The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم خطرناک جنین در بارداری،14 نشانه غیرطبیعی جنین چیست؟

در طی ماه پنجم، جنین نسبت به صدا، نور و درد واکنش بیشتری نشان می‌دهد. این دوره‌ای است که آنها نیز در معرض تهدیدات مختلفی هستند که ممکن است به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رشد و تکامل تأثیر بگذارد.

اگر مشکلات از بیرون قابل رویت باشد، می‌توان اقدامات اصلاحی برای مقابله با آنها انجام داد. اما چگونه جنین ناسالم در رحم تشخیص داده می‌شود؟ پاسخ ساده است، فقط باید مراقب هشدار علائم خطرناک جنین در بارداری باشید.

علائم خطرناک جنین در بارداری

1- ارتفاع غیر طبیعی فوندال هایت یا قله رحم:

قد پایه به پزشک کمک می‌کند تا ارزیابی کند که رحم یک مادر باردار در حال رشد است یا نه. برای اندازه گیری قد پایه از شما خواسته می‌شود دراز بکشید و با استفاده از یک نوار اندازه گیری، از بالای رحم تا استخوان شرمگاهی اندازه‌گیری می‌شود. معمولاً پس از هفته ۱۶ ارتفاع پایه با پیشرفت بارداری مطابقت دارد. اگر قد رحم شما آن چیزی نیست که باید باشد، نشان دهنده مشکلی در بارداری شما است. دلیل این امر ممکن است میزان مایع آمنیوتیک کمتر یا بیشتر از حد طبیعی و یا یک وضعیت بریچ باشد. در بدترین حالت می‌تواند به این معنی باشد که جنین به شکل مناسب در حال رشد نیست.

۲- ضعیف بودن یا فقدان ضربان قلب:

اگرچه قلب جنین بعد از هفته پنجم شروع به تپیدن می‌کند، اما تقریباً در هفته دهم تشخیص ضربان قلب آسان می‌شود. ضربان قلب جنین را می‌توان با نظارت الکترونیکی جنین یا در برخی موارد، فقط با لمس شکم و شمارش تعداد ضربان در دقیقه تشخیص داد. در بعضی مواقع، ممکن است تشخیص ضربان قلب به دلیل تغییر وضعیت جنین یا مشکلات جفت امکان‌پذیر نباشد. در چنین حالتی، ممکن است پزشک از شما بخواهد که در ویزیت بعدی دوباره امتحان کند، با این حال اگر او هنوز هم نتواند ضربان قلب جنین را تشخیص دهد، برای بررسی علت این امر اسکن سونوگرافی توصیه می‌شود. در بعضی موارد، عدم وجود ضربان قلب نشانه یک مانع در رشد جنین یا در بدترین حالت، جنین مرده است.

۳- محدودیت رشد داخل رحمی:

از دیگر علائم خطرناک جنین در بارداری محدودیت رشد داخل رحمی است که در رشد جنین اختلال ایجاد می‌کند. اگر نتیجه تست محدودیت رشد داخل رحمی مثبت باشد، به این معنی است که جنین شما ۱۰ درصد از سن بارداری شما کوچک‌تر است. اگر شما از این عارضه رنج می‌برید، مشکلاتی نظیر مشکل در تنفس، فشار خون بالا و دمای بالای بدن ممکن است به وجود آمده و حتی پس از زایمان نیز ادامه یابد. بنابراین لازم است از نزدیک این شرایط را تحت نظر داشته باشیم. این عارضه می‌تواند در بارداری‌های چندقلویی نیز رخ دهد، که یکی از جنین‌ها از این مشکل رنج می‌برند، اما جنین دیگر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. این مشکل به دلیل عملکرد غیرطبیعی جفت به وجود می‌آید که در شرایط عادی باعث می‌شود نوزاد تمام مواد مغذی لازم را دریافت کند. دلایل دیگر شامل مشکلات کلیوی، کم‌ خونی و دیابت است.

۴- میزان پایین HCG:

نوعی هورمون تولید شده توسط جفت در بارداری است. میزان HCG بسته به مرحله بارداری در نوسان است. به طور کلی، سطح HCG در طی هفته ۹ تا ۱۶ بارداری بسیار بالاست. سطح طبیعی این هورمون از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین سطح پایین HCG دلیلی برای وحشت نیست. با این حال، سقط جنین، بارداری پوچ و بارداری خارج از رحم، ممکن است باعث پایین آمدن سطح HCG و اعلام خطر برای بارداری شما است.

۵- گرفتگی بیش از حد شکم در دوران بارداری:

بارداری با دردها و رنج‌های خاص خود همراه است. اما درد شدید که مانند گرفتگی عادت ماهانه است، یکی دیگر از علائم خطرناک جنین در بارداری است. در اوایل بارداری، ممکن است به دلیل ضعف جریان خون ایجاد شود اما اگر همچنان ادامه یابد، ممکن است مراجعه به پزشک ضروری باشد.

۶- خونریزی در دوران بارداری:

مادران باردار اغلب لکه بینی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند که کاملاً طبیعی است. با این حال، خونریزی بدون شک نگران کننده است و باید توسط پزشک ارزیابی شود. این امر ممکن است نشانه سقط جنین، خونریزی هورمونی یا خونریزی لانه گزینی باشد به همین دلیل از جمله علائم خطرناک جنین در بارداری محسوب می شود.

۷- کمردرد شدید:

تجربه‌ کمردرد در طی بارداری یک امر شایع است، زیرا جنین در حال رشد فشار زیادی به ستون فقرات و کمر وارد می‌کند. این احساس هنگامی که چندقلو باردار هستید بدتر می‌شود. باید دنبال نشانه‌های درد کمر غیرعادی باشید که برخلاف کمر درد معمول بارداری شدیدتر می‌شود. همچنین، اگر این درد از قسمت جلوی بدن شروع شده و به پشت ادامه یابد، علامت خوبی نیست. شما باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

۸- ترشحات واژینال در بارداری:

ترشحات واژینال یک عارضه شایع است که بانوان هنگام بارداری تجربه می‌کنند و با پیشرفت بارداری افزایش می‌یابد. معمولاً ترشحات واژینال یک مادر باردار، روشن، شفاف، سفید و بدون بو است. با این حال اگر متوجه ترشحات زرد یا سبز با بوی قوی شدید، وقت آن است که بدون تاخیر با پزشک خود مشورت کنید. ترشحات غیرمعمول ممکن است در اثر التهاب دهانه رحم ایجاد شود و این نشانگر سقط جنین است.

۹- قطع ناگهانی تهوع صبحگاهی:

تهوع صبحگاهی و بارداری با هم همراه هستند. معمولاً تهوع صبحگاهی تا پایان سه ماهه اول یا حتی زودتر، بدون اینکه روی جنین تاثیر بگذارد برطرف می‌شود. با این حال برای برخی از مادران باردار قطع ناگهانی این عارضه ممکن است به دلیل پایین بودن سطح HCG باشد که می‌تواند نشانه سقط جنین باشد. توصیه می‌شود با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه تهدیدی برای جنین شما وجود ندارد.

۱۰- تب در دوران بارداری:

در دوران بارداری نباید تب را نادیده گرفت. ممکن است خطر عفونت باکتریایی یا ویروس برای جنین ایجاد کند.

۱۱- کاهش سایز پستان‌ها:

در دوران بارداری بدن یک مادر تغییرات هورمونی بسیاری را تجربه می‌کند. در طول این تغییرات پستان‌ها حساس‌تر می‌شوند. همچنین با پیشرفت بارداری سنگین‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. با این حال، کاهش ناگهانی در اندازه سینه‌ها ممکن است از جمله علائم خطرناک جنین در بارداری باشد.

۱۲- عدم تحرک جنین:

حرکت جنین را می‌توان در حدود هفته 22 بارداری احساس کرد، زیرا جنین شروع به واکنش به صدا و درد می‌کند. کارشناسان معتقدند که یک مادر باردار باید در طول این مدت حدود ۱۰ لگد را در هر دو ساعت تجربه کند. اگر جنین دچار مشکل شود، تعداد این ضربه‌ها کاهش می‌یابد. این یک مورد مهم از علائم خطرناک جنین در بارداری است که شما باید برای درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید. هر گونه تأخیر در دریافت کمک‌های پزشکی ممکن است باعث یک اتفاق ناگوار شود.

۱۳- افزایش ناگهانی میزان قند خون:

طبیعی است که قند خون و فشار خون در دوران بارداری افزایش پیدا کند. در حقیقت شما باید در طول ۹ ماه بارداری مراقب میزان قند و فشار خون خود باشید. با این حال، یک افزایش ناگهانی در میزان قند خون می‌تواند منجر به پره‌اکلامپسی شود و باعث زایمان زودرس شود.

۱۴- تغییر وضعیت جفت:

تحلیل وضعیت جفت نیز یکی از علائم بارداری ناسالم است. وقتی جفت زودتر از موعد از رحم جدا می‌شود، بارداری خاتمه می‌یابد، بنابراین همیشه وضعیت جفت را مورد بررسی قرار دهید.

به همه علائم خود توجه کنید. حتی اگر به علائم خطرناک جنین در بارداری شک جزئی دارید یا احساس می‌کنید که مشکلی وجود دارد، با پزشک خود مشورت کنید. نگرانی شما ممکن است بیهوده باشد، اما همیشه اطمینان از تاسف بهتر است.

 

بیشتر بدانید:

1- شناخت نشانه های خطرناک دوران بارداری

2- علائم خطرناک در بارداری، چه مواردی غیرطبیعی است؟

3- علائم مدفوع كردن جنين چیست و آیا مدفوع کردن جنین خطرناک است؟

4- ترشحات بارداری خطرناک است؟

 

منبع: parenting.firstcry