حرکات سیستم گوارش شما را کند می کند. این مساله می تواند باعث ایجاد نفخ در شما شود. اما همانطور که بسیاری از ما می دانیم، این احساس می تواند یکی از علائم رایج قاعدگی نیز باشد. می خواهید بدانید چرا؟ زیرا هنگامی که قاعدگی شما نزدیک است، سطح پروژسترون نیز افزایش پیدا می کند.

حساسیت سینه ها:

پس از لانه گزینی، سطح هورمون های گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، استروژن و پروژسترون همگی به سرعت افزایش می یابند. این اتفاق می تواند باعث احساس درد و حساسیت در سینه های شما شود. (این هورمون ها مطمئناً چند وظیفه بر عهده دارند!) در حالی که بسیاری از بانوان قبل از قاعدگی دچار تورم یا حساسیت در سینه ها می شوند، این مشکل احتمالاً در اوایل بارداری بسیار بیشتر از حد معمول رخ داده و شدت آن قابل توجه است.

حالت تهوع:

آه بله! مسلماً مشهورترین علامت اولیه بارداری، حالت تهوع است که اگرچه ممکن است در هر زمان از روز اتفاق بیفتد، اما در میان مردم به "حالت تهوع صبحگاهی" معروف شده است.

افزایش سطح هورمون پروژسترون پس از لانه گزینی می تواند باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. اما باز هم، این مشکل بیشتر در حوالی هفته 4 یا 5 بارداری یعنی تقریباً در زمانی که قاعدگی را از دست می دهید، رخ می دهد.

هورمون پروژسترون سرعت هضم شما را کند می کند، که می تواند به تهوع کمک کند. افزایش سطح هورمون hCG و حساس تر شدن حس بویایی نیز می تواند مشکل حالت تهوع را بدتر کند، بنابراین هفته های اول بارداری، ممکن است زمان مناسبی برای اجتناب از پختن جگر و پیاز باشد.

سردرد:

اگرچه این هورمون ها برای یک بارداری موفق ضروری هستند، اما افزایش شدید سطح هورمون ها (به ویژه پروژسترون)، بعد از لانه گزینی، همچنین می تواند باعث ایجاد سردرد شود.

نوسانات خلقی:

برای یک دقیقه راضی و خوشحال هستید و لحظه ای بعد به راحتی گریه می کنید؟ یا از دیدن شریک زندگی خود هیجان زده اید و سپس مدتی بعد دوست دارید تا از روی عصبانیت سر او داد بزنید؟ نگران نشوید، این نوسانات خلقی، از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است به آن ها دچار شوید.

استروژن و پروژسترون ، و همچنین هورمون hCG، پس از لانه گزینی به سرعت در بدن افزایش پیدا می کنند. این تغییرات هورمونی، می تواند به شما احساس "خنثی بودن و آرامش" یا "نوسانات بیش از حد معمول در خلق و خو" را بدهد.

شیب لانه گزینی:

در حالی که این اسم کمی عجیب به نظر می رسد، " شیب لانه گزینی"، به کاهش یک روزه دمای پایه بدن شما به عنوان یکی دیگر از علائم لانه گزینی اشاره می کند که می تواند در نتیجه لانه گزینی بلاستوسیت در رحم رخ دهد.

اگر در روزها و ماه های گذشته، دمای پایه بدن خود (BBT) را ردیابی کرده باشید تا بتوانید بارورترین روزهای سیکل خود را شناسایی کنید، احتمالاً یک گزارش از دمای پایه روزانه بدن خود در طول چند ماه قبل تهیه کرده اید. به طور معمول، دمای بدن بانوان قبل از تخمک گذاری پایین تر است، سپس افزایش می یابد و سپس قبل از شروع قاعدگی، دوباره کاهش پیدا می کند. اما اگر باردار شوید، دمای پایه بدن شما همچنان بالا می ماند.

ساده به نظر می رسد، درست است؟ اما به جز این یک مساله دیگر هم هست.

به نظر می رسد که برخی از بانوان در طول زمان لانه گزینی، یک روز کاهش دمای پایه بدن را تجربه می کنند. این با افت دمای بدن که به معنی در راه بودن پریود شما است فرق می کند، زیرا در صورت شروع دوره قاعدگی، درجه حرارت بدن شما پایین خواهد ماند.

در مورد شیب ناشی از لانه گزینی، دمای بدن شما به مدت یک روز کاهش می یابد و سپس دوباره بالا می رود. تصور می شود که این اتفاق ممکن است به دلیل افزایش استروژن باشد، اما علت آن هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 100،000 نمودار دمای پایه بدن (BBT) به دست آمده از برنامه محبوب Fertility Friend ، مشخص شد 75 درصد از مادران بارداری که از این برنامه استفاده می کردند، شیب لانه گزینی را تجربه نکرده اند. علاوه بر این، تقریباً در حدود 11 درصد از بانوانی که باردار نبودند، کاهش در دمای بدن مشاهده شد.

اما بسیار جالب است که 23 درصد از کاربران برنامه هایی که باردار شده بودند، به اصطلاح شیب لانه گزینی را نیز تجربه کرده بودند.

سخن پایانی

تلاش برای باردار شدن می تواند یک زمان هیجان انگیز و در عین حال اعصاب خردکن باشد. روزها و ماه های چرخه شما زمانی که منتظر بچه دار هستید، طولانی به نظر می رسد و به راحتی می توانید متوجه هر تغییر کوچکی در بدن خود شوید و از خود بپرسید که آیا این بدان معناست که شما باردار هستید یا خیر. این بد نیست، زیرا آگاهی از شرایط، به شما نیرو می بخشد و در واقع این یک کار بسیار عادی است.

برخی از بانوان علائم لانه گزینی را نشان می دهند که مشخص می شود لانه گزینی رخ داده است. علائم لانه گزینی ممکن است شامل خونریزی خفیف، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، نفخ، درد سینه، سردرد، تغییرات خلقی و احتمالاً تغییر در دمای پایه بدن باشد.

اما ناامید کننده است که بسیاری از این علائم بسیار شبیه به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) هستند. علاوه بر این، اکثر بانوان هیچ نشانه ای از لانه گزینی را تجربه نمی کنند و در واقع باردار هستند.

بهترین راه برای اطمینان از علائم لانه گزینی و باردار بودن یا نبودن این است که در خانه آزمایش بارداری (بی بی چک) انجام دهید یا به پزشک مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر علائم لانه گزینی داشته باشید، چند روز طول می کشد تا هورمون hCG در  بدن به حد کافی ایجاد شود تا نتیجه آزمایش شما مثبت شود.

مطالعه بیشتر:

تفاوت درد لانه گزینی با درد پریود در چیست؟

لانه گزینی چیست و خونریزی لانه گزینی چه علائمی دارد؟

تشخیص خونریزی لانه گزینی و نشانه های آن چگونه است؟

مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است ونشانه لانه گزینی چیست؟

?پرسش و پاسخ های علائم لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی چگونه است؟

خونریزی لانه گزینی به احتمال زیاد صورتی روشن یا قهوه ای است، در حالی که خونریزی پریود به رنگ قرمز روشن یا تیره است. خونریزی لانه گزینی بیشتر شبیه لکه بینی است تا جریان واقعی خون!

لکه بینی لانه گزینی چقدر طول می کشد؟

این لکه بینی ممکن است یک بار رخ دهد، یا چند ساعت طول بکشد و یا حتی تا سه روز هم زمان ببرد. ممکن است هنگام پاک کردن ناحیه تناسلی و یا پوشیدن لباس زیر متوجه ترشحات صورتی یا قهوه ای شوید، اما به طور معمول شدت آن به قدری کم است که هیچ نیازی به پد یا تامپون نخواهید داشت.

بهترین زمان برای تست بی بی چک چه موقعی است؟

یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی، بهترین زمان برای انجام تست بارداری است.

علائم لانه گزینی دارم از کجا بفهمم حامله هستم یا نه؟

بهترین راه برای اطمینان از علائم لانه گزینی و باردار بودن یا نبودن این است که در خانه آزمایش بارداری (بی بی چک) انجام دهید یا به پزشک مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر علائم لانه گزینی داشته باشید، چند روز طول می کشد تا هورمون hCG در بدن به حد کافی ایجاد شود تا نتیجه آزمایش شما مثبت شود.

منبع: healthline