The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا دل درد نشانه تخمک گذاری است و علت این دل درد چیست؟

دل درد نشانه تخمک گذاری است؟ ممکن است حوالی زمان تخمک گذاری احساس دل درد خفیف یا درد کنید. به این درد در پزشکی میتل اشمرتز می گویند. میتل اشمرتز واژه ای آلمانی به معنای «درد میانه» است. تمام بانوان حین تخمک گذاری دچار دل درد نمی شوند. حتی اگر معمولا هنگام تخمک گذاری دچار دل درد می شوید، الزاما هر ماه آن را احساس نخواهید کرد.

چگونه درد تخمک گذاری را تشخیص دهیم؟

درد تخمک گذاری می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت باشد، اما معمولا بیش از یک یا دو روز طول نخواهد کشید. معمولا پیش از تخمک گذاری رخ می دهد و دردی خفیف و مبهم در یک طرف زیر شکم احساس می شود. درد می تواند در برخی بانوان تیز و شدید باشد.

چه چیزی باعث دل درد تخمک گذاری می شود؟

تخمک گذاری زمانی رخ می دهد که یک تخمک بالغ از فولیکول تخمدانی آزاد می شود. زمان آن معمولا میانه چرخه قاعدگی بانوان است. اگر چرخه ۲۸ روزه دارید، تخمک گذاری حدود روز ۱۴ رخ می دهد. روز اول اولین روز خونریزی محسوب می شود. دلیل دقیق درد تخمک گذاری کاملا معلوم نیست، اما می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

- رشد و بسط سریع فولیکول تخمدانی که تخمک رسیده را در خود جای داده است. این کشیدگی باعث درد دل درد مانند می شود.

- تحریک جداره شکمی و لگن با خون، مایعات و مواد شیمیایی که معمولا با تخمک گذاری همراه است.

دلایل دیگر دل درد میانه چرخه

درد میانه چرخه ممکن است به دلایل زیرین پزشکی باشد. بیشتر این عوارض تحت تاثیر هورمون زنانه استروژن است که در زمان تخمک گذاری به اوج می رسد.

عوارض دیگری که باعث درد میانه چرخه قاعدگی می شود شامل موارد زیر است:

- آندومتریوز: آندومتریوز می تواند باعث قاعدگی های دردناک و ناباروری شود.

- فیبرويد رحم: نشانه های دیگر فیبروید می تواند شامل خونریزی شدید قاعدگی، قاعدگی دردناک و فشار لگن باشد.

- کیست تخمدان: بیشتر کیست های تخمدان بدون درد است، اما اگر کیست خیلی بزرگ شود ممکن است پاره و باعث چرخیدن تخمدان اطراف بافت پشتیبان شود. به این عارضه پیچیدگی تخمدان می گویند که باعث درد شدید در یک طرف خواهد شد.

نشانه های دیگر تخمک گذاری چیست؟

با این که میتل اشمرتز یا درد میان دوره می تواند نشانه خوبی برای نزدیک بودن تخمک گذاری باشد، اما تنها نشانه نیست.

تخمک گذاری و دمای پایه بدن در حال استراحت

افزایش جزئی دمای پایه بدن در حال استراحت می تواند نشانه تخمک گذاری باشد. این دمای بدن شما هنگام صبح پیش از بیرون آمدن از رختخواب است.

برای جدول بندی این تغییر جزئی:

- دمای بدن خود را پس از بیدار شدن و قبل از بیرون آمدن از رختخواب با دماسنج دمای پایه بدن اندازه بگیرید. این دماسنج ها در بیشتر داروخانه ها موجود است.

- دمای بدن خود را هر روز در طول چرخه بارداری یادداشت کنید.

- به دنبال افزایش دما باشید.

بیشتر بانوان حوالی تخمک گذاری شاهد ۰.۴ تا ۰.۸ درجه افزایش خواهند بود. این تغییر دما می تواند ناگهانی یا تدریجی باشد. احتمالا در مدت سه روز این تغییر دما تخمک گذاری می کنید.

تغییرات مخاط گردن رحم

گردن رحم در واکنش به تغییرات هورمونی مخاط تولید می کند. گردن رحم دریچه رحم است. مخاط گردن رحم در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند.

- پس از توقف خونریزی قاعدگی ممکن است اصلا متوجه مخاطی نشوید.

- چند روز بعد ممکن است متوجه ترشحات کدر، زرد رنگ و چسبناکی روی لباس زیر یا دستمال توالت شوید.

- با نزدیک شدن تخمک گذاری، مخاط شفاف تر، رقیق تر و چسبناک تر می شود. می توانید آن را بین دو انگشت بکشید. وظیفه این مخاط انتقال اسپرم به سمت تخمک برای باروری است.

این تغییر مخاط می تواند جزئی باشد، بنابراین اگر از این روش برای تشخیص تخمک گذاری استفاده می کنید باید مخاط خود را هر روز بررسی و آن را دنبال کنید.

روش های دیگر تشخیص تخمک گذاری

همچنین می توانید یک کیت پیش بینی تخمک گذاری خریداری کنید. این تست ها میزان هورمون لوتئینی LH در ادرار را اندازه گیری می کند. درست پیش از تخمک گذاری، شاهد افزایش LH خواهید بود. برای استفاده از این کیت باید ادرار خود را روزانه حوالی زمان مورد انتظار تخمک گذاری آزمایش کنید. برخی از تست ها یک صفحه دیجیتالی دارد که راحت خوانده می شود، اما گران تر هستند.

کیت های ارزان تر مشابه تست بارداری است. پس از فرو کردن نوار در ادرار، خط کنترلی را با خط LH مقایسه کنید. وقتی خط LH همرنگ یا تیره تر از خط LH شد، نشانه افزایش LH است.

توصیه هایی برای بارداری

اگر می خواهید باردار شوید، دانستن زمان تخمک گذاری کلید بالا بردن احتمال باردار شدن است. روش های دیگر برای بالا بردن احتمال بارداری شامل موارد زیر است:

- رابطه جنسی زیاد. برای افزایش احتمال یک روز در میان رابطه جنسی برقرار کنید.

- پنجره باروری خود را بشناسید. اسپرم می تواند در مجرای تولید مثل بانوان حدود سه تا پنج روز باقی بماند، در حالیکه تخمک تنها ۲۴ ساعت پس از آزاد شدن زنده است. رابطه جنسی حدود دو روز پیش از تخمک گذاری می تواند احتمال بارداری را افزایش دهد.

- یک تست تخمک گذاری بخرید. خصوصا اگر چرخه قاعدگی شما منظم نیست. چرخه نامنظم می تواند پیش بینی تخمک گذاری را دشوار سازد.

- شایعات را فراموش کنید. حالت رابطه جنسی و بالا نگه داشتن پاها پس از رابطه احتمال بارداری را افزایش نمی دهد. اسپرم در عرض چند دقیقه می تواند به مجرای تولید مثل بانوان برسد، چه به پشت خوابیده باشید چه ایستاده.

- سلامت باشید. یکی از بزرگترین شاخصه های باروری سلامت کلی بدن است.

- سیگار را ترک کنید. کشیدن سیگار می تواند به کیفیت تخمک آسیب بزند. اگر ترک آن برایتان سخت است با پزشک مشورت کنید.

- به وزن سالم برسید. کم وزنی و اضافه وزن هر دو می تواند باعث مشکلات هورمونی شود که بر تخمک گذاری تاثیر می گذارد.

- به متخصص زنان مراجعه کنید. این کار می تواند به تشخیص بیماری های مقاربتی تشخیص داده نشده یا مشکلات تولید مثل نظیر آندومتریوز که هر دو می تواند بر باروری تاثیر بگذارد کمک کند. پزشک می تواند برای افزایش احتمال بارداری روش های پزشکی توصیه کند.

نتیجه

دل درد میانه چرخه قاعدگی می تواند نشانه تخمک گذاری باشد. این درد نباید بیش از یکی دو روز طول بکشد و به درمان خاصی نیازی ندارد. اگر درد شدید و با خونریزی شدید، تب یا تهوع همراه است به پزشک مراجعه کنید. اگر نمی توانید پس از یک سال تلاش پیش از ۳۵ سالگی یا پس از شش ماه اگر ۳۵ سال یا بیشتر سن دارید باردار شوید به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است شما را به متخصص باروری ارجاع دهد.

مطالعه بیشتر:

درد لانه گزینی چه جوریه و چند روز طول می کشه؟

درد تخمک گذاری چگونه است و چقدر طول می کشد؟

تخمک گذاری چجوریه و چه زمانی تخمک گذاری می کنید؟

درد تخمدان ها نشانه چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

?پرسش و پاسخ های تخمک گذاری

چگونه درد تخمک گذاری را تشخیص دهیم؟

درد تخمک گذاری می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت باشد، اما معمولا بیش از یک یا دو روز طول نخواهد کشید. معمولا پیش از تخمک گذاری رخ می دهد و دردی خفیف و مبهم در یک طرف زیر شکم احساس می شود. درد می تواند در برخی بانوان تیز و شدید باشد.

چه چیزی باعث دل درد تخمک گذاری می شود؟

رشد و بسط سریع فولیکول تخمدانی که تخمک رسیده را در خود جای داده است. این کشیدگی باعث درد دل درد مانند می شود. تحریک جداره شکمی و لگن با خون، مایعات و مواد شیمیایی که معمولا با تخمک گذاری همراه است.

چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم؟

می توانید یک کیت پیش بینی تخمک گذاری خریداری کنید. این تست ها میزان هورمون لوتئینی LH در ادرار را اندازه گیری می کند. درست پیش از تخمک گذاری، شاهد افزایش LH خواهید بود. برای استفاده از این کیت باید ادرار خود را روزانه حوالی زمان مورد انتظار تخمک گذاری آزمایش کنید. برخی از تست ها یک صفحه دیجیتالی دارد که راحت خوانده می شود، اما گران تر هستند.

آیا حین تخمک گذاری دمای بدن تغییر می کند؟

بیشتر بانوان حوالی تخمک گذاری شاهد ۰.۴ تا ۰.۸ درجه افزایش خواهند بود. این تغییر دما می تواند ناگهانی یا تدریجی باشد. احتمالا در مدت سه روز این تغییر دما تخمک گذاری می کنید.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید