The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کنار در بارداری آیا مفید و بی خطر است یا خیر؟

تضعیف سیستم ایمنی در طی بارداری، اتفاقی معمول است و به همین دلیل هم مادران باردار در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا، آسیب پذیر هستند. با در نظر گرفتن این واقعیت، مصرف خوراکی های غنی از ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی، از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این خوراکی ها، میوه کنار است که علاوه بر این خاصیت، طعم دلچسب آن سبب شده تا مادران برای خوردن کنار در بارداری وسوسه شوند. شما با خواندن این مقاله در خواهید یافت که آیا مصرف کنار در بارداری واقعا مفید و بی خطر است یا خیر؟

کنار چیست؟

میوه کنار (Ziziphus mauritiana)، که به نام های مختلفی همچون آلوی هندی، عناب هندی، خرمای چینی، سیب چینی و ... شناخته می شود، میوه درخت سرسبزی است که به خانواده و تیره درختان عناب "Rhamnaceae" تعلق دارد. محققان به درستی نمی دانند که درخت کنار، بومی کدام منطقه و ناحیه است، اما در حال حاضر این درخت، بیشتر در مناطق مدیترانه ای و با آب و هوای گرم از جمله ایران، هندوستان، ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی فرانسه و ایتالیا و شبه قاره استرالیا، گسترش یافته و در حال رشد است.

از نظر مشخصات ظاهری و ویژگی های گیاه شناسی، درخت کنار که انواع بسیار مختلفی از آن در سراسر جهان می رویند، بر طبق احادیث و آیات از درختان بهشتی است که می تواند در حدود 3 الی 15 متر قد کشیده و بلند شود. این درخت، تنه خاکستری تیره یا سیاه و مات داشته و تاج گسترده و منشعب، تنه و شاخه های خاردار، شاخه های آویزان و سفید رنگ از ویژگی های بارز آن هستند. برگ های درخت کنار، ساده، بیضوی و قلبی شکل با طولی در حدود 2 تا 9 سانتی متر بوده و به رنگ سبز براق تیره هستند. بسته به نوع و گونه درخت کنار، ممکن است سطح زیرین برگ ها، ابریشمی و مملو از کرک و یا صاف و بدون پرز باشد. گل های درخت کنار، پنج ضلعی و به رنگ زرد مایل به سبز هستند و میوه آن نیز، شبیه به عناب اما با ابعاد بزرگتر بوده و سطحی صاف و براق دارد. گوشت آن سفید، آبدار، ترد و کمی ترش تا شیرین است و در صورت رسیدن کاملاً نرم می شود.

کنار چه ویتامین هایی دارد؟

میوه کنار، نه تنها طعم دلنشینی دارد، بلکه غنی از مواد ارزشمند و مغذی همچون ویتامین های B3 (نیاسین)، B6 (پیریدوکسین)، B2 (ریبوفلاوین)، B1 (تیامین)، ویتامین های k، A، C، E، و D، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، زینک (روی)، پتاسیم، منگنز، سدیم، آلکالوئیدها و همچنین مقادیر زیادی فیبر است که در ایجاد خواص دارویی آن نقش مهمی بر عهده دارند.

خواص دارویی کنار در طب سنتی

بر اساس منابع معتبر و مکتوب، از زمان باستان و در حدود 1000 سال پیش از میلاد، پزشکان و مردم بومی به خواص و فواید کنار پی برده و از آن برای درمان بسیاری از دردها و مشکلات خود استفاده می کردند. از مهم ترین خواص کنار در طب سنتی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- آرامش بخش،

- درمان اختلالات خواب و به ویژه بی خوابی،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- کاهش علائم ناشی از سرماخوردگی و تسریع روند درمان آن،

- دارای خواص ضدعفونی کننده،

- دارای خواص ضد التهاب،

- کاهش حالت تهوع و استفراغ،

- جلوگیری از علائم ناشی از سوءهاضمه،

- درمان یبوست (ملین)،

- درمان خونریزی های گوارشی،

- بهبود قدرت عضلانی،

- تقویت عملکرد کبد،

- تسریع و بهبود روند هضم،

- رفع خستگی مزمن،

- استحکام دندان ها،

- کاهش سطح فشار خون،

- درمان سنگ کیسه صفرا،

- رفع کم خونی (آنمی)،

- جلوگیری از انواع سرطان ها و کمک به درمان آن ها، از جمله سرطان روده بزرگ و تخمدان،

- تقویت و استحکام استخوان ها،

- کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی از جمله سکته قلبی،

- مقوی قلب،

- سم زدایی خون و عمل کردن به عنوان پادزهر،

- تسریع روند بهبودی زخم ها،

- موثر در درمان شوره سر،

- کاهش سطح قند خون و کمک به درمان و کنترل بیماری دیابت نوع 2،

- کنترل وزن در محدوده طبیعی،

- موثر در درمان کیست های تخمدانی در زنان،

- جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک های آن،

- درمان خارش پوست،

- افزایش قدرت باروری در زنان،

- و سم زدایی از شیر مادران شیرده،

متاسفانه تحقیقات کافی بر روی میوه کنار انجام نشده و بنابراین برای اثبات تمامی این خواص، نیاز به انجام پژوهش های علمی بیشتر احساس می شود.

خواص کنار در بارداری

در رابطه با خواص میوه کنار در بارداری، تاکنون تحقیق جامع و معتبری انجام نگرفته است اما پزشکان حوزه طب سنتی و همچنین پژوهشگران دین اسلام، بر این باور هستند که خوردن کنار در بارداری، می تواند چنین فوایدی را به دنبال داشته باشد:

- تقویت سیستم ایمنی بدن: در طی بارداری سیستم ایمنی بدن مادر به شدت ضعیف شده و همین مساله او را در برابر بیماری های مختلف مستعد می کند. کنار به دلیل ترکیبات شیمیایی و به ویژه مقادیر قابل توجه ویتامین C و A، می تواند به حل این مشکل کمک کند.

- کمک به درمان و کاهش علائم ناشی از سرماخوردگی: با اینکه سرماخوردگی به نظر یک بیماری ساده است که به راحتی درمان می شود، اما به دلیل محدودیت در مصرف داروها در طی بارداری، این بیماری اغلب به چالشی جدی برای مادران تبدیل می شود. خوشبختانه با مصرف کنار در بارداری، به عنوان یک راه حل ایمن و کم خطر، می توان با سرماخوردگی مبارزه کرد و از شدت آن کاست.

- درمان کم خونی: کم خونی در مادران باردار، باعث ایجاد مشکلات مختلفی مانند خستگی دائم، احساس ضعف و ناتوانی، تحریک پذیری و همچنین ریزش مو می شود. به همین دلیل مصرف مواد خوراکی غنی از آهن در طی بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و میوه کنار یکی از این گزینه ها است که می تواند در درمان کم خونی موثر باشد.

- کاهش حالت تهوع و استفراغ: کمتر مادر بارداری را می توان پیدا کرد که به دلیل حالت تهوع و استفراغ یا همان بیماری صبحگاهی در طی دوران حاملگی خود اذیت نشده باشد. با اینکه داروهای شیمیایی می توانند تا حدی به رفع این مشکل کمک کنند، اما به طور قطع نباید از گزینه های گیاهی و خانگی مانند کنار نیز غافل شد.

- کاهش سطح قند خون: حفظ قند خون در دوران حاملگی، مساله بسیار مهمی است زیرا از یک سو خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد و از سوی دیگر به کنترل و مدیریت دیابت در آن دسته از مادرانی که از قبل با این بیماری درگیر هستند، کمک می کند. خوردن کنار در بارداری در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و همچنین دریافت دارو در صورت صلاحدید پزشک، می تواند راهکاری موثر برای حفظ قند خون در محدوده طبیعی باشد، به شرط اینکه در مصرف آن زیاده روی نکنید.

آیا مصرف کنار در بارداری بی خطر است؟

به نظر می رسد که بله! البته به شرط آنکه در خوردن این میوه خوشمزه زیاده روی نکنید. زیرا اطلاعات در مورد آن همچنان محدود هستند.

عوارض کنار در بارداری

به صورت کلی، کنار میوه ای بسیار مفید و کم عارضه است، اما به دلیل طبع سردی که دارد، زیاده روی در مصرف آن می تواند خطر بروز برخی عوارض جانبی را افزایش دهد. از جمله:

- نفخ،

- دل درد،

- آسیب به حافظه،

- مشکلات دندانی و لثه،

- و خطر بروز تشنج یا فلج در افرادی که سابقه این مشکلات را دارند،

در مورد عوارض مصرف کنار در بارداری اطلاعات خاصی در دست نیست. اما تمامی عوارضی که به آن ها در بالا اشاره کردیم، می توانند برای مادران باردار نیز ایجاد شوند و با توجه به اینکه مساله نفخ و دل درد در طی بارداری بسیار اذیت کننده و عذاب آور است، بهتر است در مورد خوردن کنار در بارداری بسیار محتاط باشید و اصلا زیاده روی نکنید.  

مطالعه بیشتر:

میوه کاکتوس در بارداری ، آیا خوردن آن مجاز است؟

در بارداری چه میوه ای بخوریم و میوه های مفید کدامند؟

فواید و عوارض جانبی خوردن میوه خشک در دوران بارداری

بهترین میوه در دوران بارداری چیست و فواید مصرف میوه چیست؟

?پرسش و پاسخ های کنار در بارداری

آیا خوردن کنار در بارداری برای مادران دیابتی مفید است؟

خوردن کنارد ر بارداری در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و همچنین دریافت دارو در صورت صلاحدید پزشک، می تواند راهکاری موثر برای حفظ قند خون در محدوده طبیعی باشد، به شرط اینکه در مصرف آن زیاده روی نکنید.

آیا کنار کم خونی مادر باردار را درمان می کند؟

کم خونی در مادران باردار، باعث ایجاد مشکلات مختلفی مانند خستگی دائم، احساس ضعف و ناتوانی، تحریک پذیری و همچنین ریزش مو می شود. به همین دلیل مصرف مواد خوراکی غنی از آهن در طی بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و میوه کنار یکی از این گزینه ها است که می تواند در درمان کم خونی موثر باشد.

عوارض مصرف زیاد کنار در بارداری چیست؟

نفخ، دل درد، آسیب به حافظه، مشکلات دندانی و لثه، و خطر بروز تشنج یا فلح در افرادی که سابقه این مشکلات را دارند،

آیا مصرف کنار در بارداری بی خطر است؟

به نظر می رسد که بله! البته به شرط آنکه در خوردن این میوه خوشمزه زیاده روی نکنید. زیرا اطلاعات در مورد آن همچنان محدود هستند.