The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم و دلیل ضعف وخستگی چیست؟

خستگی و ضعف بعد از زایمان عارضه ای است که در کنار سایر مشکلات مربوط به این دوران می تواند به شدت مادر را آزار دهند. اطلاع از دلایل ایجاد کننده این حالات، و نیز یادگیری راه های کنترل خستگی و ضعف بعد از زایمان به شما کمک خواهد کرد تا هرچه زودتر بتوانید توان بدنی خود را بازیافته و از دلبندتان بهتر نگه داری کنید. بنابراین اگر فکر می کنید که بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دلایل ایجاد کننده خستگی بعد از زایمان

بعد از زایمان مادر به علل گوناگون احساس خستگی شدید می کند:

نگه داری از نوزاد: نوزادی که به تازگی قدم به این دنیا گذاشته است، هنوز با زندگی در محیط خارج از رحم تطابق پیدا نکرده است و نیاز به مراقبت 24 ساعته دارد. این مراقبت های 24 ساعته خصوصا در مادرانی که کمکی در این رابطه ندارند، می تواند بسیار خسته کننده باشد.

شیردهی: تولید و ترشح شیر فرآیندی است که کالری قابل ملاحظه ای از بدن مادر می گیرد و در کنار آن شیر دادن های مکرر، گرفتن آروغ نوزاد، مشکلات مربوط به ریفلاکس و کولیک نوزادی، همه و همه می توانند به شدت مادر را در این دوران خسته کنند.

کم خونی: اگر بدن شما دچار کمبود آهن باشد و یا در حین زایمان خون زیادی از دست داده باشید، لازم است زیر نظر متخصص مکمل های حاوی آهن را دریافت کنید، زیرا کمبود آهن در مادر می تواند منجر به خستگی شدید بعد از زایمان گردد.

مشکلات تیروئید: اختلال در عملکرد غده تیروئید، به راحتی می تواند سبب شود که در روزهای بعد از زایمان احساس خستگی شدید داشته باشید.

بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم؟

در زیر راهکارهایی ارائه شده است که می‌توانید خستگی پس از زایمان را مدیریت کنید:

1. تقسیم وظایف

از آنجا‌که اغلب باید به نوزاد شیر دهید، بهتر است از همسر خود بخواهید مسئولیت برخی از کارهای منزل را به عهده بگیرد. اگر نوزاد را از شیر خود تغذیه می‌کنید، می‌توانید از همسر خود بخواهید در کارهای دیگر نوزاد مانند عوض کردن پوشک، خواباندن نوزاد و نگهداری از او هنگامی‌که شما خواب هستید کمک کند. اگر به نوزاد شیر خشک می‌دهید، همسر شما می‌تواند به نوبت به کودک شیرخشک دهد. همچنین می‌توانید وظایف منزل را به او بسپارید. در این صورت مجبور نیستید تمام کارها را به تنهایی انجام دهید. در نتیجه مسئولیت شما کمتر می‌شود، خواب بهتری خواهید داشت و کمتر احساس خستگی خواهید کرد.

 2. برنامه خواب خود را با نوزاد همزمان کنید

بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم؟ اول باید به خواب خود توجه کنیدسعی کنید برنامه خواب خود را با خواب نوزاد همزمان کنید. بدون شک در ماه‌های اول این کار سخت است ولی زمانی می‌رسد که کاملا می‌دانید چه زمانی کودک به خواب می‌رود و چه مدت می‌خوابد. بر این اساس الگوی خواب خود را تغییر دهید و زمانی‌که کودک می‌خوابد شما نیز بخوابید. به این طریق به اندازه کافی استراحت می‌کنید و سلامت شما تحت تاثیر کم‌خوابی قرار نمی‌گیرد.

 3. روز خود را به خوبی برنامه‌ریزی کنید

اگر به الگوی خواب کودک خود توجه کنید می‌توانید طبق این برنامه پیش بروید. یادداشتی از ساعات خواب کودک تهیه کنید. چه مدت زمان می‌خوابد. در این مدت استراحت کنید یا کارهای مهم خود را انجام دهید. هنگامی‌که به الگوی خواب کودک به طور کامل مسلط شدید، می‌توانید همه چیز را مدیریت کنید. خواب شما،‌ کارهایتان و همچنین مراقبت از کودک بهتر انجام خواهد شد.

 4. کمک بگیرید

بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم؟ از کمک گرفتن خجالت نکشید! اگر امکانش هست شخصی را پیدا کنید تا در امور خانه به شما کمک کند یا از خانواده و دوستان نزدیک درخواست کمک کنید. کارهای زیادی است که باید انجام شود. مانند آشپزی، نظافت، خرید وسایل و کارهای دیگر. اگر افرادی دور و برتان هستند که شما را دوست دارند و به شما اهمیت می‌دهند، برای درخواست کمک خجالت نکشید. کمک آنها معنای بسیاری خواهد داشت. اگر کمک کوچکی باعث می‌شود بتوانید کمی استراحت کنید و آرامش داشته باشید. درخواست کمک کنید. شما به آن نیاز دارید.

 5. از تکنیک‌های آرامش استفاده کنید

برخی از تکنیک‌های آرامش مانند یوگا می‌تواند به آرامش شما کمک کند. از حرکات دیگر یوگا می‌توانید برای رسیدن به آرامش و استراحت مورد نیاز استفاده کنید.

 6. ورزش

انجام برخی از تمرینات ورزشی برای هر دوی شما مفید خواهد بود. به مدت حداقل نیم ساعت با کودک به پیاده‌روی بروید. این کار باعث بهبود ضعف اندام‌های تحتانی بعد از زایمان می‌شود. هوای تازه برای شما و کودک مفید است و باعث می‌شود بهتر بخوابید.

 7. مراقب افسردگی پس از زایمان باشید

اگر به هیچ وجه نمی‌توانید بخوابید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید دچار افسردگی پس از زایمان نشده‌اید.

 8. رژیم غذایی متوازن داشته باشید

احساس خستگی و ضعف پس از زایمان طبیعی است. ولی این به آن معنا نیست که به این موضوع اهمیت ندهید. باید غذاهای سالم مصرف کنید و ورزش کنید تا سالم و شاد بمانید. رژیم غذایی متوازنی را دنبال کنید تا از رسیدن ویتامین‌ها و مواد مغذی کافی به بدن اطمینان یابید و زودتر بهبود حاصل کنید و انرژی خود را دوباره به دست آورید.

 9. بدن خود را آبرسانی کنید

بر اهمیت مصرف آن به اندازه کافی تاکید نشده است. آب باعث می‌شود در طول روز انرژی داشته باشید و آب از دست رفته را جبران کنید.

 چه زمان باید با دکتر تماس بگیرید

هرچند خستگی و کمبود انرژی پس از زایمان امری طبیعی است، بهتر است در موارد زیر با پزشک مشورت کنید:

  • از دست دادن خون شدید
  • علاقه نداشتن به چیزی
  • افزایش وزن همراه با خشکی پوست، یبوست و خستگی شدید

 دیگر نیازی نیست که بپرسید بعد زایمان خیلی ضعیف شدم چیکار کنم، با انجام راه حل های ارائه شده به راحتی از شر خستگی و ضعف بعد از زایمان خلاص شوید.

منبع: parenting.firstcry

 

 بیشتر بدانید:

1- علت بی حالی و خستگی شدید در دوران بارداری

2- راههای از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست؟

3- علت خستگی شدید در سه ماهه اول بارداری چیست؟

4- درمان بی حالی و خستگی در دوران بارداری و علت خستگی چیست؟