The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ناراحتی در بارداری و علت ناراحتی در هر یکه از سه ماهه چیست؟

ناراحتی در بارداری توسط عوامل مختلفی ایجاد می‌شود، از جمله هورمون‌هایی که به سرعت در حال تغییر هستند و ناراحتی‌های جسمی بارداری و نگرانی‌های بسیار عادی در مورد زندگی آینده. اگر احساس می‌کنید که لحظه‌ای هیجان زده هستید و لحظه بعد آماده اشک ریختن، شما تنها نیستید. تصویر کلیشه‌ای یک مادر باردار گریان که ترشی یا بستنی می‌خورد، یک نمونه از این مورد است. در اینجا دلایلی که ممکن است سبب ناراحتی در بارداری و نوسانات خلقی شود اشاره می کنیم.

هورمون‌های بارداری و ناراحتی

از دلایل مهم ناراحتی دوران بارداری، هورمون‌های در حال تغییر شما است. به طور خاص، استروژن و پروژسترون. سطح استروژن در ۱۲ هفته اول بارداری افزایش می‌یابد و تا بیش از ۱۰۰ برابر افزایش می‌یابد. استروژن با هورمون سروتونین مغز همراه است. سروتونین به عنوان هورمون شادی شناخته شده است و داروهای ضد افسردگی نیز برای تقویت آن مصرف می‌شوند. اما سروتونین مستقیماً با شادی مرتبط نیست. عدم تعادل و نوسانات در این انتقال دهنده عصبی می‌تواند باعث اختلال در تنظیم عواطف و احساسات شود. چگونگی تعامل دقیق استروژن و سروتونین با یکدیگر کاملاً مشخص نیست. به نظر می‌رسد تغییر سطح استروژن و نه سطح خاصی از استروژن باعث عدم تعادل خلقی می‌شود، به ویژه اضطراب و تحریک پذیری با تغییرات استروژن همراه است. اما این فقط استروژن نیست که در حال افزایش است. هورمون پروژسترون همچنین به خصوص در سه ماهه اول بارداری به سرعت افزایش می‌یابد. در حالی که استروژن معمولاً با انرژی (و انرژی بیش از حد، همراه با انرژی عصبی) همراه است، پروژسترون با آرامش توأم است. ‌در واقع، این همان کاری است که پروژسترون در حین بارداری در بدن انجام می‌دهد. این هورمون عضلات را وادار به آرامش می‌کند، تا حدی برای جلوگیری از انقباضات زودرس رحم (به همین دلیل است که بانوان در دوران بارداری دچار یبوست می‌شوند. پروژسترون نه تنها بر روی عضلات رحم عمل می‌کند، بلکه بر روی دستگاه گوارش نیز تأثیر می‌گذارد. وقتی فعالیت روده شما کند می‌شود، نتیجه آن یبوست است).

هورمون‌های آرامش بخش خوب به نظر می‌رسند! اما برای برخی از بانوان، پروژسترون باعث آرامش بیشتر آنها می‌شود. این می‌تواند به معنای خستگی و حتی اندوه درنتیجه ناراحتی در دوران بارداری باشد. پروژسترون هورمونی است که شما را گریان می‌کند. اضطراب و تحریک پذیری ناشی از استروژن، خستگی و اندوه بر اثر پروژسترون، آیا جای تعجب دارد که بارداری مملو از تغییرات و ناراحتی باشد؟

سایر دلایل ناراحتی در سه ماهه اول بارداری

هورمون‌ها در دوران بارداری ناراحتی ایجاد می‌کنند، ولی تنها هورمون‌ها مسئول این نوسانات خلق و خو نیستند. مشکلات بارداری می‌توانند منجر به ناراحتی‌های عاطفی نیز شوند. به عنوان مثال، تهوع صبحگاهی. تهوع صبحگاهی (که در واقع هر ساعت از روز می‌تواند شما را غافلگیر کند) تا ۷۰ درصد از مادران باردار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. احساس تهوع و گاهی استفراغ می‌تواند با کوچکترین احساس گرسنگی یا حتی بوی غذای همسایه‌ها در شما ایجاد شود.

کسانی که بیماری صبحگاهی را سخت‌تر از سایرین تجربه می‌کنند، ترس از اینکه در طول یک جلسه کاری نیاز به استفراغ کردن پیدا کنند، سبب افزایش اضطراب آنان می‌شود. یا ممکن است نگران این باشند که هنگام رد شدن از خیابان به طور ناگهانی یک بوی تحریک کننده را احساس کنند. استرس ندانستن زمان تهوع و استرس احتمال بروز ناگهانی استفراغ (یا در ملأ عام) می‌تواند آزاردهنده و نگران‌کننده باشد.

خستگی یکی دیگر از علایم شایع اوایل دوران بارداری است و می‌تواند باعث ناراحتی شود. هیچ کس با احساس خستگی نمی‌تواند خوشحال باشد و شما ممکن است در ماه‌های اول بارداری احساس خستگی شدید داشته باشید.

و بالاخره بانوانی که سقط جنین و نازایی را تجربه کرده‌اند، ممکن است نگران از دست دادن بارداری‌شان باشند. این ترس در سه ماهه اول شدیدتر است، زیرا بیشتر سقط‌ها در این دوره رخ می‌دهند.

ناراحتی در سه ماهه دوم

سه ماهه دوم بارداری اغلب مرحله ماه عسل نامیده می‌شود. هورمون‌ها هنوز هم در حال تغییر هستند، اما بسیار کمتر از سه ماهه اول. بیشتر بانوان احساس انرژی بیشتری می‌کنند و دیگر هیچ گونه تهوع صبحگاهی ندارند (یا حداقل شدید نیست).

 هنوز محرک‌های عاطفی بالقوه‌ای وجود دارند. یکی از آنها این است که در سه ماهه دوم تغییر شکل بدن مادر باردار محسوس می‌شود. بعضی از بانوان در سه ماهه اول می‌توانند از پوشیدن لباس بارداری خودداری کنند، اما در سه ماهه دوم نیاز به فضای اضافی برای شکم در حال رشد، اجتناب ‌ناپذیر است.

برخی از بانوان از تغییر در شکل بدن خود هیجان زده هستند، زیرا دیگر مجبور نیستند شکم خود را به داخل بکشند! عده دیگری نیز ممکن است اضطراب داشته باشند. این به ویژه در مورد بانوانی که سابقه تلاش برای داشتن یک بدن ایده‌آل دارند صادق است.

آزمایشات دوران بارداری در سه ماهه دوم می‌تواند باعث پریشانی عاطفی شود. معمولاً در اوایل سه ماهه دوم، آمنیوسنتز انجام می‌شود. تصمیم گیری در مورد انجام آزمایشات پیش از زایمان و نگرانی در مورد نتیجه آزمایشات، می‌تواند باعث ناراحتی‌های عاطفی شود. مسئله دیگری که می‌تواند منجر به ناراحتی شود، خواندن مطالبی در مورد مشکلات بارداری و زایمان است. برخی از کتاب‌های بارداری بیشتر شبیه یک لیست طولانی از عوارض احتمالی بارداری و زایمان هستند. البته این می‌تواند در هر یک از مراحل بارداری رخ دهد، با این وجود همه ناراحتی در بارداری، منفی نیستند. برخی از بانوان افزایش میل جنسی را در سه‌ماهه‌ی دوم تجربه می‌کنند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها از نظر جسمی احساس بهتری دارند و یا به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه لگن است.

ناراحتی در سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهه سوم، راحت بودن در شب می‌تواند دشوار باشد. خستگی و مشکلات خوابیدن منجر به ناراحتی در بارداری می‌شود. ترس و نگرانی از تولد نوزاد می‌تواند در طول سه ماهه آخر به همراه نگرانی از مادر شدن (یا نگرانی از داشتن یک فرزند دیگر) تشدید شود.

ناراحتی در بارداری به شکل دیگری در سه ماهه سوم مادران را درگیر می‌کند، حس "آشیانه سازی" است. آشیانه سازی به این معناست که شما به طور ناگهانی با تمایل به تمیز کردن، سازماندهی و آمادگی جسمی برای ورود نوزاد جدید غافلگیر می‌شوید. همه افراد این احساس را تجربه نمی‌کنند و برای اکثر آنها این می‌تواند یک تجربه خلقی مثبت باشد. برای برخی، به ویژه اگر ترس از عدم توانایی کافی برای ورود نوزاد جدید وجود داشته باشد، آشیانه سازی ممکن است منجر به اضطراب شود.

 

بیشتر بدانید:

1- علت گریه در بارداری چیست و چه تاثیری بر روی جنین دارد؟

2- تاثیر گریه مادر بر جنین چیست و آیا جنین هم ناراحت می شود؟

3- علت تغییر خلق و خو در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

4- حس بد، تغییر خلق و خو و دمدمی مزاجی در بارداری