The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان به هم خوردن هورمون ها چیست وکدامیک برای شما مناسب است؟

هورمون ها مسئول بسیاری از فرآیندهای اصلی بدن شما هستند. هنگامی که هورمون ها از تعادل خارج می شوند، علائم ناشی از این اتفاق می توانند بسیار متنوع باشند. عدم تعادل هورمونی می تواند انواع مختلفی از عوارض جدی را ایجاد کند، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به دنبال درمان باشید. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که درمان به هم خوردن هورمون ها چیست، کدامیک برای شما مناسب است و این درمان به هم خوردن هورمون ها چه عوارض جانبی ممکن است بر روی شما داشته باشد.

درمان به هم خوردن هورمون ها

نحوه درمان به هم خوردن هورمون ها به علت ایجاد کننده آن بستگی دارد. برخی از گزینه های درمانی رایج به هم خوردن هورمون ها در زیر شرح داده شده است.

استروژن درمانی

اگر گرگرفتگی یا سایر علائم ناخوشایند یائسگی را تجربه می کنید، پزشک ممکن است دوز کم استروژن را برای درمان به هم خوردن هورمون ها توصیه کند. از پزشک خود بخواهید تا در رابطه با خطرات و مزایای درمان جایگزینی هورمون (HRT) اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد تا از تصمیم خود مطمئن باشید.

استروژن واژینال

اگر در طول رابطه جنسی دچار خشکی یا درد واژن می شوید، بد نیست تا از پزشک خود بخواهید که کرم، قرص یا حلقه استروژنی را برای شما تجویز کند. استفاده از این روش موضعی برای درمان به هم خوردن هورمون ها به حذف بسیاری از خطرات مربوط به دریافت استروژن سیستمیک یا استروژنی که برای رسیدن به اندام مناسب، در سرتاسر خون جریان دارد، کمک می کند.

محصولات پیشگیری از بارداری هورمونی

محصولات جلوگیری از بارداری هورمونی، می توانند به درمان به هم خوردن هورمون ها و تنظیم چرخه قاعدگی شما کمک کنند. انواع روش های پیشگیری از بارداری هورمونی شامل موارد زیر است:

• قرص جلوگیری از بارداری،

• پچ جلوگیری از بارداری،

• آمپول جلوگیری از بارداری،

حلقه واژن،

دستگاه داخل رحمی (IUD)،

این راهکار درمانی، همچنین ممکن است به بهبود آکنه و کاهش موهای زائد صورت و بدن کمک کند.

داروهای ضد آندروژن

آندروژن ها، هورمون های جنسی مردانه هستند که هم در بانوان و هم در مردان وجود دارند. بانوانی که سطح آندروژن بالایی دارند، ممکن است لازم باشد تا داروهایی را مصرف کنند که جلوی اثرات آندروژن ها را می گیرند. این اثرات عبارتند از:

ریزش مو،

• رشد موهای زائد در صورت،

• آکنه،

تستوسترون درمانی

مکمل های تستوسترون می توانند علائم کاهش تستوسترون در مردان را کاهش دهند. در نوجوانان با تاخیر بلوغ، این روش درمانی شروع بلوغ را تحریک می کند. این دارو به اشکال مختلف از جمله آمپول، پچ پوستی و ژل موجود است.

درمان هورمون تیروئید

اگر کم کاری تیروئید داشته باشید، هورمون مصنوعی تیروئید لووتیروکسین (لووکسیل، سینتروئید، یونیتروئید)، می تواند سطح هورمون ها را به حالت تعادل برساند.

متفورمین

متفورمین یک داروی دیابت نوع 2 است که ممکن است به برخی از بانوان مبتلا به علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک کند. اگرچه سازمان غذا و دارو (FDA) آن را برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک تأیید نکرده است، اما ممکن است به کاهش سطح آندروژن ها و تحریک تخمک گذاری کمک کند.

برملاتونید (وایلیسی) و فلیبانسرین (آدی)

وایلیسی و آدی، تنها داروهایی هستند که از سازمان FDA برای درمان میل جنسی پایین در بانوان قبل از یائسگی تأیید شده اند. آدی یک قرص است و وایلیسی یک داروی تزریقی است که توسط خود فرد تزریق می شود.

این داروها ممکن است با عوارض جانبی جدی مانند تهوع شدید و تغییرات فشار خون همراه باشند. بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا یکی از آن ها برای شما مناسب است یا خیر.

اِفلورنتین (وانیکا)

این کرم تجویزی به طور خاص برای موهای زائد صورت در بانوان طراحی شده است. این دارو که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود، باعث کند شدن رشد موهای جدید شده اما موهای موجود را از بین نمی برد.

داروهای طبیعی و مکمل ها

مکمل های غذایی زیادی در بازار وجود دارند که مدعی درمان یائسگی و عدم تعادل هورمونی هستند. با این حال، تعداد کمی از آن ها با شواهد علمی پشتیبانی می شود. بسیاری از این مکمل ها حاوی هورمون های گیاهی هستند. این هورمون ها گاهی "هورمون های زیستی" نامیده می شوند، زیرا از نظر شیمیایی شبیه هورمون های طبیعی بدن هستند. هر چند شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آن ها بهتر از هورمون درمانی معمولی عمل می کنند.

آیا یوگا به درمان به هم خوردن هورمون ها کمک می کند؟

محققان اعتقاد دارند که یوگا به درمان علائم عدم تعادل هورمونی کمک می کند. یوگا برای قدرت، انعطاف پذیری و تعادل شما عالی است. همچنین ممکن است به کاهش وزن بدن کمک کند، که می تواند در تنظیم هورمون های شما نقش داشته باشد.

همچنین می توانید تغییرات زیر را در شیوه زندگی خود ایجاد کنید:

• کاهش وزن: کاهش 10 درصدی وزن بدن در بانوان ممکن است به منظم شدن قاعدگی کمک کرده و شانس بارداری را افزایش دهد. کاهش وزن در مردان نیز ممکن است به بهبود عملکرد نعوظ کمک کند.

• تغذیه صحیح: رژیم غذایی متعادل بخش مهمی از سلامت عمومی است.

• کاهش ناراحتی واژن: از روغن یا مرطوب کننده های فاقد پارابن، گلیسیرین و نفت استفاده کنید.

• مقابله با گرگرفتگی: سعی کنید مواردی مانند هوای گرم، غذاهای تند یا نوشیدنی های داغ که معمولاً باعث گرگرفتگی شما می شوند را شناسایی کنید.

• از بین بردن موهای زائد: اگر موهای زائد صورت یا بدن شما زیاد است، می توانید از کرم از بین برنده موهای زائد، لیزر موهای زائد یا الکترولیز استفاده کنید.

آیا به هم خوردن هورمون ها می تواند سبب آکنه شود؟

علت اصلی آکنه تولید بیش از حد چربی است که منجر به انسداد منافذ می شود. آکنه در مناطق دارای با غدد چربی فراوان شایع است، از جمله:

• صورت،

• سینه،

• قسمت بالای کمر،

• شانه ها،

آکنه اغلب با تغییرات هورمونی در دوران بلوغ همراه است، اما در واقع یک رابطه مادام العمر بین آکنه و هورمون ها وجود دارد.

آکنه و قاعدگی

چرخه قاعدگی یکی از رایج ترین محرک های آکنه است. برای بسیاری از بانوان، آکنه یک هفته قبل از پریود شدن ایجاد شده و سپس برطرف می شود.متخصصان پوست، آزمایش هورمونی را برای بانوانی که آکنه داشته و از برخی علائم دیگر، مانند قاعدگی نامنظم و موهای زائد صورت یا بدن رنج می برند، توصیه می کنند.

آکنه و آندروژن

آندروژن ها با تحریک بیش از حد غدد چربی به آکنه کمک می کنند. هم دختران و هم پسران، هر دو سطح بالایی از آندروژن در دوران بلوغ دارند، به همین دلیل آکنه در آن زمان بسیار شایع است. سطح آندروژن ها معمولاً در اوایل 20 سالگی کاهش پیدا می کند.

آیا به هم خوردن هورمون ها می تواند سبب چاقی شود؟

هورمون ها نقش مهمی در متابولیسم و توانایی بدن شما در استفاده از انرژی ایفا می کنند. اختلالات هورمونی مانند سندرم کوشینگ می تواند باعث اضافه وزن یا چاقی شود. افراد مبتلا به سندرم کوشینگ سطح بالایی از کورتیزول را در خون خود دارند. این اختلال منجر به افزایش اشتها و ذخیره چربی می شود. کم کاری تیروئید نیز اگر شدید باشد، می تواند منجر به افزایش وزن شود.

در دوران یائسگی، بسیاری از بانوان وزن اضافه می کنند، زیرا سرعت متابولیسم کند می شود. ممکن است متوجه شوید که با وجود غذا خوردن و ورزش معمولی، همچنان وزن شما افزایش پیدا می کند. تنها راه درمان افزایش وزن ناشی از اختلال هورمونی، درمان بیماری های زمینه ای است.

عدم تعادل هورمونی و بارداری

در یک بارداری طبیعی و سالم، بدن شما تغییرات هورمونی عمده ای را تجربه می کند. این با عدم تعادل هورمونی متفاوت است.

بارداری و سندرم تخمدان پلی کیستیک

عدم تعادل هورمونی ، مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، از علل اصلی ناباروری هستند. در مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک، عدم تعادل هورمونی در تخمک گذاری اختلال ایجاد می کند. اگر تخمک گذاری نداشته باشید، نمی توانید باردار شوید.

در صورت ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، باردار شدن همچنان امکان پذیر است. کاهش وزن می تواند بهبودی چشم گیری را در قدرت باروری شما ایجاد کند. همچنین داروهای تجویزی متعددی در دسترس هستند که می توانند تخمک گذاری را تحریک کرده و شانس باردار شدن را افزایش دهند.لقاح آزمایشگاهی یا آی وی اف (IVF)، نیز در صورت عدم تأثیر داروها، یک گزینه دیگر است که می توان از آن کمک گرفت. به عنوان آخرین راه حل، جراحی می تواند به طور موقت تخمک گذاری را بازگرداند.

حتی با وجود حامله شدن، سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند در دوران بارداری، هم برای شما و هم برای فرزندتان مشکلاتی را ایجاد کند. در بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، احتمال وقوع این عوارض بیشتر است:

سقط جنین،

دیابت بارداری،

پره اکلامپسی،

• زایمان سزارین،

وزن زیاد هنگام تولد،

• بستری شدن و گذراندن زمان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU)،

بارداری و کم کاری تیروئید

نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کم کاری تیروئید درمان نشده، بیشتر در معرض نقایص مادرزادی قرار می گیرند. این نقائص شامل مشکلات فکری و رشدی جدی هستند.

آیا به هم خوردن هورمون ها می تواند سبب ریزش مو شود؟

بیشتر موارد ریزش موها، مانند طاسی مردانه، ارثی است و ارتباطی با تغییرات هورمونی ندارد. با این حال، تغییرات هورمونی و عدم تعادل نیز گاهی اوقات می تواند باعث ریزش موی موقت شود. در بانوان، مشکل ریزش مو اغلب به موارد زیر مربوط می شود:

• بارداری،

• زایمان،

• شروع یائسگی،

تولید بیش از حد یا کم هورمون های تیروئیدی نیز می تواند باعث ریزش مو شود پس باید به موقع برای درمان به هم خوردن هورمون ها اقدام کنید.

به هم خوردن هورمون ها چه عوارضی بر بدن ما دارد؟

عدم تعادل هورمونی با بسیاری از بیماری های مزمن یا طولانی مدت همراه است. بدون درمان مناسب، ممکن است در معرض چندین بیماری جدی پزشکی قرار بگیرید، از جمله:

• دیابت (نوع 1 و نوع 2)،

• دیابت بی مزه،

• فشار خون بالا،

کلسترول بالا،

• بیماری قلبی،

• نوروپاتی (اختلال عملکرد اعصاب)،

• چاقی،

آپنه خواب،

• آسیب کلیوی،

• افسردگی و اضطراب،

سرطان آندومتر،

سرطان پستان،

• پوکی استخوان،

• از دست دادن توده عضلانی،

• بی اختیاری ادرار،

• ناباروری،

اختلال عملکرد جنسی،

• گواتر،

با توجه به عوارض ذکر شده، درمیابیم که در صورت مشاهده علائم عدم تعادل هورمونی، باید هر چه سریعتر به دنبال درمان به هم خوردن هورمون ها باشیم و اولین قدم در این مسیر مراجعه به متخصص غدد است.

مطالعه بیشتر:

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

درمان اختلالات هورمونی در زنان چگونه است؟

اختلالات هورمونی در زنان به چه علت است و درمان آن چیست؟

تغییرات هورمونی بعد از زایمان چه عوارضی دارد وکی تمام میشود؟

?پرسش و پاسخ های درمان به هم خوردن هورمون ها

آیا به هم خوردن هورمون ها می تواند سبب ریزش مو شود؟

بیشتر موارد ریزش موها، مانند طاسی مردانه، ارثی است و ارتباطی با تغییرات هورمونی ندارد. با این حال، تغییرات هورمونی و عدم تعادل نیز گاهی اوقات می تواند باعث ریزش موی موقت شود.

اولین قدم برای درمان اختلالات هورمونی زنانه چیست؟

اگر گرگرفتگی یا سایر علائم ناخوشایند یائسگی را تجربه می کنید، پزشک ممکن است دوز کم استروژن را برای درمان به هم خوردن هورمون ها توصیه کند.

چرا استفاده از استروژن واژینال برای درمان به هم خوردن هورمون ها بهتر از قرص است؟

استفاده از این روش موضعی برای درمان به هم خوردن هورمون ها به حذف بسیاری از خطرات مربوط به دریافت استروژن سیستمیک یا استروژنی که برای رسیدن به اندام مناسب، در سرتاسر خون جریان دارد، کمک می کند.

درمان پریود نامنظم چیست؟

محصولات جلوگیری از بارداری هورمونی، می توانند به درمان به هم خوردن هورمون ها و تنظیم چرخه قاعدگی شما کمک کنند.

منبع: healthline