The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قبل از آی وی اف چی بخوریم و چه چیزی نخوریم؟

هنگامیکه زمان انجام لقاح مصنوعی فرا می‌رسد،‌ تمام تلاش خود را می‌کنید تا شانس بارداری را بالا ببرید به همین سبب می پرسید که قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ متاسفانه ادعاهای جدید در مورد مکمل‌ها، بهترین رژیم‌های غذایی برای لقاح مصنوعی و درمان‌های تکمیلی، اغلب در آن واحد توسط مطالعات علمی مختلف، پشتیبانی و رد می‌شوند. هرچند ممکن است راه‌های قطعی زیادی برای تقویت نتیجه عمل لقاح مصنوعی شما وجود نداشته باشد، ولی دستورالعمل‌های خوبی درمورد رژیم قبل از آی وی اف وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید. در این مقاله به مادران آینده توصیه‌هایی درباره رژیم غذایی قبل از ivf ارائه می‌کنیم که شامل غذاهایی است که باید مصرف و غذاهایی که می‌بایست از آنها اجتناب کنند و همچنین راه‌های دیگری که احتمال موفقیت را بالا می‌برد.

قبل آی وی اف چی بخوریم؟

قبل از شروع رژیم غذایی قبل از آی وی اف، باید بدانید که هیچ نتیجه ثابت شده‌ای درباره اینکه آنچه می‌خورید بر درمان لقاح تاثیر خواهد داشت‌ وجود ندارد اما رژیم غذایی با سلامت شما و سلامت تخمک یا اسپرم مرتبط است. برای یک بارداری سالم، باید تخمک و اسپرم سالم باشند که ارتباط مستقیم با مصرف غذا ندارد اما به نوع غذایی که می‌خورید مرتبط است.

وقتی تصمیم به انجام لقاح مصنوعی گرفتید، رژیم غذایی خود را تحت نظر داشته باشید. به نظر می‌رسد چاقی یا لاغری بیش از اندازه، تاثیر منفی بر باروری دارد و میزان باروری موفق را کاهش می‌دهد. بنابراین با شروع یک رژیم غذایی عالی می‌توانید به جنگ این مشکلات بروید. توجه به رژیم غذایی و مواد غذایی ضروری به بدن شما کمک خواهد کرد تا به راحتی باردار شوید. فرآیند لقاح مصنوعی نیازهای احساسی و  فیزیکی دارد. بنابراین یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند حال و هوای شما را بهتر کند و با غذاهایی سالم و سبک احساس آرامش خواهید کرد. از غذای خود لذت کافی ببرید و در کنار فواید خوردن این غذاها‌ از استرس نیز دور خواهید شد.

تهیه فهرستی از غذاهای رژیمی سالم و متعادل

هر فرد بدن متفاوتی دارد و یک نوع رژیم غذایی برای افراد مختلف مناسب نخواهد بود، ولی خوب است یک برنامه رژیم غذایی داشته باشید. رژیم شامل غذاهایی است که از نظر محققان مصرف آنها برای لقاح مصنوعی مفید است و همچنین غذاهایی که مصرف آنها  قبل از لقاح مصنوعی مضر محسوب می‌شود.

تغذیه سالم راهی برای دریافت مواد مورد نیاز بدن در طول روز است. بنابراین دو فهرست تهیه کنید: چه چیزی بخورید و چه چیزی نخورید و آن‌ را جایی قرار دهید تا هر روز ببینید. در کنار وعده‌های غذایی سالم و متعادلی که مصرف می‌کنید، باید حواستان به مقدار کالری دریافتی نیز باشد. می‌توانید روی موبایل خود اپلیکیشنی نصب کنید تا مقدار کالری دریافتی شما را  نشان دهد. بررسی مواد غذایی دریافتی به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه شوید چه مواد غذایی برای شما مفید و چه موادی برای شما مضر است و همچنین می‌توانید تغییراتی در برنامه غذایی خود بدهید تا لقاح مصنوعی موفق‌تری داشته باشید.

غذاهایی که باید در طول درمان با روش لقاح مصنوعی مصرف کنید

با درک غذایی که مصرف می‌کنید،‌ شانس بیشتری برای یک لقاح مصنوعی موفق خواهید داشت. از آنجاکه غذا با روند لقاح مصنوعی ارتباطی غیرمستقیم دارند و تغذیه مناسب باعث می‌شود بدن شما به روش بهتری پاسخ بدهد. هرچند که ممکن است پزشک به شما برنامه غذایی ندهد ولی لازم است با این فرآیند آشنایی داشته باشید. مواد غذایی خاصی وجود دارد که برای انجام لقاح مصنوعی موفق ضروری است.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ مواد غذایی غنی از روی:

اگر هورمون‌هایی که مسئول فرآیند تولید مثل هستند در سطح مناسبی باشند، تاثیر زیادی در ادامه این مسیر خواهد داشت. هرگونه بهم خوردن تعادل در هورمون‌ها باعث عملکرد غیرقابل پیش‌بینی تخمک یا اسپرم خواهد شد. روی باعث تعادل سطح هورمون‌ها می‌شود. بنابراین اگر نیاز روزانه شما به روی که ۱۵ میلی‌گرم است، برطرف شود فایده زیادی برای شما خواهد داشت. می‌توانید با مکمل روی این نیاز را برطرف کنید ولی مصرف مواد غذایی طبیعی بهتر است. غلات، آجیل، محصولات لبنی، گوشت قرمز و سیب‌زمینی حاوی مقادیر زیادی روی است.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ اسید فولیک در مواد غذایی:

ابر قهرمان بارداری! بله درست شنیدید. از اسید فولیک به عنوان ابر قهرمان بارداری نام می‌برند.اسید فولیک به همراه ویتامین‌های پیش از بارداری برای سلامت رشد مغز و ستون فقرات جنین ضروری است. بطور کلی، نقص‌های مادرزادی در هفته‌های ۳ و ۴ بارداری به علت کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن برای رشد جنین به وجود می‌آید. بنابراین برای اطمینان، باید مقادیر زیادی اسید فولیک در بدن خود ذخیره کنید تا برای رشد مغز و ستون فقرات جنین مورد استفاده قرار گیرد.

در زیر فهرستی است که نشان می‌دهد هنگامی‌که قصد بارداری دارید روزانه چه مقدار اسید فولیک باید مصرف کنید:

  • هنگامی که قصد بارداری دارید و برای آن تلاش می‌کنید: ۴۰۰ میکروگرم
  • در سه ماهه اول بارداری: ۴۰۰ میکروگرم
  • در ماه ۴ تا ۹ بارداری: ۶۰۰ میکروگرم

   قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ مواد غذایی سرشار از آهن:

ذخیره آهن بدن خود را بالا ببرید. زیرا فقر آهن یا کم‌خونی باعث زایمان زودرس یا نوزاد بسیار کوچک می‌شود. هر ماه در دوران قاعدگی، بانوان مقدار زیادی آهن از دست می‌دهند و به علت تغذیه نادرست، بسیاری از فقر آهن رنج می‌برند. آهن در بدن با تخمک‌گذاری و سلامت تخمک‌ها در ارتباط است و کمبود آن در بدن با ضعف سلامتی تخمک‌ها در ارتباط است. غذاهای غنی از آهن مانند کدو تنبل،‌ صدف و اسفناج را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای افراد گیاهخوار بعد از مشورت با پزشک می‌توانید مکمل آهن مصرف کنید.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ چربی‌های سالم:

اگر چربی‌ها بصورت متعادل مصرف شوند، در واقع برای بدن شما مفید است. اما از چربی‌های ترانس اشباع‌شده موجود در فست فودها به هر قیمتی اجتناب کنید. چربی‌ گردو، روغن زیتون، ذرت، ‌دانه چیا و روغن دانه کتان از جمله اسیدهای چرب سالم و چربی‌های اشباع‌نشده‌ای هستند که به تشکیل تخمک‌های سالم در بدن کمک می‌کنند. این چربی‌ها به عنوان ذخیره انرژی عمل می‌کنند که ممکن است بدن شما برای انجام لقاح مصنوعی و بارداری موفق به آن نیاز داشته باشد.

مواد غذایی سرشار از پروتئین: وجود پروتئین کافی در بدن بر رشد تخمک‌ در تخمدان‌ها کمک می‌کند. مصرف پروتئین در مرحله باردار شدن بسیار توصیه می‌شود. زیرا برای رشد بدن لازم است و به بدن انرژی فوری می‌بخشد. روزانه مصرف ۶۰ گرم پروتئین در وعدهای غذایی لازم است. تخم‌مرغ، گوشت، و محصولات لبنی منابع غنی از پروتئین هستند.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ آبرسانی بدن:

با سبک زندگی امروزی نوشیدن آب مورد نیاز بدن کاری بسیار مهم است. اغلب نوشیدن آب را فراموش می‌کنیم و بدن ما از این لحاظ آسیب می‌بیند. مقدار کافی آب در بدن ارتباط مستقیمی با تعادل اجزای مختلف بدن با یکدیگر دارد. آب به گردش خون کمک می‌کند. بنابراین آن را به یک عادت تبدیل کنید. نه زیاد و نه کم بلکه به میزان نیاز بدن خود آب بنوشید.

منبع: indiraivf

 

 بیشتر بدانید:

1- آنچه در مورد ivf و آزمایش بتا بعد از ivf باید بدانید

2- عوارض بعد از ای وی اف (IVF) برای مادر و نوزاد

3- مراقبت های بعد از آی وی اف IVF چگونه است؟

4- علائم حاملگی بعد از انتقال جنین در روش IVF