The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علایم صددرصدی بارداری و 12 نشانه اولیه آن چیست؟

شاید شما حتی قبل از اینکه موعد قاعدگیتان فرا برسد، شک کنید یا امیدوار باشید که باردار هستید. برای برخی از بانوان علائم اولیه بارداری در چند هفته اول پس از باردار شدن شروع می‌شود. بعلاوه باید درنظر داشته باشید که علایم صددرصدی بارداری می‌تواند از نظر شدت، فراوانی و مدت زمان متفاوت باشند. علائم و نشانه‌های اولیه زیر که تحت عنوان علایم صددرصدی بارداری برای شما مطرح کرده ایم، فقط یک راهنما است که به شما کمک می کند تا حدس بزنید که چقدر احتمال دارد باردار باشید؟

علایم صددرصدی بارداری

بسیاری از علائم اولیه بارداری ممکن است شبیه به ناراحتی‌های روتین قبل از قاعدگی باشند همانند تورم و دردناک شدن سینه ها، اما همین علائم معمولا به صورت کمی شدیدتر در برخی مادران باردار ظهور پیدا می کند.

1- سینه‌های متورم و دردناک

ممکن است سینه‌های شما یکی از اولین قسمت‌های بدن برای نشان دادن علایم صددرصدی بارداری باشند. به مدت دو هفته پس از بارداری، تغییرات هورمونی ممکن است سینه‌های شما را متورم و دردناک کند یا ممکن است سینه‌های شما احساس سنگینی و سفتی داشته باشند.

2- خستگی

احساس خستگی و بی‌حالی نیز در بین علایم صددرصدی بارداری رتبه بالایی دارد. در دوران اولیه بارداری، سطح هورمون پروژسترون افزایش می‌یابد. افزایش زیاد پروژسترون می‌تواند شما را به خواب ببرد، در عین حال پایین آمدن قند و کاهش فشار خون و افزایش تولید خون ممکن است انرژی شما را تحلیل ببرد.

3- خونریزی خفیف و گرفتگی شکم

گاهی اوقات خونریزی خفیف یا لکه بینی یکی از علایم صددرصدی بارداری محسوب می شود که به خونریزی لانه گزینی معروف است و هنگامی که تخمک بارور شده به لایه درونی رحم وصل می‌شود، ایجاد می‌گردد، حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح. این نوع خونریزی معمولاً کمی زودتر، سبک‌تر و پررنگ‌تر از یک عادت ماهانه معمولی است و زیاد طولانی نیست. برخی از بانوان در اوایل بارداری گرفتگی شکم را تجربه می‌کنند. این گرفتگی‌ها شبیه به گرفتگی قاعدگی است.

4- حالت تهوع و استفراغ یا بدون آن

احتمالا از مهمترین علائم صددرصد بارداری تهوع است. تهوع صبحگاهی، که می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیفتد، یکی از علائم کلاسیک و معمولی بارداری است. برای برخی از بانوان، دو هفته پس از بارداری شروع می‌شود. به نظر می‌رسد حالت تهوع حداقل تا حدودی ناشی از افزایش سریع استروژن است که باعث می‌شود معده به آرامی خالی شود. مادران باردار حس بویایی حساس‌تری پیدا می‌کنند، بنابراین بوهای مختلف، از جمله پخت غذا، عطر، بوی سیگار ممکن است باعث ایجاد موج‌های تهوع در اوایل بارداری شود. نکات و توصیه‌هایی برای کمک به مقابله با تاثیرات بیماری صبحگاهی وجود دارد.

5- ویار و هوس‌های غذایی

هنگام بارداری ممکن است تنفر شدیدی از برخی از خوراکی‌ها پیدا کنید، مانند قهوه و سیب‌ زمینی سرخ‌ شده. تمایل به بعضی غذاها نیز بیشتر می‌شود. مانند بسیاری از علائم دیگر بارداری، این ترجیحات غذایی را می‌توان به تغییرات هورمونی نسبت داد، به ویژه در سه ماهه اول، هنگامی که تغییرات هورمونی بسیار شدیدتر است.

6- سردرد

در اوایل بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی ممکن است باعث سردردهای مکرر و خفیف شود.

7- یبوست

یبوست یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. افزایش پروژسترون باعث می‌شود مواد غذایی آهسته‌تر از روده عبور کنند که می‌تواند منجر به یبوست شود.

8- نوسانات خلقی

سیل هورمون‌ها در بدن در اوایل بارداری می‌تواند شما را به طور غیرعادی وادار به گریه و احساسات مختلف کند. نوسانات روحی نیز به ویژه در سه ماهه اول معمول است اما باتوجه به نوسانات خلقی در روزهای قبل از پریود، این مورد از علایم صددرصدی بارداری محسوب نمی شود.

9- سرگیجه و ضعف

با گشاد شدن رگ‌های خونی و افت فشار خون، ممکن است احساس سرگیجه یا ضعف داشته باشید. در اوایل بارداری ضعف ممکن است ناشی از قند خون پایین نیز باشد.

10- درجه حرارت پایه بدن افزایش یافته است

دمای پایه بدن، دمای مقعد شما در هنگام بیدار شدن از خواب است. این دما کمی بعد از تخمک گذاری کمی افزایش می‌یابد و تا دوره بعدی عادت ماهانه به همان اندازه باقی می‌ماند. اگر برای تعیین زمان تخمک گذاری دمای پایه بدن خود را ثبت کرده‌اید، ادامه افزایش آن به مدت دو هفته از علایم صددرصدی بارداری محسوب می شود.

11- از دست دادن دوره عادت ماهانه

شاید بارزترین علامت اولیه بارداری زمانی باشد که عادت ماهانه خود را از دست می‌دهید. این علامت احتمالی بارداری اغلب باعث می‌شود که بانوان در جستجوی سایر علائم بارداری باشند. بعضی از بانوان فقط ممکن است دوره‌ای بسیار سبک‌تر را نسبت به زمان معمول داشته باشند. ممکن است هیچ یک از علائم بارداری ذکر شده را تجربه نکنید، تا زمانی که متوجه شوید یک دوره ماهانه خود را از دست داده‌اید.

12- فقط احساس می‌کنید که باردار هستید

این علائم اولیه بارداری ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال بررسی این لیست هستید. بسیاری از بانوان بر این باورند که در مورد بارداری دارای شهود هستند، شهود آنان معمولاً درست از آب در می‌آید. شما شاید فقط احساسات متفاوتی داشته باشید. مانند خستگی، بدخلقی، تهوع، سرگیجه. همچنین ممکن است سوزش سرِ دل، یبوست یا تکرر ادرار را تجربه کنید. شاید کمردرد یا سفتی در قسمت تحتانی کمر خود داشته باشید. سینه‌های دردناک و بیش از حد حساس نیز از علائمی است که احساس می‌شود، یا اینکه شما احساس می‌کنید که حالتان مثل همیشه نیست.

چگونه می‌توانید بگویید که باردار هستید

متاسفانه این علائم مختص بارداری نیست. برخی می‌توانند نشان دهنده این باشند که شما بیمار هستید یا اینکه دوره ماهانه شما شروع شده است. به همین ترتیب، شما می‌توانید بدون تجربه هیچ یک از این علائم باردار شوید. با این وجود، اگر یک دوره را از دست داده‌اید و یا هر کدام از موارد مهم ذکر شده در این لیست را مشاهده کردید، ممکن است از تست بارداری خانگی استفاده کنید. به خصوص اگر پیگیری چرخه قاعدگی خود را رعایت نمی‌کنید یا اینکه از این ماه تا ماه دیگر متغیر است. اگر نتیجه تست بارداری خانگی شما مثبت باشد، باید با پزشک خود ملاقات کنید. هرچه زودتر بارداری شما تایید شود، زودتر می‌توانید مراقبت‌های دوران بارداری را شروع کنید. اگر نگران علائم اولیه احتمالی بارداری هستید، می‌توانید با آزمایش بارداری ذهن خود را راحت کنید. این بیش از مشاهده یک علامت بارداری است، این اثبات علمی مثبتی است که آیا شما باردار هستید یا نه. با تمام این ها توصیه میکنیم که حتی درصورت مشاهده علایم صددرصدی بارداری، یک هفته بعد از تاریخ مقرر قاعدگی تست بدهید تا صحیح ترین نتیجه را دریافت کرده و سردرگم نشوید.

 

بیشتر بدانید:

1- علائم اولیه بارداری در روزهای اول حاملگی چیست؟

2- علائم و نشانه های اولیه بارداری

3- علائم اولیه حاملگی در ماه اول بارداری چیست؟

4- 12 نشانه حاملگی در ماه اول را بشناسید

منبع: kidspot