The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افزایش شیر مادر در یک روز آیا امکان پذیر است؟

مادری که تصور می کند شیر کافی برای تغذیه فرزندش ندارد، استرس و ترس را تجربه می کند و متأسفانه همین دو احساس تولید شیر را متوقف خواهد کرد.خوب، با این اوصاف مادری که به تازگی صاحب فرزند شده است، باید چه کار کند؟ او بی خوابی دارد، سنگینی جهان را روی دوش خود احساس می کند و در حال حاضر میزان شیر او کمتر از حد انتظار است. وقتی صحبت از تغذیه با شیر مادر و افزایش شیر مادر می شود، نگرانی را می توان در چشمهایش دید. حال اگر شما هم از این دست مادران هستید، با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان شیر را افزایش داد و نکات و ترفندهای جدید را با هم یاد بگیریم.

آیا راه میانبری برای افزایش شیر مادر وجود دارد؟

افزایش شیر مادر احتمالاً کمی زمان می برد. با دوشیدن شیر با دست یا دستگاه، بلافاصله شیر بیشتری از سینه ها خارج می شود، اما افزایش حجم شیر مادر به زمان بیشتری نیاز دارد. قبل از اقدام برای افزایش شیر مادر، ابتدا وضعیت فعلی خود را بررسی کنید. گاهی افزایش شیر تولیدی ضروری نیست و اگر به مقدار کافی شیر داشته باشید، منجر به زیادی شیر می شود. به گفته منابع معتبر اکثر مادران شیرده تا یک سوم بیشتر از نیاز فرزندانشان شیر تولید می کنند.

از کجا بدانیم که شیر کافی داریم یا خیر؟

چنانچه وزن گیری نوزاد مطلوب باشد و در حد مناسب پوشک خیس و کثیف می کند، احتمالاً نیازی به مکمل یا افزایش شیر مادر ندارید.

نوزادم وزن کم کرده، آیا نیاز به افزایش شیر مادر وجود دارد؟

نوزادان پس از چند روز وزن از دست می دهند اما بعد از دو هفته باید به وزن هنگام تولد باز گردند و تا سه ماه اول، ماهانه حدود 900 گرم تا یک کیلوگرم وزن بگیرند . بعد از این مدت، وزن گیری کودک باید حدود 65 گرم در روز باشد. در پنجمین روز زندگی، کوچولوی دلبند شما باید حدود 6 پوشک خیس کند و 3 یا 4 بار دفع مدفوع طبیعی است.

اگر وزن گیری کودک کافی نبود، ممکن است بخواهید میزان شیر خود را افزایش دهید یا مقداری از آن را دوشیده و ذخیره کنید تا ساعاتی که سرکار یا دور از نوزاد هستید، بتواند از آن تغذیه کند.

در نظر داشته باشید که میزان عرضه شیر به تقاضا بستگی دارد، بنابراین هر چه مصرف شیر نوزاد چه از طریق دوشیدن و چه مکیدن بیشتر باشد، شیر بیشتری تولید می شود. بنابراین، راز افزایش تولید شیر در تغذیه مکرر، به ویژه در چند هفته اول، و اطمینان از تخلیه تمام شیر موجود در سینه ها است.

تغذیه مکرر

راه های زیادی برای افزایش دفعات تخلیه شیر مادر از سینه ها وجود دارد.

تعطیلات با شیردهی

یک یا دو روز شاید حتی سه روز در تماس پوست به پوست با فرزندتان در رختخواب بمانید و تمام وقت بر شیردهی متمرکز باشید. چندین بار پستان را به دهان کودک نزدیک کنید و هر وقت که مایل بود، او را به مکیدن تشویق کنید. افزایش شیر نتیجه قطعی آرامش، تغذیه مکرر و سینه های خالی شده است!

شیردوش برقی

شیردوش برقی شبیه تغذیه خوشه ای طراحی شده است. به این معنی که مقدار زیاد شیر را در یک مدت کوتاه تخلیه می کند. نوزادان در دوران رشد به صورت خوشه ای شیر می خورند تا به بدن مادر نشان دهند به شیر بیشتری نیاز دارند!

اگرچه هیچ برنامه مشخصی برای استفاده از شیردوش برقی وجود ندارد، اما می توان با برنامه 20 دقیقه پمپاژ ، 10 دقیقه استراحت ، 10 دقیقه پمپاژ ، 10 دقیقه وقفه و 10 دقیقه پمپاژ 2 یا 3 بار در طول روز پیش رفت. پمپاژ و استراحت متناوب هر 5 دقیقه به مدت 30 دقیقه و 5 تا 6 بار در طول روز برنامه جایگزین مناسبی است.

شیردهی و پمپاژ بین وعده ها

لازم نیست بین وعده های شیردهی چندین ساعت منتظر بمانید، به ویژه اگر نوزاد تمایل به تغذیه خوشه ای دارد. منتظر نمانید تا سینه ها پر و تخلیه شوند. می توانید بعد از هر وعده تغذیه، یک بار شیر را بدوشید تا به افزایش تولید شیر کمک کرده و شیر را افزایش دهد.

تخلیه سینه ها

تخلیه کامل سینه به بدن فرمان دهد تا شیر بیشتری تولید نماید، برای حصول اطمینان از تخلیه کامل پستان، روشهای زیر را به کار بندید:

ماساژ سینه

یکی از راههای افزایش شیر مادر و به حداکثر رساندن مقدار شیری که از سینه ها خارج می شود ماساژ دادن آنها قبل از هر وعده شیردهی یا پمپاژ و همچنین در طول شیردهی است. گرم کردن پستان قبل از شیردهی یا دوشیدن شیر اقدام خوبی است که به جریان شیر کمک می کند.

ترکیبی از شیردهی و پمپاژ

بعد از اینکه به نوزاد خود شیر دادید، مدت کوتاهی شیر را با دست یا دستگاه بدوشید تا مطمئن شوید هیچ شیری در پستان باقی نمانده است.برای پمپاژ یا دوشیدن دستی شیر، ابتدا سینه ها را ماساژ دهید. بعد از یک شیردوش دستی استفاده کنید. سرانجام، با کمک دست، شیر را از پستان تخلیه کنید. همچنین می توانید هنگام استفاده از شیردوش، سینه ها را ماساژ دهید.

تغییر وضعیت

هنگام اعمال فشار روی قسمت های مختلف سینه، موقعیت های شیردهی یا موقعیت دست خود را تغییر دهید. تغییر موقعیت به معنای تحریک و تشویق مجاری مختلف شیری است که در نتیجه آن شیر بیشتری تخلیه می شود.

بیشتر بدانیم...

شیردوش را بررسی کنید

قطعات شیردوش را بررسی و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید. کیفیت شیردوش تفاوت زیادی در میزان تخلیه شیر از سینه ها ایجاد می کند.نمی توان هیچ یک از برندهای تجاری را به عنوان مناسب ترین پیشنهاد کرد، یک شیردوش ممکن است برای یک نفر خوب باشد اما برای دیگری کار نکند. برخی مادران نیز از شیردوش دستی یا دوشیدن شیر با دست نسبت به شیردوش برقی نتیجه بهتری می گیرند. اما اگر قصد دارید میزان شیر خود را به بیشترین مقدار ممکن برسانید، از یک شیردوش با برند معتبر استفاده کنید.

مصرف ویتامین ها را فراموش نکنید

مصرف ویتامین ها و مکمل های دوران بارداری را فراموش نکنید. هر چه شیر بیشتری در بدن مادر تولید شود، مواد مغذی بیشتری باید مصرف شود . میزان وجود برخی مواد مغذی در شیر مادر به وجود آنها در رژیم غذایی مادر بستگی دارد، اگر این مقدار در رژیم یا برنامه غذایی مادر تامین نشود، از میزان مصرفی بدن گرفته شده و لذا ممکن است بدن با کمبود مواجه گردد.

از کارهایی که میزان شیر را کاهش می دهند، اجتناب کنید

از مصرف الکل، استعمال دخانیات و پوشیدن سوتین سفت خودداری کنید، همه اینها بر توانایی شما در تولید شیر تأثیر منفی خواهد داشت! علاوه بر این، بعضی داروهای تجویزی و بدون نسخه شیر را خشک می کنند از مصرف این داروها نیز خودداری ورزید. در صورت بازگشت به روشهای پیشگیری از بارداری، حتماً وضعیت خود را به اطلاع پزشک برسانید تا روشی که انتخاب می کنید، برای شیردهی مضر نباشد.

در صورت مصرف هر دارویی که احتمال می دهید برای شیردهی خطر دارد یا به شیر شما آسیب می رساند، بی درنگ با پزشک یا ماما مشورت کنید.

با فرزندتان تماس پوست به پوست برقرار کنید

زمان زیادی را در تماس پوست به پوست با کوچولوی خود بگذرانید تا احساسات محبت آمیز و هورمون ها جریان یابند. این هورمونها در تولید و رهاسازی شیر اهمیت کلیدی دارند.

به اندازه کافی آب بنوشید

شیر مادر حاوی مقدار زیادی آب است، بنابراین اگر به اندازه کافی آب ننوشید، تولید شیر مادر با مشکل مواجه می شود. علاوه بر آب معمولی، ممکن است بخواهید مقداری چای شیردهی نیز بنوشید. اگرچه پژوهش کافی در مورد اثربخشی آن در دست نیست اما مطمئناً به هیدراته ماندن بدن و در نتیجه افزایش شیر مادر کمک می کند.

در مواقع نیاز، کمک بخواهید

مشاور شیردهی پیشنهاد خوبی است که می توانید در صورت نیاز به آن فکر کنید. مشاور شیردهی به شما کمک می کند تا با امتحان روشهای مختلف بیشترین میزان شیر را داشته باشید همچنین به شما یاد می دهد که چگونه نوزاد را در آغوش بگیرید یا پستان را پمپاژ کنید که بیشترین مقدار شیر دوشیده شود.

مراقب خودتان باشید

بیشتر استراحت کنید و پستان را ماساژ بدهید! انجام این کار آرامش بیشتری به شما می دهد و شیر بیشتری تولید می شود. همچنین هورمون های لازم برای تولید شیر ترشح می شود.

غیر از پستان، نوزاد را با وسیله دیگری آشنا نکنید

از پستانک، بطری و شیر خشک در صورت امکان خودداری کنید. هرچه کودک بیشتر به جای پستانک یا شیشه شیر، پستان را بمکد، سینه ها بیشتر تحریک شده و به تولید شیر تشویق می شوند.

شیرافزا مصرف کنید

شیرافزاها غذاهایی هستند که تولید شیر را افزایش دهند. برخی از شیرافزاها عبارتند از:

• پاپایای سبز / نارس

• کدو تنبل

• غذاهای غنی از پروتئین (مانند مرغ ، تخم مرغ ، توفو و غذاهای دریایی)

• زغال اخته

• جو دوسر

• دانه های کنجد

• مخمر ابجو

• رازیانه

• سیر

• انواع مغزها

شیرینی هایی که در آنها از بلغور جو دوسر ، مخمر آبجو ، جوانه گندم و دانه کتان استفاده شده است، شیرافزا هستند و تولید شیر را افزایش می دهند.

کلام آخر...

تصور اینکه به اندازه کافی شیر مادر ندارید، شما را در معرض انواع احساسات منفی مانند ترس و استرس قرار می دهد. به جای نگرانی بهتر است به فکر چاره باشید. با کمی خواب بیشتر، نوشیدن مایعات بیشتر حتی چای شیردهی، لذت بردن از تماس پوستی با نوزاد و مراقبت از خود، با گذشت زمان، می توانید افزایش قابل توجهی در تولید شیر مادر ایجاد نمایید. در استفاده از روش های افزایش شیر مادر افراط نکنید قرار نیست که فریزر را از شیر مادر پر کنید، هر مقدار که به شیر مادر اضافه شود، تفاوت بزرگی برای نوزاد به همراه دارد.

مطالعه بیشتر:

برای افزایش شیر مادر چه بخوریم ؟

راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

سریعترین راه برای افزایش شیر مادر کدام است؟

افزایش کیفیت شیر مادر و ترفندهای علمی افزایش کیفیت شیر مادر

?پرسش و پاسخ های افزایش شیر مادر

چیکار کنیم که سینه ها شیر بیشتری تولید کنند؟

هنگام اعمال فشار روی قسمت های مختلف سینه، موقعیت های شیردهی یا موقعیت دست خود را تغییر دهید. تغییر موقعیت به معنای تحریک و تشویق مجاری مختلف شیری است که در نتیجه آن شیر بیشتری تخلیه می شود.

ساده ترین راه برای افزایش شیر مادر چیست؟

بیشتر استراحت کنید و پستان را ماساژ بدهید! انجام این کار آرامش بیشتری به شما می دهد و شیر بیشتری تولید می شود. همچنین هورمون های لازم برای تولید شیر ترشح می شود.

آیا پستانک شیر مادر را کم می کند؟

از پستانک، بطری و شیر خشک در صورت امکان خودداری کنید. هرچه کودک بیشتر به جای پستانک یا شیشه شیر، پستان را بمکد، سینه ها بیشتر تحریک شده و به تولید شیر تشویق می شوند.

برای افزایش شیر مادر چی بخوریم؟

شیرافزاها غذاهایی هستند که تولید شیر را افزایش دهند. برخی از شیرافزاها عبارتند از:• پاپایای سبز / نارس • کدو تنبل • غذاهای غنی از پروتئین (مانند مرغ ، تخم مرغ ، توفو و غذاهای دریایی) • زغال اخته • جو دوسر • دانه های کنجد • مخمر ابجو • رازیانه • سیر • انواع مغزها

منبع: healthline