The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری چگونه است؟

در هفته 34 بارداری که بخشی از سه ماهه سوم است، تمام اندام های حیاتی جنین کامل شده و دوره رشد و بلوغ سریع او همچنان ادامه دارد. این کوچولوی دوست داشتنی، هر روز بیشتر از قبل به نوزاد تازه متولد شده شباهت پیدا کرده و برای زندگی در خارج از رحم مادر آماده می شود. با این وجود، لازم است تا همچنان تحت نظارت و مراقبت باشد. سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، با همین هدف انجام شده و ما در این مقاله، به تمامی سوالات و ابهامات پیرامون آن پاسخ داده ایم.

سونوگرافی هفته 34 بارداری

تا پایان هفته 34 بارداری وزن جنین بین 2781-1973 گرم و طول بدن او 45 سانتی متر خواهد بود. در این مرحله از رشد جنین، ریه‌ها در حال تکامل است و جنین در حال وزن گیری است. در هفته سی و چهارم بارداری به دلیل رشد بیشتر سیستم شنوایی، فرزندتان دیگر نمی تواند درون رحم آرامش قبل از هفته 34 بارداری را داشته و صداهای اطراف را می شنود.

در سونوگرافی چه می‌بینید؟

در این تصویر از صورت جنین، دهان باز است و جنین دارد مایع آمنیوتیک را به داخل ریه ها می‌کشد. اینکار به تکامل و بلوغ دستگاه تنفسی او کمک می‌کند.

آیا انجام سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری ضروری است؟

هفته 34 بارداری، آخرین هفته برای انجام دادن سونوگرافی تخمین وزن جنین است و بنابراین اگر تاکنون و در طی هفته های گذشته، برای این کار اقدام نکرده باشید، انجام دادن سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری با این هدف، ضروری و واجب است.

البته حتی اگر هم تخمین وزن جنین در هفته های قبلی صورت گرفته باشد، باز هم در شرایطی که پزشک صلاح ببیند و درخواست کند، سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، باید انجام شود.

چرا باید در هفته سی و چهارم بارداری سونوگرافی انجام دهید؟

مهم ترین دلیل پزشکان برای درخواست سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، به عنوان بخشی از مراقبت های روتین و استاندارد، تخمین وزن جنین و ارزیابی میزان مطابقت رشد او با سن حاملگی است. به علاوه در این سونوگرافی، مواردی همچون حجم مایع آمنیوتیک، جایگاه جفت و فاصله آن با دهانه رحم، پیچش بند ناف به دور اندام ها و گردن جنین و از همه مهم تر موقعیت قرارگیری جنین در رحم، بررسی می شود تا به کمک مجموع این نتایج بتوان در مورد نوع زایمان و نحوه مدیریت بارداری در هفته های پایانی، بهتر تصمیم گیری کرد.

به علاوه همانطور که گفتیم، گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که پزشک سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری را به خاطر اهداف و شرایط دیگری درخواست کند که می توانند شامل این موارد باشند:

پیگیری موارد مشکوک و نگران کننده ای که در سونوگرافی هفته های قبل تشخیص داده شده بودند، مانند روند وزن گیری غیرطبیعی جنین، جایگاه نامناسب جفت و یا کم یا زیاد بودن حجم مایع آمنیوتیک و ...،

- بررسی سلامت جنین به دلیل حوادث پیش بینی نشده ای همچون زمین خوردن و یا تصادف و ضربه وارد شدن به شکم مادر باردار،

- بررسی سلامت جنین به دلیل بروز علائم هشداردهنده ای همچون خونریزی و خروج ترشحات خونی از واژن، خروج ناگهانی و به یک باره حجم زیادی از آب از واژن و یا نشت مداوم ترشحاتی که به رنگ آب و به گرمی ادرار بوده و مشکوک به پارگی یا سوراخ شدن کیسه آمنیوتیک هستند، درد و انقباض عضلات رحمی، کاهش حرکات جنین و ...،

- بررسی عملکرد جفت، وضعیت خونرسانی به جنین، چسبندگی جفت و اختلالات رشدی جنین (با درخواست دادن سونوگرافی کالر داپلر رحمی)،

- بررسی وجود نقائص مادرزادی در بخش های مختلف بدن جنین (با درخواست دادن سونوگرافی 4 بعدی که البته در این هفته ها به میزان اندکی مورد استفاده قرار می گیرد)،

- بررسی رفاه عمومی جنین در درون رحم (با درخواست دادن سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل

سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، با اهداف مختلفی درخواست شده و بنابراین مدت زمان مورد نیاز برای آن می تواند کم و در حدود 10 الی 15 دقیقه و یا بالعکس زیاد و در حدود 30 الی نهایتا 45 دقیقه باشد.

اگر در حین انجام دادن سونوگرافی، احساس ضعف یا درد داشتید، حتما به پزشک رادیولوژیست وضعیت خود را اطلاع دهید تا بیشتر مراقب شما باشد.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری تشخیص دهد؟

یک طالبی را تصور کنید، این اندازه جنین در هفته 34 بارداری است. خبر خوب این است که ریه های او در این زمان تا حد زیادی تکامل پیدا کرده اند و اگر پیش از موعد زایمان کنید، چندان به دردسر نخواهید افتاد! بسته به نوع سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، پزشک ممکن است این موارد را تشخیص دهد:

- شکل قرارگیری جنین در رحم (سفالیک، بریچ یا عرضی که به تعیین نوع زایمان کمک می کنند)،

- زنده بودن جنین،

- تعداد، ریتم و نظم ضربان قلب جنین (FHR)،

- دختر یا پسر بودن جنین،

- بررسی تناسب میان وزن و ابعاد جنین با سن بارداری و تشخیص وجود هرگونه مشکل در آن از جمله محدودیت رشد داخل رحمی،

- روز تقریبی زایمان،

- کم بودن حجم مایع آمنیوتیک (الیگوهیدرو آمنیوس) و یا زیاد بودن حجم آن (پلی هیدروآمنیوس

- وجود گره در بند ناف و یا پیچش احتمالی آن به دور گردن و اندام های جنین،

- موقعیت جفت در رحم، درجه بلوغ و پیری (گرید) و فاصله جفت تا سرویکس یا همان دهانه رحم،

- هرگونه اختلال در خونرسانی به جنین، چسبندگی جفت و میزان نفوذ آن در دیواره های رحمی (در صورت انجام سونوگرافی کالر داپلر)،

- هرگونه ناهنجاری مادرزادی در بخش های مختلف بدن جنین (در صورت انجام سونوگرافی 4 بعدی)،

- هرگونه اختلال در حرکات بدنی، حرکات تنفسی، تون عضلات یعنی باز و بسته شدن و خم شدن و کشش دست ها و پاها، حجم مایع آمنیوتیک و ضربان قلب جنین (در صورت انجام سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل).

اگر در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

شنیده نشدن ضربان قلب جنین در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، خبر خوشایندی نیست و یک موقعیت اورژانسی به حساب می آید. در چنین شرایطی باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه نمود تا با انجام دادن بررسی های لازم از جمله تکرار سونوگرافی، احتمال هرگونه خطا را رد کرد. اگر باز هم ضربان قلب رویت و شنیده نشود، متاسفانه تنها تشخیص، مرگ جنین در درون رحم است و در چنین شرایطی، باید برای انجام دادن زایمان به صورت زودهنگام اقدام کرد.

اگر در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

شاید فکر کنید که اگر پزشک در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، متوجه مشکلی شود، دیگر نمی توان کاری کرد و برای هر اقدامی دیر شده است! اما در حقیقت اینطور نیست و در چنین شرایطی بهتر است بررسی های تشخیصی دقیق تر را انجام دهید، زیرا پزشک شما به کمک نتایج حاصل از آن ها، می تواند برای حفظ سلامت جنین و مادر و به حداقل رساندن خطر، اقدامات موثر و کارسازی را انجام دهد.

مطالعه بیشتر:

اهمیت سونوگرافی در دوران بارداری

هفته سی و چهارم بارداری بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته سی و چهارم بارداری تصویر و اندازه جنین

انواع سونوگرافی بارداری چیست وچه زمان سونوگرافی انجام میشود؟

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری

آیا انجام سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری ضروری است؟

هفته 34 بارداری، آخرین هفته برای انجام دادن سونوگرافی تخمین وزن جنین است و بنابراین اگر تاکنون و در طی هفته های گذشته، برای این کار اقدام نکرده باشید، انجام دادن سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری با این هدف، ضروری و واجب است.

سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری، با اهداف مختلفی درخواست شده و بنابراین مدت زمان مورد نیاز برای آن می تواند کم و در حدود 10 الی 15 دقیقه و یا بالعکس زیاد و در حدود 30 الی نهایتا 45 دقیقه باشد.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری تشخیص دهد؟

شکل قرارگیری جنین در رحم (سفالیک، بریچ یا عرضی که به تعیین نوع زایمان کمک می کنند)، زنده بودن جنین، تعداد، ریتم و نظم ضربان قلب جنین (FHR)، دختر یا پسر بودن جنین، بررسی تناسب میان وزن و ابعاد جنین با سن بارداری و تشخیص وجود هرگونه مشکل در آن از جمله محدودیت رشد داخل رحمی، روز تقریبی زایمان، کم بودن حجم مایع آمنیوتیک (اولیگوهیدروآمنیوس) و یا زیاد بودن حجم آن (پلی هیدروآمنیوس)،

اگر در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

اگر با تکرار سونوگرافی در مرکز دیگری، باز هم ضربان قلب رویت و شنیده نشود، متاسفانه تنها تشخیص، مرگ جنین در درون رحم است و در چنین شرایطی، باید برای انجام دادن زایمان به صورت زودهنگام اقدام کرد.

منبع: parents