The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته سی بارداری و آیا انجام آن ضروری است؟

بارداری، دوران بسیار حساسی است و به دلیل اینکه نمی توان وضعیت جنین و فضای درون رحم را از نزدیک دید، لازم است تا از ابزارهای مختلف پزشکی برای ارزیابی سلامت بارداری استفاده کرد. یکی از این ابزارها، سونوگرافی است که به کمک امواج صوتی با فرکانس بالا، امکان بررسی روند رشد جنین، وجود ناهنجاری های مادرزادی، وضعیت مایع آمنیوتیک، جفت و بند ناف و ... را در اختیار پزشک قرار می دهد. سونوگرافی هفته سی بارداری، نیز با همین هدف انجام شده که ما در این مقاله به طور کامل به آن اشاره کرده ایم.

سونوگرافی هفته سی بارداری

تا پایان هفته 30 بارداری وزن جنین بین 1824-1294 گرم و طول بدن او 39/9 سانتی متر خواهد بود. در این مرحله از رشد جنین، وزن گیری ادامه دارد و چشم‌ها باز و بسته می‌شوند.

در سونوگرافی چه می‌بینید؟

در این تصویر بینی کوچک و لب‌های جنین مشخص است. دست‌های جنین روبروی صورت قرار گرفته و چشم‌ها و پیشانی را پوشانده است.

آیا انجام سونوگرافی هفته سی بارداری ضروری است؟

به طور معمول، در یک بارداری سالم و کم عارضه، دلیلی برای انجام دادن سونوگرافی هفته سی بارداری وجود ندارد. اما اگر به هر دلیل پزشک، نیاز به بررسی شرایط جنین و بارداری داشته باشد، ممکن است که حتی در این هفته هم سونوگرافی را درخواست کند و بنابراین در چنین وضعیتی، انجام دادن سونوگرافی هفته سی بارداری ضروری خواهد بود.

چرا باید در هفته سی بارداری سونوگرافی انجام دهید؟

همانطور که اشاره شد، سونوگرافی هفته سی بارداری، تنها هنگامی باید انجام شود که پزشک آن را درخواست نماید، از جمله:

ارزیابی موارد مشکوکی که در سونوگرافی هفته های گذشته یافت شده و نیاز به پیگیری دارند، مانند: وزن کم جنین، غیرطبیعی بودن حجم مایع آمنیوتیک، و ...

- ارزیابی سلامت جنین و شرایط بارداری به دلیل وقوع اتفاقات نگران کننده ای مانند: انقباضات رحمی، خونریزی از واژن، شک به پارگی و یا سوراخ شدن کیسه آمنیوتیک، اندازه غیرطبیعی شکم، کاهش و یا توقف حرکات جنین و همچنین وارد شدن ضربه به شکم.

- ارزیابی عملکرد جفت و خونرسانی به جنین، چسبندگی جفت و همچنین ارزیابی محدودیت و اختلال در رشد جنین که به کمک سونوگرافی کالرداپلر رحمی انجام می شود.

- ارزابی جنین از نظر وجود ناهنجاری های احتمالی مادرزادی و همچنین بررسی دقیق وضعیت مایع آمنیوتیک، جفت و بند ناف در صورت لزوم که به کمک سونوگرافی چهار بعدی، انجام می شود. لازم به ذکر است اگرچه برخی از پزشکان بر این باور هستند که هفته سی بارداری، آخرین زمانی است که می توان سونوگرافی چهار بعدی را انجام داد، اما برخی دیگر آخرین فرصت برای انجام آن را هفته 32 و یا حتی 36 بارداری در نظر گرفته اند.

- ارزیابی سلامت جنین به منظور جلوگیری از عوارض بارداری به کمک ترکیب مانیتور قلب جنین و سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل، که در این هفته از بارداری تنها در بارداری های بسیار پرخطر و شرایط خاص، مانند کم شدن حرکات جنین، سن بیشتر از 35 سال و یا چاق بودن مادر و ابتلای او به فشار خون، بیماری های قلبی و ...، درخواست می شود.

سونوگرافی هفته سی بارداری چقدر طول می‌کشد؟

اطلاع داشتن از اینکه قرار است چه مدت در اتاق سونوگرافی باشید، احتمالا به آمادگی هر چه بیشتر شما در این پروسه کمک خواهد کرد اما با این وجود، تعیین دقیق زمان مورد نیاز برای سونوگرافی هفته سی بارداری، که ممکن است با اهداف و شکل های مختلفی انجام شود، کمی سخت بوده و تنها می توان گفت که بعید است بیشتر از 30 الی 45 دقیقه معطل شوید.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی بارداری تشخیص دهد؟

با رسیدن به هفته 30 بارداری، جنین تقریبا به اندازه یک کدو سبز بزرگ شده و ناخن های ظریفش نیز بر روی انگشتان او رشد می کنند! اگرچه این مورد هیجان انگیز در سونوگرافی مشخص نمی شود، اما پزشک قادر است تا موارد زیر را در سونوگرافی هفته سی بارداری تشخیص دهد:

- زنده بودن جنین و ضربان قلب او (تعداد، نظم و ریتم)،

- شکل قرارگیری جنین در رحم،

- جنسیت جنین،

- اختلالات رشدی در جنین (عدم تناسب وزن و رشد جنین با سن حاملگی)،

- زمان تقریبی زایمان،

- حجم مایع آمنیوتیک (AFI)،

- موقعیت جفت در رحم، درجه پیری (بیانگر کیفیت عملکرد جفت) و فاصله آن تا سرویکس یا همان دهانه رحم،

- پیچش احتمالی بند ناف به دور گردن و اندام های جنین و وجود گره های حقیقی در آن که ممکن است منجر به اختلال در خونرسانی به جنین و حتی مرگ او شوند.

- وضعیت خونرسانی به جنین، عملکرد جفت، چسبندگی و میزان نفوذ جفت در دیواره های رحمی، و بررسی روند رشد و وزن گیری جنین (سونوگرافی کالر داپلر)،

- ناهنجاری ها و نواقص مادرزادی در جنین (سونوگرافی 4 بعدی)،

- سلامت عمومی جنین با ارزیابی حرکات تنفسی، حرکات بدنی، تون ماهیچه های بدن یعنی باز و بسته شدن و خم شدن و کشش دست ها و پاها، حجم مایع آمنیوتیک و ضربان قلب جنین (سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل).

اگر در سونوگرافی هفته سی بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

شنیده نشدن ضربان قلب، در این زمان از بارداری که جنین به حد کافی بزرگ شده و صدای قلب او به حدی محکم و قوی است که حتی با گوشی پزشکی هم شنیده می شود، زنگ خطری است که ما را به مرگ خاموش جنین در درون رحم مشکوک می کند. بنابراین در صورت شنیده نشدن ضربان قلب در سونوگرافی هفته سی، فرصت را از دست نداده و سریعا به نزدیک ترین بیمارستان جهت ارزیابی هر چه دقیق تر جنین و تعیین زنده بودن یا نبودن او مراجعه کنید.

اگر در سونوگرافی هفته سی بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

با اینکه سونوگرافی، ابزاری مفید برای تعیین وضعیت جنین و بارداری به شمار می رود، اما دقت تشخیصی آن صد در صد نبوده و بنابراین اگر پزشک در سونوگرافی هفته سی، به وجود مشکلی شک کند، به طور معمول برحسب نوع مشکل و عارضه ای که به آن شک کرده است، اقدامات مختلفی را انجام می دهد، از بررسی های پیگیرانه و ارزیابی تشخیصی دقیق تر گرفته تا حتی مداخلات پزشکی مانند زایمان زودهنگام! تصمیم هر چه که بود، بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید، زیرا او بیش از هر فرد دیگری نگران سلامتی شما و دلبند درون رحمتان است.

مطالعه بیشتر:

اهمیت سونوگرافی در دوران بارداری

هفته سی ام بارداری | بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته سی ام بارداری تصویر و اندازه جنین

انواع سونوگرافی بارداری چیست وچه زمان سونوگرافی انجام میشود؟

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته سی بارداری

سونوگرافی هفته سی بارداری چقدر طول می‌کشد؟

اطلاع داشتن از اینکه قرار است چه مدت در اتاق سونوگرافی باشید، احتمالا به آمادگی هرچه بیشتر شما در این پروسه کمک خواهد کرد اما با این وجود، تعیین دقیق زمان مورد نیاز برای سونوگرافی هفته سی بارداری، که ممکن است با اهداف و شکل های مختلفی انجام شود، کمی سخت بوده و تنها می توان گفت که بعید است بیشتر از 30 الی 45 دقیقه معطل شوید.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی بارداری تشخیص دهد؟

زنده بودن جنین و ضربان قلب او (تعداد، نظم و ریتم)، شکل قرارگیری جنین در رحم، جنسیت جنین، اختلالات رشدی در جنین (عدم تناسب وزن و رشد جنین با سن حاملگی)، زمان تقریبی زایمان، حجم مایع آمنیوتیک (AFI)، موقعیت جفت در رحم، درجه پیری (بیانگر کیفیت عملکرد جفت) و فاصله آن تا سرویکس یا همان دهانه رحم،

اگر در سونوگرافی هفته سی بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

شنیده نشدن ضربان قلب، در این زمان از بارداری که جنین به حد کافی بزرگ شده و صدای قلب او به حدی محکم و قوی است که حتی با گوشی پزشکی هم شنیده می شود، زنگ خطری است که ما را به مرگ خاموش جنین در درون رحم مشکوک می کند. بنابراین در صورت شنیده نشدن ضربان قلب در سونوگرافی هفته سی، فرصت را از دست نداده و سریعا به نزدیک ترین بیمارستان جهت ارزیابی هرچه دقیق تر جنین و تعیین زنده بودن یا نبودن او مراجعه کنید.

اگر در سونوگرافی هفته سی بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

با اینکه سونوگرافی، ابزاری مفید برای تعیین وضعیت جنین و بارداری به شمار می رود، اما دقت تشخیصی آن صد در صد نبوده و بنابراین اگر پزشک در سونوگرافی هفته سی، به وجود مشکلی شک کند، به طور معمول برحسب نوع مشکل و عارضه ای که به آن شک کرده است، اقدامات مختلفی را انجام می دهد، از بررسی های پیگیرانه و ارزیابی تشخیصی دقیق تر گرفته تا حتی مداخلات پزشکی مانند زایمان زودهنگام

منبع: parents