The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بنه در بارداری و آیا مصرف بنه در بارداری مجاز است یا خیر؟

یکی از خوراکی های خوشمزه در کشور ما ایران که البته در میان تمام مردم شناخته شده نیست، میوه درخت پسته کوهی است که بنه نام دارد و به دلیل خواص بی شمار و همچنین ترش بودن طعم آن در حالت نارس و نزدیک بودن طعم آن به پسته در حالت رسیده، بسیار محبوب شده است، تا جایی که حتی مادران باردار هم برای خوردن آن وسوسه می شوند. به همین دلیل ما به این سوال پاسخ داده ایم که آیا مصرف بنه در بارداری مجاز است یا خیر؟ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بنه چیست؟

بنه با نام علمی "Pistacia Atlantica"، که به نام های مختلفی همچون کُلخُنگ، مروارید سبز، حبه الخضرا، بُّـه، کَسودَنگ، قه زوان، پسته وحشی و یا پسته کوهی شناخته می شود، میوه درخت پسته وحشی است که بومی کشورهای ایران، ترکیه، مصر، پاکستان، هندوستان، جنوب غربی آسیا و بخش هایی از شمال آفریقا به حساب می آید. البته امروزه، به دلیل زیبایی درخت بنه و همچنین کاربردهای اقتصادی، این گیاه در بسیاری از مناطق جهان کشت و پرورش داده می شود.

از نظر مشخصات ظاهری و ویژگی های گیاه شناسی، درخت بنه که در برخی شهرها با نام درخت سقز نیز شناخته می شود، از تیره درختان پسته و خانواده سماق " Anacardiceae" به حساب آمده و در مناطق گرم، خشک، سنگی، سنگلاخی و کوهستانی به خوبی به رشد و حیات خود ادامه می دهد. این درخت، در صورت مساعد بودن شرایط محیطی، از جمله وجود نور کامل و زیاد خورشید و خاک با زهکشی مناسب می تواند تا سال ها عمر کرده و در حدود 2 تا 7 متر و در مواردی حتی تا 9 متر هم قد کشیده و بلند شود. برگ های بنه، به رنگ سبز روشن، بیضوی و تخم مرغی شکل بوده که نوک تیز هستند و رگبرگ های مشخص دارند. گل های ظریف و کوچک این درخت زیبا به رنگ قرمز اخرایی و به شکل خوشه مانند در کنار هم روییده و به خوشه انگور در حالت نارس و غوره مانند بسیار شبیه هستند. و در نهایت میوه بنه یا همان پسته کوهی، که گرد، روغنی و سفت است، ظاهر می شود. میوه بنه در حالت نارس، به رنگ صورتی و قرمز و ترش مزه بوده و در حالت رسیده به رنگ سبز در می آید که در چنین شرایطی پوشش رویی آن سفت شده و باید شکسته شود تا به مغز درونی بنه که طعم و ظاهری شبیه به پسته دارد اما از آن کوچک تر است، برسیم.

درخت بنه، فواید زیادی دارد، از پوست برخی انواع آن شیره سقز (صمغی غلیظ، چسبناک و سبز رنگ) گرفته شده که در صنایع کاربردهای مختلفی داشته و برای تهیه انواع عطرها، نرم کننده ها، حشره کش ها و تهیه دارو و ... از آن استفاده می شود. گل های درخت بنه، در رنگرزی مورد استفاده قرار گرفته و برگ و میوه آن نیز خواص دارویی دارند.

خود بنه یا همان پسته کوهی، که بخش اعظم آن به خارج از کشور صادر می شود، غنی از مواد ارزشمندی همچون انواع ویتامین های A، D، E و خانواده ویتامین های گروه B، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب اشباع نشده، فنول ها، کاروتنوئیدها، فیتواسترول، عناصر معدنی مانند آهن، منگز، روی و ... است که باعث شده تا بنه فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان بیاورد.

خواص بنه در طب سنتی

میوه بنه، یک خوراکی خوشمزه به حساب می آید که مردم در گذشته بیش از هر چیز از آن برای تهیه ترشی و مربا و یا سیر کردن دام های استفاده می کردند. اینکه بنه دقیقا از چه زمانی به طب سنتی راه یافته است، هنوز مشخص نیست اما قطعا قدمت آن به صدها سال قبل بر می گردد. در حال حاضر بنه به دلیل طبع بسیار گرم و خشک، در طب سنتی ما بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از جمله مهم ترین خواص و کاربردهای آن می توان به این موارد اشاره کرد:

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- تسکین دهنده سرفه،

- تب بر،

- درمان کم خونی،

- تقویت کننده سیستم ایمنی بدن،

- مقوی و افزایش توان بدنی،

- پاکسازی و بهبود عملکرد کبد،

- درمان بسیاری از اختلالات کبدی،

- تسکین سردرد،

- کمک به درمان اسهال های خفیف،

- درمان یرقان (زردی)،

- افزایش میل جنسی و تقویت نیروی جنسی،

- جلوگیری از زودانزالی در مردان،

- درمان کمردرد،

- دارای خواص ضد میکروبی،

- دارای خواص ضد باکتری،

- کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، بیماری قلبی عروقی، بیماری های التهابی و همچنین اختلالات خودایمنی از جمله ام اس یا همان مالتیپل اسکلروزیس (MS)،

- کاهش سطح قند خون و کمک به کنترل و مدیریت بیماری دیابت نوع 2،

- کاهش دردهای مفصلی، به ویژه در مبتلایان به بیماری آرتریت روماتوئید، نقرس و ...،

- انرژی بخش،

- درمان فلج،

- تسکین زانو درد،

- تقویت کننده اعصاب،

- جلوگیری از بیماری شب کوری (یک اختلال بینایی که در اثر آن قدرت بینایی فرد مبتلا در شب و تاریکی مختل می شود)،

- بهبود قدرت بینایی،

- تقویت موها و کمک به رویش موهای جدید،

- مقابله با ریزش مو،

- درمان بیماری نرمی استخوان (راشیتیسم)،

- تقویت و استحکام استخوان ها،

- کاهش خطر بروز پوکی استخوان،

- محکم کردن ناخن ها،

- افزایش جریان ادرار (مدر یا ادرارآور)،

- درمان بیماری های مثانه و مجرای ادراری از جمله عفونت ادراری،

- کمک به دفع سنگ کلیه،

- کمک به حفظ سلامت دهان و دندان ها و جلوگیری از تشکیل پلاک های دندانی،

- تقویت حافظه،

- بهبود عملکرد دستگاه گوارش،

- درمان کرم های معده و روده،

- درمان زخم های پوستی،

- درمان لک و ماه گرفتگی و کمک به روشن تر شدن پوست (در استفاده موضعی)،

- جلوگیری از بروز آلزایمر،

- کاهش علائم و تنگی نفس ناشی از آسم،

- افزایش سوخت و ساز بدن،

- کند کردن روند پیری،

- جلوگیری از سکته قلبی و مغزی،

- کاهش سطح چربی خون و به ویژه کلسترول،

- بهبود عملکرد کلیه،

- رفع خشکی و ترک خوردگی لب ها،

- پاکسازی و سم زدایی بدن،

- آرامش بخش و خواب آور،

- افزایش قدرت باروری،

- و قاعده آور و کمک به شروع خونریزی قاعدگی در زنان و ...،

درست مانند سایر گیاهان دارویی، برای تایید خواص بنه در طب سنتی لازم است تا تحقیقات و بررسی های بیشتری انجام شوند.

خواص بنه در بارداری

با اینکه برخی از مردم محلی و بومی بر این باور هستند که خوردن بنه در بارداری می تواند به تقویت بنیه و توان مادران باردار کمک کند اما حقیقت این است که، تاکنون هیچ تحقیق جامع و معتبری در رابطه با خواص بنه در بارداری انجام نشده است.

آیا مصرف بنه در بارداری بی خطر است؟

متاسفانه به دلیل فقدان مطاعات کافی در این زمینه، پاسخ مشخص و قاطعی برای این سوال وجود ندارد اما با توجه به خاصیت قاعده آور بودن بنه، اینطور به نظر می رسد که مصرف بنه در طی بارداری چندان هم ایمن نباشد. بنابراین بهتر است جانب احتیاط را نگه داشته و قبل از خوردن بنه، با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

خطر تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه بروز سقط جنین و یا زایمان زودرس وجود دارد.

عوارض بنه در بارداری

با اینکه بنه بسیار خوش طعم و پر خاصیت است، اما زیاده روی در خوردن آن می تواند چنین عوارضی را به دنبال داشته باشد:

- تجریکات پوستی به دلیل گرمای بیش از حد،

- ایجاد زخم های دهانی،

- و کاهش اشتها،

در مورد عوارض خوردن بنه در بارداری اطلاعات خاصی در دست نیست، اما با در نظر گرفتن این واقعیت که بنه دارای خواص قاعده آور است، می توان اینطور نتیجه گرفت که زیاده روی در خوردن آن در بارداری ممکن است با خطر سقط جنین و یا زایمان زودرس همراه باشد.

مطالعه بیشتر:

مریم گلی در بارداری و خواص مریم گلی در بارداری چیست؟

کلپوره در بارداری و فواید و عوارض کلپوره در بارداری چیست؟

نحوه مصرف کندر در بارداری وعوارض خوردن کندر در بارداری چیست؟

اسطوخودوس در بارداری و خواص اسطوخودوس در طب سنتی چیست؟

?پرسش و پاسخ های بنه در بارداری

بنه چه ویتامین هایی دارد؟

خود بنه یا همان پسته کوهی، که بخش اعظم آن به خارج از کشور صادر می شود، غنی از مواد ارزشمندی همچون انواع ویتامین های A، D، E و خانواده ویتامین های گروه B، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب اشباع نشده، فنول ها، کاروتنوئیدها، فیتواسترول، عناصر معدنی مانند آهن، منگز، روی و ... است که باعث شده تا بنه فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان بیاورد.

خواص بنه در طب سنتی چیست؟

دارای خواص انتی اکسیدانی، تسکین دهنده سرفه، تب بر، درمان کم خونی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، مقوی و افزایش توان بدنی، پاکسازی و بهبود عملکرد کبد،

خواص بنه در بارداری چیست؟

با اینکه برخی از مردم محلی و بومی بر این باور هستند که خوردن بنه در بارداری می تواند به تقویت بنیه و توان مادران باردار کمک کند اما حقیقت این است که، تاکنون هیچ تحقیق جامع و معتبری در رابطه با خواص بنه در بارداری انجام نشده است.

عوارض بنه در بارداری چیست؟

تجریکات پوستی به دلیل گرمای بیش از حد، ایجاد زخم های دهانی، و کاهش اشتها،