The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آلوئه ورا در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

آلوئه ورا یک گیاه دارویی محبوب است که مردم از هزاران سال قبل تا کنون از آن برای اهداف مختلف استفاده می کنند. مهم ترین کاربرد آلوئه ورا، استفاده موضعی از بخش ژل مانند و گوشتی درون آن برای التیام مشکلات پوستی از جمله آفتاب سوختگی و بهبود زخم است. اما به جز این موارد، آلوئه ورا به صورت خوراکی نیز مصرف شده و خواص زیادی دارد. اگر جزو طرفداران این گیاه هستید و می خواهید تا با فواید و عوارض احتمالی مصرف آلوئه ورا در بارداری آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا (Aloe vera)، یکی از مهم ترین، مفیدترین و پرکاربردترین گیاهان دارویی روی کره زمین است که قدمت استفاده از آن به قرن ها قبل و پیش از میلاد مسیح باز می گردد. بر اساس شواهد موجود، به نظر می رسد که آلوئه ورا، بومی شمال آفریقا، جنوب اروپا، شبه جزیره عربستان و جزایر قناری باشد، اگرچه به دلیل خواص بی نظیری که این گیاه دارد، امروزه در بیشتر مناطق گرمسیری در سراسر جهان از جمله بسیاری از استان های ایران، کشت و پرورش داده می شود. از نظر مشخصات ظاهری و ویژگی های گیاه شناسی، آلوئه ورا، گیاهی چند ساله از دسته ساکولنت ها (گیاهان دارای برگ های گوشتی ضخیم و پر از آب) بوده و به تیره سریشیان (Asphodelaceae) و خانواده سوسن (lily family) تعلق دارد. در صورت مساعد بودن شرایط محیطی یعنی وجود خاک شنی با زهکشی مناسب، نور غیرمستقیم و فراوان آفتاب و آبیاری منظم، گیاه آلوئه ورا، به خوبی رشد کرده و می تواند در حدود 60 تا 100 سانتی متر رشد کرده و بلند شود. این گیاه، بدون ساقه بوده و یا ساقه ای بسیار کوچک و کوتاه دارد که قاعده برگ های ضخیم، پهن و گوشتی آن به شمار می رود. برگ های آلوئه ورا، نوک تیز، نیزه ای شکل و به رنگ سبز مایل به خاکستری بوده و حاشیه ای دندانه دار دارند. در برخی گونه های آلوئه ورا ممکن است خط ها و یا لکه های سفید رنگ تا مایل به کرمی نیز بر روی برگ ها دیده شوند. ماده ژله ای شکل درون برگ های آلوئه ورا، بخش اصلی و پر کاربرد آن است که بسیار مفید بوده و برای اهداف مختلف به کار گرفته می شود. گل های گیاه آلوئه ورا، در فصل گرما یعنی تابستان در انتهای ساقه، به صورت سنبله ای از گل های زرد، قرمز و نارنجی پدیدار شده و باعث زیبایی چندین برابری این گیاه می شوند.

آلوئه ورا چه ویتامین هایی دارد؟

صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و غذایی از آلوئه ورا به طور گسترده استفاده می کنند و ارزش اقتصادی این گیاه سالانه بیش از میلیاردها دلار برآورد شده است. به علاوه بخش ژله ای درون برگ های آلوئه ورا، حاوی مواد شیمیایی از جمله فیبر، ویتامین های A، C، E ، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B6 (پیریدوکسین)، B9 (فولات یا اسید فولیک) و B12 (کوبالامین)، مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم، کلسیم، سدیم، کروم، سلنیوم، منگنز، پتاسیم و ...، اسیدهای آمینه ضروری و آنتی اکسیدان هایی همچون بتاکاروتن است که در ایجاد خواص بی نظیر آن دخالت دارند.

خواص آلوئه ورا در طب سنتی

شاید باور نکنید اما سوابق استفاده از آلوئه ورا به حدود 1750 سال قبل از میلاد بر می گردد و حتی نقاشی هایی از این گیاه، بر روی دیوارهای غارها پیدا شده است. در واقع می توان گفت که آلوئه ورا با طب بومی و سنتی مردم در سرتاسر دنیا در هم تنیده شده و بخشی جدایی ناپذیر از آن است. از جمله رایج ترین و مهم ترین خواص آلوئه ورا در طب سنتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دارای خواص ضد التهابی،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- دارای فعالیت ضد ویروسی،

- دارای اثرات ضد باکتریایی،

- دارای اثرات ضد قارچی،

- کمک به دفع سموم از بدن،

- تسکین سردرد،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ،

- کند کردن روند پیشرفت سرطان و جلوگیری از تهاجم آن به سایر نقاط بدن (متاستاز) به ویژه در سرطان پستان و ریه،

- مقابله با بیماری آلزایمر و پارکینسون (نوعی اختلال عصبی پیشرونده که منجر به ناتوانی های جدی حرکتی و مشکلات شناختی در فرد مبتلا می شود)،

- آرامش بخش،

- کاهش ناراحتی های عصبی،

- ضد صرع،

- بهبود گردش خون،

- تصفیه خون،

- تنظیم ریتم قلب،

- کاهش خطر سکته های قلبی،

- درمان کم آبی بدن،

- حفظ سلامت کبد،

- موثر در کاهش اندازه سنگ کلیه،

- بهبود روند هضم،

- تسکین ریفلاکس معده و سوزش سر دل،

- مقوی معده،

- تسکین درد و ناراحتی در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سایر اختلالات التهابی روده،

- درمان یبوست (ملین)،

- شفاف کردن پوست،

- کند کردن روند پیری پوست و کاهش چین و چروک های پوستی،

- لایه بردار ملایم پوست و رفع لکه ها،

- رفع تیرگی زیر چشم ها،

- درمان آکنه پوستی،

- درمان تبخال،

- تسکین دهنده شقاق (زخم) مقعدی،

- مرطوب کننده پوست و افزایش خاصیت ارتجاعیآن،

- درمان خارش در پوست سر،

- موثر در افزایش رشد موها و تامین سلامت آن ها،

- رفع شوره سر،

- ترمیم سایش (اصطکاک و خراشیدگی) پوست و یا سوختگی های خفیف،

- تسکین ناراحتی ناشی از نیش حشرات،

- ترمیم زخم های جراحی،

- تسکین علائم ناشی از آسم از جمله تنگی نفس و سرفه،

- کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کمک به کنترل بیماری،

- کاهش سطح فشار خون،

- درمان طاسی سر،

- تسکین خونریزی و تورم لثه ها،

- کاهش درد و ناراحتی ناشی از زخم های دهانی مانند آفت،

- بهبود عملکرد مفاصل و ماهیچه ها،

- تسکین درد کمر و زانو،

- افزایش قدرت و توان جنسی،

- برطرف کردن خستگی مداوم و مزمن بدن،

- مقابله با ویروس اچ آی وی (HIV)،

- کاهش خطر پوکی استخوان و جلوگیری از شدت یافتن آن،

- کمک به شروع خونریزی قاعدگی در زنان (قاعده آور) و ...،

با وجود این که خواص آلوئه ورا در طب سنتی بسیار بی شمار هستند، اما محققان به تازگی بررسی های خود را در زمینه اثرات این گیاه شروع کرده اند و بنابراین برای تایید یا رد این خواص، هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آیا استفاده از آلوئه ورا در بارداری بی خطر است؟

پاسخ این سوال به نحوه استفاده از آلوئه ورا در بارداری بستگی دارد.

مصرف خوراکی آلوئه ورا در بارداری: به طور قطع خوردن آلوئه ورا در بارداری، به هر شکل ممنوع است، زیرا به دلیل خاصیت مسهل بودن و همچنین قاعده آور بودن می تواند سبب تحریک انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین و یا زایمان زودرس را به شدت افزایش دهد.

مصرف موضعی آلوئه ورا در بارداری: اگر برای سلامت پوست و موهای خود قصد دارید تا از در دوران بارداری از آلوئه ورا کمک بگیرید، نگران نباشید، زیرا در تحقیقات تا به حال عوارض جدی در پی استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا در بارداری به اثبات نرسیده است.

خواص آلوئه ورا در بارداری

همانطور که گفته استفاده خوراکی از آلوئه ورا در طی بارداری ممنوع است و بنابراین نمی توانید از برخی خواصی که در بالا به آن ها اشاره شد، بهره مند شوید اما صورت استفاده موضعی از آلوئه ورا در بارداری، می تواند چنین مزایایی را به دنبال داشته باشد:

- روشن کردن و شفاف سازی پوست،

- کاهش تیرگی های پوستی ناشی از بارداری،

- جلوگیری از ترک خوردگی شکم، ران، سینه ها و بازوها در اثر بارداری (استریای حاملگی)،

- کاهس خشکی پوست و مرطوب کردن آن،

- رفع خارش و ناراحتی های پوستی،

- درخشان تر کردن پوست و موها.

عوارض آلوئه ورا در بارداری

آلوئه ورا، مزایای بی شماری برای سلامتی به دنبال دارد تا جایی که آن را جادوی قرن در نظر می گیرند، اما همین گیاه پر فایده، می تواند عوارض جانبی را نیز ایجاد کند که عبارت هستند از:

- سوزش پوست،

- احساس گرفتگی در شکم،

- اسهال،

- تغییر رنگ ادرار به قرمز،

- عدم تعادل الکترولیت ها در بدن،

- سوزش معده و سردل،

- اعتیاد به این گیاه،

- حساسیت های پوستی،

- آسیب های کلیوی و کبدی (استفاده طولانی مدت)،

- مسمومیت (در دوزهای بالا)،

- تداخل با داروهای قلبی، کاهش دهنده قند خون و به ویژه انسولین،

- تشدید بیماری های کرون، کولیت و یا بواسیر و ...

علاوه بر این عوارض، استفاده خوراکی از آلوئه ورا در بارداری می تواند سبب خطر تحریک انقباضات رحمی، خونریزی، درد در رحم و همچنین افزایش احتمال سقط جنین و زایمان زودرس شود. اما در مورد استفاده موضعی از آلوئه ورا در بارداری، اگر جانب احتیاط را رعایت کرده و زیاده روی نکنید، احتمال ایجاد عوارض جانبی جدی وجود ندارد.

مطالعه بیشتر:

کنار در بارداری آیا مفید و بی خطر است یا خیر؟

زالزالک در بارداری و فواید و عوارض خوردن زالزالک چیست؟

گل ساعتی در بارداری و آیا استفاده از گل ساعتی مجاز است؟

خارخاسک در بارداری و فواید و عوارض آن بر روی جنین چیست؟

?پرسش و پاسخ های آلوئه ورا در بارداری

آلوئه ورا چه ویتامین هایی دارد؟

بخش ژله ای درون برگ های آلوئه ورا، حاوی مواد شیمیایی از جمله فیبر، ویتامین های A، C، E ، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B6 (پیریدوکسین)، B9 (فولات یا اسید فولیک) و B12 (کوبالامین)، مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم، کلسیم، سدیم، کروم، سلنیوم، منگنز، پتاسیم و ...، اسیدهای آمینه ضروری و آنتی اکسیدان هایی همچون بتاکاروتن است که در ایجاد خواص بی نظیر آن دخالت دارند.

خواص آلوئه ورا در طب سنتی چیست؟

دارای خواص ضد التهابی، دارای خواص آنتی اکسیدانی، دارای فعالیت ضد ویروسی، دارای اثرات ضد باکتریایی، دارای اثرات ضد قارچی، کمک به دفع سموم از بدن،

آیا مصرف خوراکی آلوئه ورا در بارداری ایمن است؟

به طور قطع خوردن آلوئه ورا در بارداری، به هر شکل ممنوع است، زیرا به دلیل خاصیت مسهل بودن و همچنین قاعده آور بودن می تواند سبب تحریک انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین و یا زایمان زودرس را به شدت افزایش دهد.

آیا مصرف موضعی آلوئه ورا در بارداری ایمن است؟

اگر برای سلامت پوست و موهای خود قصد دارید تا از در دوران بارداری از آلوئه ورا کمک بگیرید، نگران نباشید، زیرا در تحقیقات تا به حال عوارض جدی در پی استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا در بارداری به اثبات نرسیده است.