The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی ناگهانی چه زمانی می تواند اتفاق بیفتد؟

خونریزی ناگهانی هر خونریزی یا لکه بینی است که ممکن است بین دوره های قاعدگی طبیعی یا در دوران بارداری تجربه کنید. توجه به هر گونه تغییر در الگوهای خونریزی طبیعی از ماه به ماه بسیار مهم است. به عنوان مثال، بانوانی که سیگار می کشند، در معرض خطر خونریزی شدید قرار دارند. در این مقاله در مورد چگونگی تشخیص خونریزی از لکه بینی، دلایل ایجاد آن و چه زمانی باید به پزشک خود مراجعه کنید، اطلاعاتی ارائه شده است.

 

خونریزی ناگهانی چه زمانی می تواند اتفاق بیفتد؟

سیکل قاعدگی معمولی 28 روز است. برخی از چرخه های قاعدگی ممکن است 21 روز طول بکشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا 35 روز یا بیشتر طول بکشند. به طور کلی، روز اول سیکل با شروع پریود شما شروع می شود و حدود پنج روز طول می کشد. پس از آن، هورمون‌های بدن شما آماده می‌شوند تا تخمکی تولید کنند که ممکن است با تخمک‌گذاری در حدود روز 14 سیکل، بارور شود یا نشود.

اگر تخمک بارور شود، ممکن است منجر به بارداری شود. در غیر این صورت، هورمون‌های شما مجدداً طوری تنظیم می‌شوند که پوشش داخلی رحم شما را از بین ببرند و منجر به پریود مجدد برای حدود پنج روز شود. زنان معمولاً در طول دوره قاعدگی حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری خون از دست می دهند. پریودها در نوجوانان و زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند، طولانی تر و سنگین تر می شود.

خونریزی ناگهانی هر نوع خونریزی است که خارج از دوره طبیعی قاعدگی رخ دهد. این می تواند یک خونریزی کامل باشد که نیاز به استفاده از تامپون یا نوار بهداشتی دارد یا لکه بینی.

چه چیزی باعث خونریزی ناگهانی می شود؟

دلایل مختلفی برای خونریزی ناگهانی وجود دارد که باعث می شود شما بین دوره های قاعدگی خونریزی داشته باشید. این می تواند ناشی از هر چیزی باشد، از تنظیم بدن شما به روش های پیشگیری از بارداری هورمونی تا سقط جنین. اگرچه برخی از موارد خونریزی ممکن است خود به خود بدون درمان برطرف شود، بهتر است هر گونه تغییر را به پزشک خود گزارش دهید.

1. شما به یک قرص جدید ضد بارداری یا سایر داروهای ضد بارداری هورمونی روی آوردید:

هنگامی که از قرص های ضد بارداری هورمونی استفاده می کنید یا از سایر روش های ضد بارداری مانند دستگاه داخل رحمی (IUD) استفاده می کنید، احتمال خونریزی بین سیکل ها وجود دارد. به خصوص در چند ماه اول پس از شروع یک شیوه ضدبارداری جدید یا اگر از انواع داروها، مانند اتینیل-استرادیول-لوونورژسترل (سیزنیک، کوارتت) به طور مداوم و طولانی مدت استفاده می کنید، خونریزی محتمل است.

پزشکان نمی دانند که دقیقاً چه چیزی باعث خونریزی ناگهانی در هنگام استفاده از قرص های ضد بارداری سنتی می شود. برخی معتقدند که این روش بدن شما برای سازگاری با هورمون ها است.

صرف نظر از این موارد، ممکن است خونریزی شدیدتری را تجربه کنید اگر:

  •  مصرف قرص ها را در طول چرخه از دست بدهید
  •  هر گونه دارو یا مکمل جدید را در حین مصرف قرص شروع کنید
  •  استفراغ یا اسهال مداوم را تجربه کنید که می تواند بر جذب هورمون ها توسط بدن شما تأثیر بگذارد.

با استفاده از قرص‌های ضدبارداری طولانی‌مدت یا مداوم، قرص‌های فعال را در طول ماه مصرف می‌کنید تا به طور موثر پریود خود را رد کنید. این روش یا در الگوی استفاده طولانی مدت برای دو تا سه ماه یا در الگوی استفاده مداوم برای یک سال کامل انجام می شود. شایع ترین عارضه جانبی استفاده از قرص های ضد بارداری به این روش، خونریزی ناگهانی در چند ماه اول است. حتی ممکن است متوجه شوید که خونی که می بینید قهوه ای تیره است، که ممکن است به این معنی باشد که خون قدیمی است.

هنگام استفاده از آی یو دی، ممکن است تا زمانی که بدن تان خود را با هجوم هورمون های جدید سازگار کند تغییراتی را در جریان قاعدگی خود تجربه کنید. در آی یو دی مسی، هیچ هورمون جدیدی وجود ندارد، اما همچنان می توانید تغییراتی را در جریان قاعدگی خود تجربه کنید. خونریزی بین قاعدگی نیز یک عارضه جانبی شایع برای هر دو نوع آی یو دی است. اگر خونریزی شما شدید است یا بعد از رابطه جنسی متوجه لکه بینی یا خونریزی شدید، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید.

در حالی که خونریزی ناگهانی ممکن است طبیعی باشد و به مرور زمان خود به خود از بین برود، اگر تغییرات زیر را تجربه کردید باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  •  درد شکم
  •  درد قفسه سینه
  •  خونریزی شدید
  •  مشکلات دید یا تغییر در بینایی
  •  پا درد شدید

2. شما یک بیماری مقاربتی یا بیماری التهابی دیگر دارید:

گاهی اوقات عفونت های مقاربتی (ITS) مانند کلامیدیا و سوزاک می توانند باعث خونریزی شدید شوند. بیماری های مقاربتی عفونت هایی هستند که از طریق رابطه جنسی محافظت نشده با یک شریک جنسی آلوده منتقل می شوند. خونریزی ناگهانی همچنین می تواند ناشی از سایر شرایط التهابی باشد، مانند:

همراه با خونریزی ناگهانی، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

بسیاری از عفونت ها را می توان با آنتی بیوتیک ها درمان کرد، بنابراین در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید. در صورت عدم درمان، عفونت ها می توانند منجر به ناباروری و سایر مشکلات جدی سلامتی شوند.

3. دهانه رحم حساسی دارید:

هر گونه خونریزی در زمانی که انتظارش را ندارید ممکن است شما را نگران کند، به خصوص اگر در دوران بارداری اتفاق بیفتد. با این حال، گاهی اوقات، اگر دهانه رحم شما تحریک شده یا آسیب ببیند، ممکن است بین دو دوره یا در دوران بارداری لکه بینی یا خونریزی داشته باشید. دهانه رحم شما در قاعده رحم قرار دارد، بنابراین هر گونه خونریزی از دهانه رحم حساس به دلیل تحریک یا آسیب باعث ترشح خونی می شود.

در دوران بارداری، دهانه رحم نرم می شود و ممکن است بعد از معاینه واژینال یا بعد از رابطه جنسی خونریزی کند. همچنین در صورت ابتلا به نارسایی دهانه رحم، وضعیتی که در آن دهانه رحم خیلی زودتر از موعد مقرر باز می شود، ممکن است خونریزی کند.

4. در دوران بارداری هماتوم ساب کوریونیک دارید:

خونریزی یا لکه بینی در دوران بارداری ممکن است نشان دهنده مشکل باشد یا نباشد. یکی از شرایطی که ممکن است باعث خونریزی در دوران بارداری شود، هماتوم ساب کوریونیک یا خونریزی نام دارد. در این وضعیت، غشاهای کوریونی از کیسه، بین جفت و رحم جدا می شوند. این می تواند باعث ایجاد لخته و خونریزی شود. هماتوم ممکن است بزرگ یا کوچک باشد و در نتیجه باعث خونریزی قابل توجه یا بسیار کم شود.

اگرچه اکثر هماتوم ها مضر نیستند، باید برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. آنها یک سونوگرافی انجام می دهند تا ببینند هماتوم چقدر بزرگ است و در مورد مراحل بعدی با شما صحبت می کنند.

5. شما در حال تجربه سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم هستید:

اکثر زنانی که در دوران بارداری دچار خونریزی می شوند، نوزادان سالمی به دنیا می آورند. با این حال، خونریزی در دوران بارداری گاهی اوقات می تواند نشانه ای از سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد. سقط جنین زمانی اتفاق می افتد که جنین قبل از هفته بیستم در رحم بمیرد. حاملگی خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که لانه گزینی به جای رحم در لوله فالوپ اتفاق می افتد. در صورت مشاهده سایر علائم سقط جنین با پزشک خود تماس بگیرید:

  •  خونریزی شدید
  •  سرگیجه
  •  درد یا گرفتگی در شکم، به خصوص اگر شدید باشد

اگر دچار سقط جنین شده اید، ممکن است دو هفته یا بیشتر خونریزی داشته باشید. اگر رحم شما به طور کامل تخلیه نشود، پزشک ممکن است انجام اتساع و کورتاژ یا سایر روش های پزشکی را برای برداشتن بافت باقی مانده پیشنهاد دهد. حاملگی خارج از رحم معمولا نیاز به جراحی دارد.

6. فیبروم یا توده های فیبری دارید:

اگر فیبروم در رحم شما ایجاد شود، می تواند منجر به خونریزی شدید شود. این عارضه ممکن است ناشی از هر چیزی از ژنتیک گرفته تا هورمون باشد. برای مثال، اگر مادر یا خواهر شما فیبروم داشته باشد، ممکن است خودتان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن باشید. زنان سیاه پوست نیز در معرض خطر بیشتری برای ایجاد فیبروم هستند. همراه با خونریزی ناگهانی، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  •  خونریزی شدید در طول دوره قاعدگی
  •  دوره هایی که بیش از یک هفته طول می کشد
  •  درد یا فشار در لگن شما
  • تکرر ادرار
  •  مشکل در تخلیه مثانه
  •  یبوست
  •  کمردرد یا درد در پاهای شما

اگر هر یک از این علائم فوق را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

آیا این خونریزی ناگهانی است یا خونریزی لانه گزینی؟

تشخیص اینکه آیا خونریزی که بین سیکل قاعدگی تجربه می کنید، خونریزی ناگهانی است یا خونریزی لانه گزینی، دشوار است. خونریزی لانه گزینی هر خونریزی یا لکه بینی است که 10 تا 14 روز پس از لقاح مشاهده می کنید. برخی از بانوان این وضعیت را تجربه می کنند و برخی دیگر ممکن است خونریزی نداشته باشند.

هر دو ممکن است بین چرخه های قاعدگی طبیعی اتفاق بیفتند. هر دو ممکن است آنقدر سبک باشند که نیازی به نوار بهداشتی یا پد نداشته باشند. گفته می شود، خونریزی ناگهانی می تواند در هر زمانی رخ دهد، و خونریزی لانه گزینی تنها چند روز قبل از عقب افتادن قاعدگی اتفاق می افتد. بهترین راه برای تشخیص خونریزی لانه گزینی این است که یک آزمایش بارداری خانگی انجام دهید یا برای آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید.

نکاتی برای مدیریت خونریزی

ممکن است بتوانید یا قادر نباشید از خونریزی بین دوره های قاعدگی جلوگیری کنید. همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی باعث خونریزی شما شده است.

اینکه آیا باید از تامپون یا پد استفاده کنید یا نه بستگی به دلیل خونریزی شما دارد. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید خونریزی شما نتیجه کنترل بارداری هورمونی است، استفاده از تامپون مشکلی ندارد. اگر خونریزی شما ممکن است نتیجه یک سقط جنین قریب الوقوع باشد، بهتر است از پد استفاده کنید. بهتر است برای راهنمایی در مورد نحوه کنترل خونریزی خود با پزشک خود مشورت کنید. اگر به طور مکرر اتفاق می افتد، باید با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند به شناسایی علت خونریزی و درمان علائم شما کمک کند.

چه زمانی برای خونریزی ناگهانی به پزشک خود مراجعه کنید؟

خونریزی ناگهانی لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست. به عنوان مثال، ممکن است خارج از دوره قاعدگی طبیعی خود خونریزی داشته باشید که دلیل آن کنترل بارداری است یا تحریک دهانه رحم. در این موارد، خونریزی بدون درمان احتمالا خود به خود از بین می رود.

اگر مشکوک به بیماری مقاربتی، فیبروم یا سایر مشکلات پزشکی هستید، به علائم دیگری که تجربه می کنید توجه داشته باشید و با پزشک خود تماس بگیرید. به طور کلی، اگر خونریزی شدید یا همراه با درد یا سایر علائم شدید باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. زنانی که به دوران یائسگی رسیده اند نیز باید توجه زیادی داشته باشند. اگر ۱۲ ماه است که پریود نشده اید و متوجه خونریزی غیرطبیعی شده اید، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید. خونریزی ناگهانی بعد از یائسگی ممکن است نشانه هر چیزی از عفونت گرفته تا کم کاری تیروئید باشد.

مطالعه بیشتر:

خونریزی در اواخر بارداری نشانه چیست و علائم آن چیست؟

خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

خونریزی پس از هیسترکتومی یا برداشتن رحم تا چند هفته طبیعیست؟

علت خونریزی شدید در قاعدگی و منظور از خونریزی شدید در قاعدگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی ناگهانی

نشانه های فیبروم چیست؟

• خونریزی شدید در طول دوره قاعدگی • دوره هایی که بیش از یک هفته طول می کشد • درد یا فشار در لگن شما • تکرر ادرار • مشکل در تخلیه مثانه • یبوست • کمردرد یا درد در پاهای شما

آیا خونریزی ناگهانی نگران کننده است؟

خونریزی ناگهانی لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست. به عنوان مثال، ممکن است خارج از دوره قاعدگی طبیعی خود خونریزی داشته باشید که دلیل آن کنترل بارداری است یا تحریک دهانه رحم. در این موارد، خونریزی بدون درمان احتمالا خود به خود از بین می رود.

چه زمانی برای خونریزی ناگهانی به پزشک خود مراجعه کنید؟

اگر مشکوک به بیماری مقاربتی، فیبروم یا سایر مشکلات پزشکی هستید، به علائم دیگری که تجربه می کنید توجه داشته باشید و با پزشک خود تماس بگیرید. به طور کلی، اگر خونریزی شدید یا همراه با درد یا سایر علائم شدید باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. زنانی که به دوران یائسگی رسیده اند نیز باید توجه زیادی داشته باشند.

آیا خونریزی بعد از یائسگی ممکن است طبیعی باشد؟

اگر ۱۲ ماه است که پریود نشده اید و متوجه خونریزی غیرطبیعی شده اید، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید. خونریزی ناگهانی بعد از یائسگی ممکن است نشانه هر چیزی از عفونت گرفته تا کم کاری تیروئید باشد.

منبع: healthline