The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بابونه در بارداری و آیا خوردن بابونه در بارداری ایمن است؟

بابونه، نه تنها به باغ ها زیبایی می بخشد، بلکه چای تهیه شده از آن، یک نوشیدنی محبوب است که بسیاری از مردم از هزاران سال پیش تا کنون، از آن به عنوان دارویی سنتی برای آرامش اعصاب و تسکین دردهای معده، کمک می گیرند. علاوه بر این موارد، دمنوش بابونه، خواص بی شمار دیگری نیز برای سلامتی به همراه دارد که باعث شده تا حتی زنان باردار هم به مصرف آن علاقه مند شوند. با خواندن این مقاله متوجه می شوید که آیا خوردن بابونه در بارداری ایمن است یا خیر؟ پس با ما همراه شوید.

بابونه چیست؟

بابونه (Chamomile)، که با نام علمی "matricaria recutita" شناخته می شود، گیاهی بی نظیر از خانواده کاسنیان (Compositae) و تیره میناسانان است که درست به اندازه زیبایی بی حد و اندازه اش، فواید زیادی نیز دارد. این گیاه، بومی جنوب و شرق اروپا و خاورمیانه بوده و به مرور به سایر نقاط جهان معرفی شده و گسترش پیدا کرده است.

از نظر ویژگی های گیاهشناسی و مشخصات ظاهری، بابونه یک گیاه چند ساله است که اگرچه در حضور آفتاب کامل نیز می تواند به بقای خود ادامه دهد، اما در شرایط خنک بهتر رشد کرده و باید در سایه کاشته شود. بابونه به خشکی مقاوم است و از آنجا که خاک آن باید خشک باشد و به مراقبت چندان ویژه ای نیاز ندارد، تنها در صورت خشکسالی طولانی مدت باید آبیاری شود. هر دو گونه این گیاه، در صورت فراهم بودن شرایط و به ویژه در خاک های غنی و آلی، اغلب به سرعت رشد کرده و می توانند در حدود 20 تا 60 سانتی متر بلند شوند و بهترین گلدهی را داشته باشند. برگ های بابونه، به طور معمول طولی مابین 3 تا 8 سانتی متر داشته، سه شاخه و مخروطی شکل بوده و به رنگ سبز روشن و کمی براق هستند که به طور متناوب بر روی ساقه ها روییده اند. گل های بابونه نیز که از اردیبهشت تا مهر و آبان شکوفا می شوند، ریز و شبیه به گل مروارید کوچکی هستند که گلبرگ های سفید و مرکزی زرد رنگ دارد.

بابونه چه ویتامین هایی دارد؟

بابونه غنی از ویتامین های A، خانواده ویتامین های B، مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، سدیم، روی، منگز، مس و ... بوده و به علاوه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است که نقش مهمی در اثرات دارویی بابونه دارند.

فواید بابونه در طب سنتی

بابونه قرن هاست که به دلیل خواص دارویی توسط مردم بومی و پزشکان طب سنتی استفاده شده و اینطور به نظر می رسد که فواید آن، نامحدود است! از مهم ترین فواید و خواص بابونه در طب سنتی می توان به این موارد اشاره کرد:

- یک داروی خانگی طبیعی برای آلرژی،

- دارای خواص ضد التهابی،

- برطرف کننده انقباضات و دردهای عضلانی،

- کمک به درمان بی خوابی و تجربه خوابی راحت،

- درمان ناراحتی های معده،

- کاهش حالت تهوع و استفراغ،

- درمان اسهال در بچه ها،

- موثر در جلوگیری از زخم معده و درمان آن،

- درمان زخم های دهانی ناشی از شیمی درمانی در بیماران سرطانی (خصوصا در صورت شست و شوی دهان با دمنوش بابونه)،

- کاهش قند خون و در نتیجه کمک به مدیریت دیابت نوع 2،

- آرامش بخش،

- درمان مشکلات عصبی،

- موثر در ترمیم زخم ها،

- تامین سلامت لثه ها و دندان ها،

- تسکین درد لثه در هنگام دندان درآوردن بچه ها،

- درمان ریزش مو،

- جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان ها،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- ضد سرطان (به ویژه سرطان های پستان، سیستم گوارشی، پروستات، پوست و رحم)،

- دارای خواص ضد باکتری،

- مقابله با علائم و نشانه های ناشی از سرماخوردگی، از جمله گرفتگی بینی،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- تسکین درد گلو و قفسه سینه،

- تسکین دهنده سرفه،

- تب بر،

- تسکین سردرد،

- تقویت قوای مغزی،

- تسکین تحریکات پوستی خفیف،

- جوانسازی پوست،

- بهبود عملکرد کبد،

- موثر در درمان گرمازدگی،

- انرژی بخش و رفع خستگی،

- موثر در تامین سلامت قلب،

- کاهش سطح فشار خون،

- کاهش سطح چربی و کلسترول،

- جلوگیری از تشکیل لخته در عروق،

- کمک به درمان اختلالات دستگاه گوارش،

- تسریع و بهبود روند هضم،

- درمان بی اشتهایی،

- باد شکن (ضد نفخ)،

- درمان بواسیر (هموروئید)،

- افزایش دهنده میل جنسی،

- کمک به حل مشکل زودانزالی در مردان،

- رفع مشکل کم خونی،

- درمان زردی (یرقان)،

- یک درمان خانگی برای آبله مرغان (به ویژه در صورت استفاده موضعی بر روی پوست)،

- افزایش خروجی ادرار و در نتیجه کمک به درمان عفونت های ادراری،

- موثر در درمان سنگ کلیه،

- درمان گرفتگی های دردناک عضلات شکمی در حین قاعدگی،

- کاهش اختلالات خلقی دوران قاعدگی،

- تنظیم دوره های قاعدگی در زنان،

- افزایش شیر مادران (شیر افزا)،

- برطرف کردن خشکی و ترک نوک سینه ها در مادران شیرده،

- موثر در درمان عفونت های زنان،

- کم کردن شدت مشکلات و عوارض دوران یائسگی و به ویژه گرگرفتگی و ...

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگرچه تاکنون تحقیق های مختلف، در مورد فواید بی نظیر بابونه نویدبخش بوده است، اما با این حال، لازم است تا مطالعات بیشتری برای اثبات برخی از این ادعاها انجام شوند.

خواص بابونه در بارداری

همانطور که گفتیم مدت هاست که از بابونه به عنوان یک داروی سنتی برای طیف وسیعی از اهداف درمانی استفاده می شود و به دلیل خواص بی شمار آن، بسیاری از افراد و حتی زنان باردار نیز به خوردن بابونه وسوسه می شوند. علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، برخی بر این باور هستند که مصرف بابونه در بارداری می تواند با چنین فوایدی همراه باشد:

- درمان اختلالات خواب و به ویژه بی خوابی در بارداری،

- کاهش سطح اضطراب مادر باردار و رفع علائم افسردگی،

- جلوگیری از کم خونی،

- درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ،

- و کاهش خطر تشکیل لخته در عروق (ترومبوز وریدی

با این وجود، هیچ یک از این فواید بابونه در بارداری، در مطالعات و پژوهش های علمی به اثبات نرسیده اند و قبل از تصمیم گیری در مورد مصرف هر گونه از فرآورده های بابونه در بارداری، باید از بی خطر بودن آن اطمینان پیدا کرد.

آیا مصرف بابونه در بارداری بی خطر است؟

به صورت کلی و محتاطانه، خیر! مصرف بابونه در بارداری، به خصوص در سه ماهه ابتدایی آن با خطر سقط جنین همراه بوده و در ادامه نیز با تحریک انقباضات رحمی، می تواند احتمال وقوع زایمان زودس را افزایش دهد. بنابراین بهتر است در طی دوران بارداری خود، از خوردن دمنوش و چای بابونه خودداری کنید تا سلامت خودتان و فرزند درون رحمتان حفظ شود.

عوارض بابونه در بارداری

با اینکه بابونه یک گیاه دارویی به نسبت ایمن است، اما درست مانند هر خوراکی دیگری، زیاده در مصرف آن می تواند با عوارض جانبی همراه باشد، از جمله:

- خواب آلودگی،

- قی کردن و استفراغ،

- ایجاد واکنش های آلرژیک در افرادی که به گیاهان هم خانواده بابونه همچون گل محمدی، گل مروارید، گل همیشه بهار و یا گل داوودی، حساسیت دارند (یک عارضه جانبی نادر).

- مصرف همزمان آن با داروهای رقیق کننده خون، ناپروکسن، ایبوپروفن، بنزودیازپین ها، باربیتورات ها، داروهای ضد تشنج، برخی از داروهای ضد افسردگی و الکل تداخل داشته و می تواند سبب تشدید اثر آن ها شود.

- تشدید مشکل آسم،

- افت شدید سطح قند خون،

- ایجاد تداخل با هورمون درمانی به دلیل اثرات شبه استروژنی و ...

به نظر می رسد که علاوه بر مشکلات یاد شده، زیاده روی در خوردن بابونه در دوران حاملگی می تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش داده و مشکل بیماری صبحگاهی (حالت تهوع و استفراغ) را بدتر کند. به علاوه اگر خانمی قرار باشد، زایمان و خصوصا سزارین انجام دهد، در صورت استفاده از بابونه دو هفته قبل از عمل، ممکن است دچار مشکلاتی همچون خونریزی بیش از حد شده و بدن او به داروهای بیهوشی واکنش نامطلوبی نشان دهد. بنابراین با توجه به این موارد و همچنین با در نظر گرفتن اینکه در مورد عوارض بابونه در بارداری، مطالعات کافی انجام نشده و اثرات آن هنوز ناشناخته است، توصیه می کنیم اگر باردار هستید، از خوردن بابونه صرف نظر کنید.

مطالعه بیشتر:

مصرف دارو در بارداری، داروهای گیاهی ممنوع!

انواع دمنوش های آرامبخش و خواب آور در بارداری

رفع بی خوابی در بارداری با دمنوش های گیاهی و میوه ها

گیاهان دارویی برای زایمان راحت وبارداری بهتر آیا ایمن هستند؟

?پرسش و پاسخ های بابونه در بارداری

بابونه چه ویتامین هایی دارد؟

بابونه غنی از ویتامین های A، خانواده ویتامین های B، مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، سدیم، روی، منگز، مس و ... بوده و به علاوه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است که نقش مهمی در اثرات دارویی بابونه دارند.

فواید بابونه در طب سنتی چیست؟

کاهش اختلالات خلقی دوران قاعدگی، تنظیم دوره های قاعدگی در زنان، افزایش شیر مادران (شیر افزا)، برطرف کردن خشکی و ترک نوک سینه ها در مادران شیرده، موثر در درمان عفونت های زنان،

آیا مصرف بابونه در بارداری بی خطر است؟

به صورت کلی و محتاطانه، خیر! مصرف بابونه در بارداری، به خصوص در سه ماهه ابتدایی آن با خطر سقط جنین همراه بوده و در ادامه نیز با تحریک انقباضات رحمی، می تواند احتمال وقوع زایمان زودس را افزایش دهد. بنابراین بهتر است در طی دوران بارداری خود، از خوردن دمنوش و چای بابونه خودداری کنید تا سلامت خودتان و فرزند درون رحمتان حفظ شود.

خواص بابونه در بارداری چیست؟

- درمان اختلالات خواب و به ویژه بی خوابی در بارداری، کاهش سطح اضطراب مادر باردار و رفع علائم افسردگی، جلوگیری از کم خونی، درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ، و کاهش خطر تشکیل لخته در عروق (ترومبوز وریدی)،