The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم خطرناک در بارداری، چه مواردی غیرطبیعی است؟

دوران بارداری پر از فراز و نشیب هایی است که احتمالا شما را با چالش هایی مواجه خواهد کرد. اما اگر باردار هستید لازم است که علائم خطرناک در بارداری را بشناسید و بدانید که در چه مواردی مراجعه به متخصص ضرورت دارد. در ادامه چند مورد از نشانه های خطرناک در بارداری را برایتان شرح داده ایم، با ما باشید تا مهمترین علائم خطرناک در بارداری و روش های مواجه با آنها را بدانید.

علائم خطرناک در بارداری

خونریزی از لثه‌ها

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث افزایش حساسیت بانوان در برابر التهاب باکتریایی لثه شده و از جمله علائم خطرناک در بارداری محسوب می گردد. تورم و قرمزی لثه که ممکن است در هنگام مسواک زدن باعث خونریزی شود، ناشی از باکتری و پلاک ایجاد شده در دهان است. اما در حالی که لثه‌های خونی در بارداری شایع است و تا ۷۵ درصد از مادران مبتلا به آن هستند، به این معنا نیست که این عارضه طبیعی است. پزشکان هشدار می‌دهند که اگر التهاب باکتریایی لثه درمان نشده رها شود، می‌تواند به بیماری لثه‌ای منجر شود که می‌تواند فیبرهای لثه و استخوان‌هایی که نگهدارنده دندان‌ها هستند را تخریب کند و این عارضه در بارداری سبب از بین رفتن دندان می‌شود. مادران دچار مشکلاد حاد لثه، ۸ برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند. یک توضیح احتمالی این است که عفونت لثه موجب افزایش هورمون‌هایی می‌شود که زایمان را تحریک می‌کنند.

برای جلوگیری از این مشکلات، در طول بارداری، مسواک زدن مرتب و نخ کشیدن دندان‌ها را جدی بگیرید و برای حفظ سلامتی دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید. دکتر جفکات می‌گوید: "حتی برای مادران مبتلا به بیماری لثه، تمیز کردن اساسی دندان‌ها در سه ماهه دوم می‌تواند خطر زایمان زودرس را به نصف کاهش دهد".

درد در پا

از موارد بسیار مهم علائم خطرناک در بارداری درد شدید در یک پا است. درد جرئی در کمر و لگن و پاها در دوران بارداری کاملا طبیعی بوده و ناشی از اثر هورمون ریلکسین بر روی مفاصل و رباط ها خواهد بود. اما اگر در دوران در یکی از پاهای خود احساس درد شدیدی می کنید، حتما پزشک را در جریان بگذارید، زیرا ممکن است این درد شدید نشانه ای از لخته شدن خون در ورید های عمقی باشد که درصورت عدم درمان می تواند برای شما و جنین خطرساز تلقی گردد.

 افسردگی

مطالعات نشان می‌دهد که افسردگی در دوران بارداری حتی از افسردگی پس از زایمان شایع‌تر است. پروفسور روتا نوناکس، نویسنده" بیبی بلوز" می‌گوید که این عارضه اغلب به دلیل عدم توجه به علائم هشدار دهنده ناشناخته می‌ماند. دکتر نانوکس می‌گوید: "ما در مورد تغییرات خلقی در دوران بارداری خیلی شنیده‌ایم و بنابراین من فکر می‌کنم بسیاری از بانوان باردار که افسرده هستند آن را به عنوان یک تجربه طبیعی قلمداد می‌کنند. اما اگرچه بارداری سبب بسیاری از فراز و نشیب‌های خلقی می‌شود، اما پایین بودن خلق و خو در اثر افسردگی، مزمن و فراگیر است و باعث می‌شود که مادر باردار علاقه خود را به همه چیز از جمله کار، روابط و حتی بارداری خود از دست بدهد. در موارد حاد، یک مادر مبتلا به افسردگی ممکن است با افکار مرگ‌ روبرو شود". دکتر نوناکس می‌گوید درمان افسردگی در دوران بارداری برای سلامتی مادر و جنین وی حیاتی است. مادر باردار افسرده احتمالاً انگیزه کمتری برای مراجعه منظم به پزشک زنان، حفظ یک رژیم غذایی سالم و اجتناب از الکل و دخانیات دارد. افسردگی همچنین موجب افزایش ترشح هورمون استرس مانند کورتیزول می‌شود و همچنین خطر ایجاد عوارض بارداری را افزایش می‌دهد. مطالعات بین افسردگی بارداری و پره اکلامپسی و زایمان زودرس ارتباطی نزدیک یافته اند. علاوه بر این، ۷۵ درصد از این مادران در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

دکتر نوناکس می‌گوید: اولین درمان برای افسردگی در دوران بارداری، روان درمانی است، اما این مادران نباید از مصرف داروهای ضدافسردگی امتناع کنند. در مطالعات، "مهارکننده‌های باز جذب سروتونین انتخابی" مانند پروزاک و زولوفت منجر به نواقص مادرزادی نمی‌شوند. اگرچه برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که نوزادانی که در زمان جنینی در معرض این گونه داروها قرار گرفته‌اند، دچار لرزش بیشتر، تکانش (پرش) خود به خود و حرکات سریع چشم (رم) در حال خوابیدن می‌شوند. این گونه عوارض جانبی به گفته دکتر نوناکس معمولآ خیلی سریع و بدون مداخلات پزشکی برطرف می شوند. مهمتر از آن، او اضافه می‌کند، مطالعات هیچ نشانه‌ای از اثرات دراز مدت داروهای ضد افسردگی بر رشد شناختی کودکان در معرض داروهای ضدافسردگی در رحم پیدا نکرد.

مشکلات تیرویید

زمانی که امیلی فاجیانو از پیتربرو نیوهمشایر، ۸ ماهه با پسر دومش باردار بود، مبتلا به هیپو تیروئیدیسم شد. اما این متخصص زنان و زایمان او نبود که مشکل را تشخیص داد، بلکه پزشک متخصص غدد درون ریز که او به طور مرتب و از دوران بچگی به دلیل دیابت نوع ۱ تحت نظر وی بود، مشکل را تشخیص داد. فاجیانو می‌گوید: "متخصص زنان و زایمان، علائم من را به عنوان عوارض جانبی طبیعی سه ماهه سوم بارداری تشخیص داد. این علائم احساس گرمای شدید، قادر نبودن به خوابیدن و مضطرب یا تحریک‌پذیری بود."

پریس رید لارسون پزشک متخصص، رئیس بخش غدد درون ریز، دیابت و فشار خون بالا در بیمارستان بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون می‌گوید: در بانوان مستعد به اختلالات تیروئید احتمال بیشتری دارد که برای اولین بار در طول بارداری علائم آن بروز کند. اما تشخیص آن ممکن است دشوار باشد، زیرا بسیاری از علائم تیروئید پرکار (گرمای شدید بدن، عصبی بودن، تپش قلب، بی خوابی) یا علائم کم کاری تیروئید (خستگی مفرط، افزایش وزن، یبوست، تغییرات پوست و مو) به عنوان علائم شایع بارداری تشخیص داده می‌شوند، با این وجود حیاتی است که اختلالات تیروئید در بارداری مدیریت شود. دکتر لارسون می‌گوید: پرکاری تیروئید درمان نشده، یک مادر باردار را در معرض خطر بی نظمی قلب و کاهش وزن قرار می‌دهد و در موارد شدید ممکن است سوء تغذیه جنین یا نقایص مادرزادی ایجاد شود.

در همین حال، کم کاری تیروئید درمان نشده خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث اختلال در رشد و شکل گیری مغز جنین شود. خوشبختانه درمان در طول بارداری این خطر را از بین می‌برد. از آنجا که مادران باردار به طور معمول برای اختلالات تیروئید غربالگری نمی‌شوند، بانوان با علائم مشکوک یا عوامل خطر به ویژه سابقه شخصی یا خانوادگی بیماری‌های تیروئید و یا خود ایمنی باید آزمایش انجام دهند. این افراد به راحتی با مصرف روزانه داروهای جایگزین هورمون‌های تیروئید یا آنتی تیروئید درمان می‌شوند.

پره‌اکلامپسی

به گفته "جان رپکه" پزشک متخصص، رئیس بخش زنان و زایمان در ایالت پن، غربالگری پره اکلامپسی با فشار خون بالای ناشی از بارداری، در مراجعات دوران بارداری معمول است. اما هر مادر باردار باید علائم خطرناک در بارداری درمورد این عارضه جدی بارداری را مورد توجه قرار دهد.

پره اکلامپسی که معمولا بعد از هفته بیستم بارداری به وجود می‌آید، جریان خون را به جنین کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی برای مادران شود. بانوانی که سابقه خانوادگی و فردی پره اکلامپسی، فشار خون بالا یا دیابت دارند یا مادران چاقی که بارداری دو و یا چندقلویی دارند، در معرض خطر بالاتری قرار دارند. در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر، فورا با پزشک یا مرکز بهداشتی خود تماس بگیرید:

  • سردردهای تکراری یا ناتمام
  • تورم بیش از حد پا، دست یا صورت
  • درد شکمی، به ویژه در سمت راست
  • افزایش سریع وزن (به عنوان مثال چند کیلو در چهار روز)
  • تاری دید؛ دیدن جرقه‌ی نور یا لکه نور
  • درد ناشی از آنفولانزا بدون آبریزش بینی یا گلو درد

تمام مطالب بالا از جمله صحبت‌های پزشکان و متخصصین باید به عنوان یک عقیده در نظر گرفته شوند. همیشه با مشاوره مستقیم با پزشک خودتان هر گونه سوال و ابهام درمورد علائم خطرناک در بارداری را روشن کنید.

منبع: parents

 

بیشتر بدانید:

1- شناخت نشانه های خطرناک دوران بارداری

2- ترشحات بارداری خطرناک است؟

3- آیا کمردرد نشانه سقط است و کدام نوع از کمر درد خطرناک است؟

4- درد لگن در بارداری خطرناک است وعلت درد لگن در این دوران چیست