The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پریود چقدر می تواند عقب بیفتد و علت عقب افتادن پریود چیست؟

اگر هیچ بیماری شناخته شده ای ندارید که بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد، بسته به چرخه طبیعی شما، قاعدگی تان باید طی 21 تا 35 روز از آخرین قاعدگی شما شروع شود. دوره های منظم می تواند متفاوت باشد. اگر سیکل منظم شما 28 روزه است و هنوز در روز 29 پریود نشده اید، رسما عقب افتادن پریود در نظر گرفته می شود. به همین ترتیب، اگر سیکل منظم شما 32 روز است و هنوز در روز 33 پریود نشده اید، این برای شما به عنوان عقب افتادن پریود در نظر گرفته می شود. هر یک از این دو سناریو ممکن است از نظر فنی دیر باشد، اما نباید باعث نگرانی فوری شود. عقب افتادن پریود می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است و علت عقب افتادن پریود چیست؟

عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟

در بیشتر کتاب ها نوشته اند که عقب افتادن پریود تا یک هفته طبیعی است و نیازی به درمان و نگرانی ندارد.

علت عقب افتادن پریود چیست؟

چندین عامل می تواند پریود شما را به تعویق بیندازد، از تغییرات اساسی در شیوه زندگی گرفته تا بیماری های مزمن. در اینجا نگاهی به 10 مقصر احتمالی می اندازیم.

۱- استرس دارید:

سیستم پاسخ به استرس بدن شما ریشه در بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس دارد. اگرچه ممکن است دیگر لازم نباشد از دست شکارچیان فرار کنید، اما برای بدن شما سخت است که مانند قبل واکنش نشان دهد. وقتی سطح استرس شما به اوج می رسد، مغز به سیستم غدد درون ریزتان می گوید که بدن شما را با هورمون هایی پر کند که سیستم جنگ یا گریز شما را روشن می کند. این هورمون ها عملکردهایی از جمله عملکرد دستگاه تناسلی شما را که برای فرار از یک تهدید قریب الوقوع ضروری نیستند، سرکوب می کنند.

اگر استرس زیادی دارید، بدن شما می‌تواند در حالت جنگ یا گریز بماند، که می‌تواند باعث توقف موقت تخمک‌گذاری شود. این عدم تخمک گذاری به نوبه خود می تواند پریود شما را به تاخیر بیندازد.

2. وزن تان کم یا اضافه شده است:

تغییرات شدید در وزن بدن می تواند زمان پریود شما را مختل کند. به عنوان مثال، افزایش یا کاهش شدید چربی بدن می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود که باعث می شود قاعدگی شما دیر اتفاق بیفتد یا به طور کامل متوقف شود. علاوه بر این، محدودیت شدید کالری بر بخشی از مغز شما تأثیر می گذارد که با سیستم غدد درون ریز شما «صحبت می کند» و دستورالعمل هایی را برای ایجاد هورمون های تولید مثلی ارائه می دهد. هنگامی که این کانال ارتباطی مختل می شود، هورمون ها می توانند به هم بریزند.

3. شدت تمرین خود را افزایش داده اید:

یک برنامه ورزشی شدید نیز می تواند باعث از دست رفتن قاعدگی شود. این بیشتر در کسانی دیده می شود که چندین ساعت در روز تمرین می کنند. این به آن دلیل اتفاق می‌افتد که، چه عمداً یا ناخواسته، کالری بیشتری نسبت به آنچه که دریافت می‌کنید، می‌سوزانید. وقتی کالری زیادی می سوزانید، بدن شما انرژی کافی برای کارکردن تمام سیستم هایش را ندارد. تمرینات شدیدتر می تواند ترشح هورمونی را افزایش دهد که می تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. معمولاً به محض اینکه شدت تمرین را کاهش دهید یا کالری دریافتی خود را افزایش دهید، پریودها به حالت عادی باز می گردند.

4. کیست تخمدان دارید:

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مجموعه ای از علائم است که در اثر عدم تعادل هورمون های تولید مثل ایجاد می شود. بسیاری از افراد مبتلا به این سندرم به طور منظم تخمک گذاری نمی کنند. در نتیجه، دوره های شما ممکن است:

• سبک تر یا سنگین تر از دوره های استاندارد باشد

• در زمان های غیرمعمول اتفاق بیفتد

• به طور کلی متوقف شوند

سایر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

• موهای زائد یا ضخیم صورت و بدن

• آکنه روی صورت و بدن

• نازک شدن موها

• افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن

• لکه های تیره پوست، اغلب روی چین های گردن، کشاله ران، و زیر سینه ها

• پلاک های پوستی در زیر بغل یا گردن

ناباروری

5. از قرص های کنترل بارداری هورمونی استفاده می کنید:

بسیاری از مردم این قرص را دوست دارند، زیرا این قرص پریود را بسیار منظم می کند. با این حال، گاهی اوقات می تواند اثر معکوس داشته باشد، به خصوص در ماه های اول استفاده. به طور مشابه، زمانی که مصرف قرص را متوقف می کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا چرخه شما به حالت عادی برگردد. همانطور که بدن شما به سطح هورمون اولیه خود باز می گردد، ممکن است برای چند ماه پریود خود را از دست بدهید. اگر از روش‌های هورمونی کنترل بارداری مانند دستگاه داخل رحمی (IUD)، ایمپلنت یا آمپول استفاده می‌کنید، ممکن است پریودتان به طور کامل متوقف شود.

6. شما در دوران پیش از یائسگی هستید:

پیش یائسگی زمانی است که منتهی به گذار یائسگی شما می شود. معمولاً از اواسط تا اواخر دهه 40 شما شروع می شود. پیش یائسگی می تواند چندین سال طول بکشد تا اینکه پریود شما به طور کامل متوقف شود. برای بسیاری، عقب افتادن قاعدگی اولین علامت پیش از یائسگی است. می توانید یک دوره 1 ماهه را از دست بدهید و برای 3 ماه آینده به مسیر خود بازگردید. یا، ممکن است 3 ماه متوالی پریود خود را از دست بدهید و متوجه شوید که به طور غیرمنتظره ای دوباره از راه می رسد، اغلب سبک تر یا سنگین تر از آنچه عادت کرده اید.

7. شما دچار یائسگی زودرس هستید:

یائسگی زودرس، که به عنوان نارسایی زودرس تخمدان نیز شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که تخمدان های شما قبل از 40 سالگی از کار می افتند. زمانی که تخمدان های شما آنطور که باید کار نمی کنند، تولید هورمون های متعدد از جمله استروژن را متوقف می کنند. همانطور که سطح استروژن شما به پایین ترین حد خود می رسد، علائم یائسگی را تجربه خواهید کرد. پریودهای دیرهنگام یا از دست رفته ممکن است نشانه اولیه یایسگی باشد. همچنین ممکن است علایم زیر را تجربه کنید:

• گرگرفتگی

• تعریق شبانه

• مشکل خواب

سایر علائم نارسایی زودرس تخمدان عبارتند از:

خشکی واژن

• مشکل باردار شدن

• کاهش میل جنسی

• اختلال خلقی یا تغییرات خلقی

8. بیماری تیروئید دارید:

تیروئید شما یک غده پروانه ای شکل در گردن شما است که هورمون هایی تولید می کند که به تنظیم بسیاری از فعالیت ها در بدن شما از جمله چرخه قاعدگی کمک می کند. چندین بیماری شایع تیروئید، از جمله کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید وجود دارد. هم کم کاری تیروئید و هم پرکاری تیروئید می توانند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارند و باعث بی نظمی شوند، اما پرکاری تیروئید به احتمال زیاد باعث دیر یا عقب افتادن قاعدگی می شود. گاهی اوقات، ممکن است قاعدگی شما برای چند ماه ناپدید شود. سایر علائم مشکل تیروئید عبارتند از:

• تپش قلب

• تغییرات اشتها

• تغییرات وزن غیرقابل توضیح

• عصبی بودن یا اضطراب

• لرزش خفیف دست

• خستگی

• تغییرات در موهای شما

• مشکل خواب

9. شما یک بیماری مزمن دارید:

برخی از مشکلات سلامت مزمن، به ویژه بیماری سلیاک و دیابت، گاهی اوقات با بی نظمی های قاعدگی همراه است. بیماری سلیاک یک بیماری خودایمنی است که بر سیستم گوارش شما تأثیر می گذارد. هنگامی که افراد مبتلا به بیماری سلیاک گلوتن مصرف می کنند، سیستم ایمنی آنها با حمله به پوشش روده کوچک واکنش نشان می دهد. هنگامی که روده کوچک آسیب می بیند، توانایی بدن برای جذب مواد مغذی از غذا را مختل می کند. این می تواند منجر به سوءتغذیه شود که بر تولید طبیعی هورمون تأثیر می گذارد و منجر به عقب افتادن قاعدگی و سایر بی نظمی های قاعدگی می شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 نیز ممکن است در موارد نادر از دست رفتن قاعدگی را تجربه کنند. این تنها زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون کنترل نشود.

10. ممکن است باردار باشید:

اگر احتمال بارداری وجود دارد و سیکل های شما معمولاً منظم است، ممکن است زمان انجام تست بارداری فرا رسیده باشد. سعی کنید این کار را حدود 1 هفته بعد از زمان معمول شروع عادت ماهانه انجام دهید. انجام آزمایش خیلی زود می تواند حتی اگر باردار باشید، منجر به منفی شدن آزمایش شود، زیرا برای تشخیص هورمون بارداری موجود در ادرار خیلی زود است. اگر عادت ماهانه شما معمولاً نامنظم است، پیدا کردن زمان مناسب برای انجام تست بارداری دشوارتر است. ممکن است بخواهید چند آزمایش را در طی چند هفته انجام دهید یا برای اطمینان با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. سایر علائم اولیه بارداری که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

• سینه های حساس و دردناک

• سینه های متورم

• حالت تهوع یا استفراغ

• خستگی

نتیجه نهایی

اگر از زمان شروع آخرین قاعدگی در بازه زمانی معمول، هنوز دوره قاعدگی شما اتفاق نیفتاده باشد، معمولاً به عنوان عقب افتادن پریود در نظر گرفته می شود.

بسیاری از عوامل می توانند باعث عقب افتادن پریود شوند، از تغییر شیوه زندگی معمول تا بیماری های زمینه ای. اگر عادت ماهانه شما مرتباً دیر می شود، برای تعیین علت، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

علت تاخیر در عادت ماهانه زنان و روش های درمان آن

تاخیر پریود و آمادگی رحم برای بارداری با هم ارتباط دارند؟

پریود نشدن نشانه ی چیست،آیا پریود نشدن نشانه بارداری است؟

?پرسش و پاسخ های عقب افتادن پریود

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

سایر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند شامل موارد زیر باشد: • موهای زائد یا ضخیم صورت و بدن • آکنه روی صورت و بدن • نازک شدن موها • افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن • لکه های تیره پوست، اغلب روی چین های گردن، کشاله ران، و زیر سینه ها • پلاک های پوستی در زیر بغل یا گردن • ناباروری

آیا تغییرات شدید در وزن روی پریود اثر دارد؟

بله. تغییرات شدید در وزن بدن می تواند زمان پریود شما را مختل کند. به عنوان مثال، افزایش یا کاهش شدید چربی بدن می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود که باعث می شود قاعدگی شما دیر اتفاق بیفتد یا به طور کامل متوقف شود.

چرا استرس سبب غقب افتادن پریود می شود؟

اگر استرس زیادی دارید، بدن شما می‌تواند در حالت جنگ یا گریز بماند، که می‌تواند باعث توقف موقت تخمک‌گذاری شود. این عدم تخمک گذاری به نوبه خود می تواند پریود شما را به تاخیر بیندازد.

عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟

در بیشتر کتاب ها نوشته اند که عقب افتادن پریود تا یک هفته طبیعی است و نیازی به درمان و نگرانی ندارد.

منبع: healthline