The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن سیب در بارداری آیا بی خطر و ایمن است؟

برای تضمین سلامت رشد جنین، مادر باید در دوران بارداری از تغذیه سالم برخوردار باشد. برخوداری از یک تغذیه متعادل شامل میوه و سبزیجات فراوان متضمن سلامتی مادر و کودک است. در این مقاله، قصد داریم اختصاصاً درباره سیب با شما گفتگو کنیم.

همه ما سیب را به عنوان میوه ای مفید و خوشمزه می شناسیم. اما در این مقاله قصد بر آن است که ببینیم آیا خوردن سیب در بارداری خوب و برای مادر باردار مفید است؟ برای پاسخ این پرسش با ما همراه باشید.

آیا خوردن سیب در دوران بارداری بی خطر است؟

از آنجا که هیچ عوارضی برای خوردن سیب در بارداری ذکر نشده و سیب منبع غنی غذایی محسوب می شود، خوردن سیب در بارداری مشکلی ندارد و برای مادر و جنین نیز مفید است.

اگر می خواهید در روزهای بارداری، سیب را جزیی از برنامه غذایی خود قرار دهید، مجاز هستید فقط به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خوردن، آن را به دقت بشویید زیرا احتمال آلودگی با آفت کش ها وجود دارد. تا جایی که می توانید سیب ارگانیک که فاقد آفت کش است، مصرف کنید.

خوردن دانه های سیب در بارداری

فراموش نکنید دانه های سیب حاوی سیانید و سمی هستند، لذا از خوردن دانه سیب خودداری نمایید. در صورت خوردن دانه های سیب، سیانید هنگام هضم به آرامی در معده آزاد می شود. از این رو علائم مسمومیت با سیانید پس از مدتی آشکار خواهد شد. به این دلیل خانم های باردار به هیچ وجه نباید هنگام خوردن سیب دانه های آن را بخورند.

ارزش غذایی سیب

انواع سیب، در درجه اول حاوی آب و کربوهیدرات بوده و مقادیر زیادی قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز نیز دارند. آنها همچنین منبع غنی فیبرهای نامحلول و غذایی (رژیمی)، 1 تا 3 درصد مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین های B کمپلکس نظیر تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین  پیریدوکسین و اسید پتوتنیک و فولات هستند.

سیب ها به مقدار کمی ویتامین C (حدود 8% مقدار توصیه شده روزانه)، ویتامین A ، E و K دارند. همچنین مقادیر کمی مواد معدنی اساسی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر نیز در سیب وجود دارد. گیامغذی ها (مواد مغذی دارای منشا گیاهی) مانند بتاکاروتن، کریپتوکسانتین، فلاونوئیدها و آنتوسیانین نیز به مقدار قابل توجه در سیب مشاهده می شود.   

پتاسیم ماده معدنی اصلی موجود در سیب و برای سلامت قلب مفید است. سیب ها سرشار از فیبری به نام پکتین هستند که به پایین آمدن قند و بهبود هضم غذا کمک می کند.

فواید خوردن سیب در بارداری

خوردن سیب در بارداری فواید زیادی برای سلامتی مادر باردار و جنین در حال رشد دارد. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در سیب باعث کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن می شوند. ویتامین های گروه B (ب کمپلکس) موجود در سیب به سالم ماندن گلبول های قرمز کمک می کند. خوردن سیب در دوران بارداری خطر آلرژی و آسم را در دوران کودکی کاهش داده و برای سلامت جنین مفید است. در ادامه به مواردی از فواید سیب در بارداری اشاره خواهیم کرد:

1- جلوگیری از کم خونی: انواع سیب منبع خوب آهن هستند، آهن به تولید هموگلوبین در خون کمک کرده و از کم خونی جلوگیری می نماید. مادران باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن هستند. لذا برای جلوگیری از احتمال بروز آن، مصرف غذاهای غنی از آهن توصیه می شود لذا سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2- کمک به هضم: تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند روند هضم را کندتر کرده و منجر به یبوست شود. اما سیب حاوی فیبر غذایی است که مدفوع را نرم و به رفع مشکل کمک می کند. اما فراموش نکنید مصرف بیش از حد سیب اثر منفی دارد. بهتر است مصرف سیب در بارداری 1 تا 2 عدد در روز باشد.

3- کمک به ایمنی بدن: سیب منبع خوب ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابراین با میل نمودن این میوه ترد و خوشمزه احتمال ابتلا به عفونت را در خود کاهش دهید.

4- تامین انرژی: سیب ها حاوی قندهای ساده مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز هستند که می توانند فوراً انرژی لازم را تامین کنند. بنابراین سعی کنید وقتی از منزل خارج می شوید، یک سیب همراه داشته باشید تا در صورت گرسنگی و افت قند خون استفاده کنید.

5- حفظ سلامت قلب: مصرف روزانه سیب به کاهش سطح کلسترول بد خون، پلاک ها و التهاب های دیواره های شریان کمک می کند و در نتیجه موجب سلامت قلب خواهد شد. سیب در تسکین سوزش سر دل نیز موثر است.

6- جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی: خوردن سیب در دوران بارداری خطر ابتلا به آسم را در جنین کاهش می دهد. سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موجب تقویت ریه های مادر نیز خواهند شد. ریه های قوی تر به تنفس و رفع مشکلات تنفسی در شرایط حاد کمک می کنند.

7- کمک به رشد استخوان: سیب دارای کلسیم است که نقش بسزایی در رشد استخوان های قوی در جنین دارد. کلسیم استخوانهای مادر را نیز در دوران بارداری تقویت خواهد کرد. انواع سیب مانع از بروز کمبود کلسیم بدن می شود. ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی سیب موجب تقویت قدرت و تراکم استخوان می شود.

8- قدرت حافظه را افزایش می دهد: پوست سیب حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام کورستین است که باعث بهبود حافظه و عملکرد شناختی می شود. این ماده مانع از آسیب سلولهای مغزی شده و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد. نوشیدن آب سیب با تحریک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین باعث بهبود حافظه در مغز می شود. همچنین از مغز در برابر صدمات اکسیداسیون که به دلیل سوء تغذیه یا نارسایی ژنتیکی اتفاق می افتد، محافظت می کند.

آیا مصرف سیب سبز نیز در دوران بارداری مجاز است؟

فواید سیب سبز در سلامت شبیه به سیب قرمز است. خوردن سیب سبز نیز در بارداری مجاز و بی خطر است. سیب های سبز در مقایسه با سیب های قرمز حاوی قند و فیبر کمتری هستند، پوستی ضخیم تر و سفت تر دارند. خوردن سیب سبز به خصوص برای خانم هایی که نگران کربوهیدرات و قند مصرفی خود در دوران بارداری هستند، بسیار مناسب است. علاوه بر اینکه سیب های قرمز دارای آنتی اکسیدان های بیشتری مانند آنتوسیانین هستند که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و خاصیت ضد التهابی دارند، سیب های سبز نیز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. سیب های سبز می توانند سطح فشار خون را کنترل کنند. بنابراین سیب های قرمز و سبز به یک اندازه سالم و بی خطر هستند، هر دو را بخورید!

عوارض خوردن سیب در بارداری چیست؟

اگرچه سیب در دوران بارداری برای مادر و جنین بسیار مناسب است اما باید به اعتدال مصرف شود زیرا مصرف زیاد سیب مشکلات خاصی مانند یبوست، اسیدیته (ترش کردن) و غیره به همراه دارد.

خوردن سیب در شرایط عادی و در دوران بارداری خوب است. می توانید در بارداری روزی 1-2 سیب بخورید. مصرف معتدل سیب آسیبی به مادر و جنین نمی رساند.

پیروی از رژیم غذایی متعادل در بارداری به نفع مادر و جنین است.

 

بیشتر بدانید:

1- نوشیدنی سرشار از فيبر و آنتی اکسيدان با سیب و هلو

2- طالبی در بارداری ،فواید و مضرات خوردن طالبی در بارداری چیست؟

3- فواید و عوارض جانبی خوردن میوه خشک در دوران بارداری

4- میوه کاکتوس در بارداری ، آیا خوردن آن مجاز است؟

 

منبع: parenting.firstcry