The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چغندر در بارداری و فواید مصرف چغندر در بارداری چیست؟

چغندر ممکن است غذایی باشد که برخی افراد دوست داشته و در انواع غذاها از آن استفاده می کنند. چغندر یک سبزی ریشه ای هستند که در انواع رنگ ها وجود دارد و نوع قرمز آن را به نام لبو می شناسیم.عطر و طعم خاکی و در عین حال کمی شیرین آنها به خوبی با هر چیزی از سالاد گرفته تا اسموتی جفت می شود. در ادامه این مقاله به شما می گوییم که آیا مصرف چغندر در بارداری مجاز است؟ اگر می خواهید همه چیز را در مورد خوردن چغندر در بارداری بدانید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد چغندر، اینکه چرا برای شما مفید است و همچنین نحوه تهیه انواع غذا با آنها در اختیار شما قرار می دهیم.

فواید مصرف چغندر در بارداری

چغندرها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توان آنها را به روش های خوشمزه ای آماده کرد. فراتر از طعم و ارزش غذایی آنها، ممکن است برخی از مزایای سلامتی دیگری را نیز برای شما و جنین در حال رشدتان فراهم کنند.

خوردن چغندر در بارداری مانع از یبوست می شود

در دوران بارداری، هورمون ها می توانند حرکت دستگاه گوارش را کم کرده درنتیجه هضم غذای شما را کند کنند. خوردن غذاهای غنی از فیبر می تواند به رفع یبوست بارداری کمک کند.

چغندر از فیبر بالایی برخوردار است. یک فنجان چغدر حاوی تقریباً 4 گرم فیبر است که حدود 14 درصد از توصیه های 28 گرم روزانه فیبر مورد نیاز مادر را تامین می کند. بنابراین چغندر بخورید تا با مشکلات ناشی از یبوست همانند شقاق و بواسیر دست و پنجه نرم نکنید.

خوردن چغندر در بارداری از نقص لوله عصبی جنین جلوگیری می کند

چغندر همچنین منبع خوبی از فولات یا اسید فولیک است. دریافت اسیدفولیک کافی می تواند از بروز برخی از مشکلات جنینی مانند آنانسفالی و اسپینا بیفیدا جلوگیری کند.

در طول بارداری شما به طور کلی باید هر روز 400 میکروگرم فولات یا اسید فولیک دریافت کنید. در برخی از حاملگی های پرخطر ممکن است به میزان بیشتری از اسید فولیک نیاز داشته باشند، بنابراین بهتر است که با پزشک خود در مورد مقدار مناسب این ویتامین مشورت کنید.

به دست آوردن فولات کافی از رژیم غذایی دشوار است. بنابراین همراه با خوردن چغندر و سایر منایع غذایی حاوی فولات، باید از سه ماه قبل از بارداری و حداقل تا پایان ماه سوم حتما مکمل فولیک اسید یا ید و فولیک را مصرف کنید.

خوردن چغندر در بارداری به رفع کمخونی کمک می کند

کم خونی فقر آهن ممکن است در دوران بارداری منجر به علائمی مانند خستگی و ضعف شود. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند روزانه 30 تا 60 میلی گرم آهن دریافت کنید.

در حالی که چغندر یک منبع گیاهی خوب از این ماده معدنی است خصوصا برای گیاهخواران و گیاهخوارانی که می خواهند مصرف آهن خود را افزایش دهند بسیار مناسب است.

خوردن چغندر در بارداری از محدودیت رشد جنین جلوگیری می کند

برخی از محققان در حال بررسی چغندرها و پتانسیل آنها برای جلوگیری از محدودیت رشد جنین هستند. اما چگونه چغندر ممکن است این کار کند؟محدودیت رشد اغلب به دلیل مشکلات جفت ایجاد می شود. جریان خون در سراسر جفت ممکن است توسط نیترات های موجود در چغندر بهبود یابد. برای ارزیابی مفید بودن مکمل چغندر و نیترات در بارداری، تحقیقات بیشتری لازم است.

خوردن چغندر در بارداری خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می دهد

محققان در یک مطالعه در سال 2018 مشخص کردند که آیا مکمل رژیم غذایی با آب چغندر (که حاوی نیترات است) می تواند فشار خون مادر را کاهش دهد و به ویژه خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کم تر کند. باز هم برای ارزیابی این فایده احتمالی، تحقیقات بیشتری در انسان لازم است.

خوردن چغندر در بارداری ویتامین های اساسی بدن مادر را تامین می کند

چغندر غذای خوبی برای رژیم غذایی شما است زیرا حاوی ویتامین C، پتاسیم، فیبر، فولات، منگنز و آهن است.بعلاوه چغندر کالری کمی دارد و 87 درصد از آب تشکیل شده است.

عوارض جانبی و خطرات خوردن چغندر در بارداری

به نظر نمی رسد هیچ مشکلی در مورد خوردن چغندر در دوران بارداری وجود داشته باشد. با این حال توجه داشته باشید که خوردن چغندر قرمز ممکن است ادرار و مدفوع شما را صورتی یا قرمز کند.

محققان این پدیده را بتوریا می نامند. این عارضه معمولاً بی ضرر است اما می تواند نگران کننده باشد.

به پزشک خود اطلاع دهید که ادرار یا مدفوع شما بعد از خوردن چغندر اغلب قرمز یا صورتی شده است یا نه. در بعضی موارد، ممکن است نشانه ای از کمبود آهن باشد.

آیا چغندر قند زیادی دارد؟

بله. چغندر همچنین در مقایسه با سایر سبزیجات دارای قند زیادی است، بنابراین مانند سایر مواد غذایی در رژیم غذایی، رعایت تعادل مهم است. اگر دیابت دارید چغندر نخورید!

آیا چغندر سنگ کلیه را بدتر می کند؟

اگر مستعد سنگ کلیه هستید بیشتر احتیاط کنید. خوردن چغندر همراه با شکلات، اسفناج، آجیل، ریواس و برخی از چای ها که حاوی اگزالات هستند ممکن است منجر به ایجاد سنگ بیشتری شود.

چگونه چغندر را در بارداری بخوریم؟

چغندر را می توانید در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یا تره بارها پیدا کنید. چغندر خام ممکن است کمی کثیف به نظر برسند. با اسکاچ روی آن را خوب بشویید ساقه های سبز را تا جایی قطع کنید تا حدود یک سانت از ساقه باقی بماند. با این کار از خارج شدن رنگ آنها درهنگام پخت و پز جلوگیری می کنید.

چگونه چغندر را در فر بپزیم؟

برای پختن چغندر، فر خود را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. چغندرهای خرد شده را درون فویل یا ظرف در دار قرار دهید و به مدت 45 تا 90 دقیقه بپزید. آنها را با احتیاط از فر خارج کرده و سپس پوست آنها را قبل از برش دادن و خوردن به آرامی جدا کنید.

چگونه چغندر را در مایکروویو بپزیم؟

می توانید چغندر را در مایکروویو نیز بپزید. به سادگی دو تا سه چغندر کوچک را در یک ظرف مایکروویو با کمی آب قرار دهید، سپس آن را برای مدت 8 تا 15 دقیقه (یا تا زمانی که نرم شوند) تحت حرارت زیاد قرار دهید. هنگام برداشتن آنها از مایکروویو مراقب باشید.

چگونه آب چغندر را در بارداری بخوریم؟

اگر آبمیوه گیری در خانه دارید، می توانید یک چغندر کوچک را آب گرفته و با آب سیب یا پرتقال مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه درست شود.

اسموتی چغندر

چغندرهای تازه یا نرم را به قطعات کوچک خرد كرده و با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود تركیب كنید.

• 1/2 فنجان چغندر خرد شده (با پوست)

• زنجبیل تازه و پوست کنده کمی

• 1/2 فنجان آب پرتقال

• 1/2 فنجان آب

• 1 موز یخ زده

• 1 فنجان توت فرنگی یخ زده

در مخلوط کن همه مواد را مخلوط کنید تا یکدست و خامه ای شود.

آیا ویار چغندر در بارداری ارتباطی با جنسیت جنین دارد؟

محققان ارتباطی بین ویار چغندر در بارداری و جنسیت جنین پیدا نکرده اند. آنها تشخیص داده اند که افراد باردار بسته به محل زندگی و فرهنگ خود تمایل به غذاهای مختلف دارند.

مطالعه بیشتر:

لبو در بارداری، از فواید تا مضرات آن چیست؟

3 دلیل خوب برای مصرف سبزیجات در دوران بارداری

بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری، در ماه دوم چی بخوریم؟

بهترین سبزیجات و مناسب ترین میوه ها برای بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های چغندر در بارداری

آیا ویار چغندر در بارداری ارتباطی با جنسیت جنین دارد؟

محققان ارتباطی بین ویار چغندر در بارداری و جنسیت جنین پیدا نکرده اند. آنها تشخیص داده اند که افراد باردار بسته به محل زندگی و فرهنگ خود تمایل به غذاهای مختلف دارند.

آیا خوردن چغندر برای جنین مفید است؟

بله. چغندر همچنین منبع خوبی از فولات یا اسید فولیک است. دریافت اسیدفولیک کافی می تواند از بروز برخی از مشکلات جنینی مانند آنانسفالی و اسپینا بیفیدا جلوگیری کند.

آیا چغندر کم خونی را برطرف می کند؟

بله. کم خونی فقر آهن ممکن است در دوران بارداری منجر به علائمی مانند خستگی و ضعف شود. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند روزانه 30 تا 60 میلی گرم آهن دریافت کنید. در حالی که چغندر یک منبع گیاهی خوب از این ماده معدنی است خصوصا برای گیاهخواران و گیاهخوارانی که می خواهند مصرف آهن خود را افزایش دهند بسیار مناسب است.

آیا چغندر قند زیادی دارد؟

بله. چغندر همچنین در مقایسه با سایر سبزیجات دارای قند زیادی است، بنابراین مانند سایر مواد غذایی در رژیم غذایی، رعایت تعادل مهم است. اگر دیابت دارید چغندر نخورید!

منبع: healthline